מרוסיה ועד גרמניה: מנהיגי העולם מברכים שנה טובה - סרוגים

מרוסיה ועד גרמניה: מנהיגי העולם מברכים שנה טובה

רגע לפני ראש השנה, בכל העולם בירכו את הקהילות היהודיות בשנה טובה. בין המברכים נמנה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהדגיש את "דאגתם הבלתי נלאית של היהודים לחיזוק השלום וההרמוניה"

מרוסיה ועד גרמניה: מנהיגי העולם מברכים שנה טובה
  (צילום: שאטרסטוק)

ברכה עולמית: בכל רחבי העולם בירכו היום (שישי) את הקהילות היהודיות בארציהם לכבוד ראש השנה שיחול הערב. בדבריהם איחלו שנה טובה ליהודים ושיבחו את תרומתם לארצם – במיוחד השנה אל מול משבר הקורונה העולמי.

"אני מברך את כל יהודי רוסיה לרגל ראש השנה היהודי" כתב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במכתב שפורסם על ידי הקרמלין והועבר לרבנות הראשית במדינה. "ארגונים יהודיים דתיים עושים עבודה נהדרת בהוצאה לפועל של פרויקטים הנוגעים לצדקה, חינוך ופטריוטיות. אני רוצה להדגיש את תרומתם למאבק המשותף נגד איום נגיף הקורונה, כמו גם את דאגתם הבלתי נלאית לחיזוק השלום וההרמוניה, הכבוד הדדי והשכנות בין אנשים".

"חברי היהודים בישראל ובכל העולם – אני מאחל לכם ולמשפחתם שנה טובה ומתוקה מביתי החדש בתל אביב" בירך שגריר נורבגיה בישראל קארה אס, שרק נכנס לתפקידו החדש לפני זמן קצר. "ראש השנה הוא זמן לחשבון נפש ולהתחלות חדשות. השנה כולנו נפגענו קשות על ידי מגפת הקורונה – אך אנחנו יודעים שיום אחד הוא יעלם מחיינו. יהי רצון שנזכה לשמחה ושגשוג – גם בישראל וגם בנורבגיה".

אחרים התייחסו בברכתם לאנטישמיות הרווחת ברחבי העולם. "השנה האחרונה משמשת כתזכורת קשה לכך שהאנטישמיות והשנאה עדיין חיים ומהווים איום נרחב לא פחות מהקורונה" אמר שר החוץ הגרמני הייקו מאס. "עלינו להמשיך ולהיאבק בכך בכל כוחנו – זה יהיה חשוב יותר השנה מאי פעם. אני מאחל לכל היהודים שנה שמחה ובריאה". את דבריו סיים בברכה בעברית: "שנה טובה ומתוקה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
"מרוסיה ועד גרמניה" ????
Shabat shalom | 18-09-2020 14:08
צריך רק לחצות את בלארוס ופולין. רוסיה וגרמניה ממש קרובות.
מהודו ועד...
דוד | 21-09-2020 10:43
מהודו ועד כוש...