טראמפ חושף: הויתורים של ישראל תמורת ההסכם - סרוגים

טראמפ חושף: הויתורים של ישראל תמורת ההסכם

נשיא ארה"ב חשף את הויתורים להם הסכימה ישראל בכדי לקדם את ההסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות: "ישראל גם משעה את ההתנחלויות בגדה המערבית, שזה צעד אמיץ"

author-image
טראמפ חושף: הויתורים של ישראל תמורת ההסכם
  נתניהו וטראמפ (צילום: קובי גדעון\לע"מ)

ההסכם עם איחוד האמירויות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמדינתו תיווכה בין ישראל לאיחוד האמירויות, חשף הלילה (בין חמישי לשישי) כי נושא הסיפוח והחלת ריבונות  ישראלית על שטחי יו"ר והבקעה "ירד מהשולחן", כדבריו.

לדברי טראמפ: "הם (ישראל; ג"ע) הסכימו לא לעשות זאת. אני מתכוון, יותר מאשר ירד מהשולחן, הם הסכימו לא לעשות זאת. ואני חושב שזה חשוב. זה ויתור גדול מצד ישראל, ואני חושב שזה ויתור חכם מצד ישראל".

במהלך תדרוך לעיתונאים בבית הלבן נשאל הנשיא האמריקני לכמה זמן התחייבה ישראל לדחות את הסיפוח, והשיב: "כרגע אני יכול לומר שהוא לא על השולחן. לכן אינני יכול לדבר על העתיד, זו הצהרה גדולה".

השגריר האמריקני בישראל דיוויד פרידמן הסביר לעיתונאים כי: "המילה 'להשעות' נבחרה בקפידה על-ידי הצדדים. הכוונה היא לעצירה זמנית. זה ירד מהשולחן כעת, אבל לא באופן קבוע".

עוד באותו נושא

האמירויות: מנענו סיפוח והבטחנו מדינה פלסטינית


3

טראמפ חשף עוד ויתורים שישראל הסכימה להם ואמר: "ישראל גם משעה את ההתנחלויות בגדה המערבית, שזה עניין גדול – צעד אמיץ לעבר השגת שלום. ישראל ואיחוד האמירויות גם הסכימו להרחיב מיד את שיתוף הפעולה המדעי ולפתח טיפולים יעילים וחיסונים נגד הווירוס הסיני – ששתיהן נפגעו ממנו, כל המדינות נפגעו".

טראמפ נשאל האם לויתור על הריבונות היה חלק משמעותי בהסכם וביקש מהשגריר פרדימן לענות: "אני חושב שאתה לא יכול לעשות את שני הדברים במקביל".

עוד באותו נושא

נתניהו: "ההסכם – פריצת דרך לשלום במזרח התיכון"


28

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
הציבור הימני תתעוררו!!!!!!!...
עידן | 14-08-2020 9:38
הציבור הימני תתעוררו!!!!!!! ביבי אינו ימין והוא מתכנן מדינה ערבית בתוך ארץ ישראל. עד מתי תלכו שולל אחרי הנבלה הזאת ביבי הכלב המת הזה. אחרי השקרים האלו מישהו מאמין שטובת המדינה לנגד עניו? מה כל כך חשוב דווקא עכשיו לעשות הסכם שכזה שיש בו רק ויתורים בתקופה שעם ישראל ומדינת ישראל נמצאים במשבר כלכלי? ביבי משקר ודינו ללכת לכלא על בגידה במדינה.
, אפשר להביע...
הגיון עקום | 14-08-2020 11:21
, אפשר להביע דיעה מנומקת ללא אלות וקללות. מה הקשר בין נירמול היחסים למצב הכלכלי ? אדרבא, במצב כזה ייפתחו בפנינו שווקים חדשים, שיתופי פעולה ומסחר הדדי. מה רע ? ההגיון שלך קצת עקום. אם ביבי צריך ללכת לכלא - זה על כתב האישום שהוגש נגדו. לא על מהלך מדיני מוצלח.
2
ביביסטים אהבלים:ביבי הצביע בעד ההתנתקות
אחיתופל | 14-08-2020 9:44
הוא צוחק עליכם כל הדרך לבריכה לקיסריה
3
מעכשיו אני מצביע רק בנט
ישראלי | 14-08-2020 10:08
עבדו עלינו. הרי כל מי שירצה לספח עכשיו, יסתכן בביטול הסכם שלום ואולי אפילו בסנקציות. אז מה, מוותרים על השטח? זה חלק מארץ ישראל!!!
4
הסיפוח אף פעם לא היה על השולחן
מצחיק | 14-08-2020 10:18
וגם לא יהיה על השולחן. מצחיק לראות איך אנשים רצינים באמת חשבו לרגע שמישהו מתכוון לספח משהו. עדיין לא הבנתם שמהרגע הראשון נושא הסיפוח היה תרגיל של ביבי וטראמפ. תרגיל שהצליח יפה מוכרחים להודות.
או לא,...
סוף טוב הכל טוב. | 14-08-2020 11:41
או לא, תרגיל או לא - טוב שנמנע. רוב העם לא רוצה סיפוח. רוב העם רוצה שלום. רוב העם לא רוצה אפרטהייד או מדינה דו לאומית. הדרך עקומה. התוצאה טובה.
5
ביבי שוב מכר את הימין
מתן | 14-08-2020 10:26
הוא נבחר בזכות ההבטחה לריבונות ועכשיו הוא מפר את ההבטחה בלי למצמץ
, אין חדש...
ממנו תראו וכן תעשו | 14-08-2020 11:16
, אין חדש תחת השמש. לביבי אין בעיה לשקר בפרצוף, לסובב את המדיניות לכיוון דמתאים לו ולעשות כל דבר שהולם את האינטרס שלו. לצד זאת, נראה שבשקט בשקט, אשכנזי וגנץ יצרו עם האמריקאים יחסי אימון והורידו אותם מעץ הסיפוח שהיה גורם רק נזק - ומנגד יצרו אווירת נורמליזציה עם איחוד האמירויות ומדינות אחרות. נתנו לביבי סולם לרדת בו, חיזקו את המדינה במרחב כולו ומנעו סיפוח הרסני שהיה גורם נזקים שונים. זו התנהלות ממלכתית אחראית.
6
שמשפחת מלמד הסכימה...
יוסף אבודרהם | 14-08-2020 10:44
שמשפחת מלמד הסכימה לאפשר הריסת שכונה ופינוי ללא התנגדות בתמורה לבניית ישיבה חדשה ובתים לאברכים כולם שתקו אף אחד לא העיז להתעסק עם המשפחה וזרועות התמנון שלה בציבור. אבל שביבי ויתר על הסיפוח בתמורה להסכם שלום עם אחת ממדינות ערב העשירות והחזקות באזור פתאום כולם מדברים אם שתקתם בפינוי בהסכמה של גבעת האולפנה בבית אל אז עשו טובה ותשתקו גם עכשיו האתנן של משפחת מלמד בתמורה להסכם הפינוי של גבעת האולפנה לא מגיע לרווח העצום של מדינת ישראל מהסכם השלום
כל הכבוד...
חסוי | 14-08-2020 10:55
כל הכבוד על התגובה !!!!! להם מותר הכל גם לוותר על ארץ ישראל הרי לשיטתם אין מלבדם וכל העולם צריך לכבד להוקיר ולהשתחוות להם בוקר ערב וצהרים
7
ביבי שתול של...
אבישי רביב | 14-08-2020 10:50
ביבי שתול של השמאל
8
הליכוד בוגד בימין
ישראלי | 14-08-2020 11:26
הליכוד בוגד בימין עדיף את מפלגת כחול לבן
9
למה ציפיתם? וממה...
אירית כהן | 14-08-2020 12:01
למה ציפיתם? וממה אתם מופתעים? שמעתם את מה שרציתם לשמוע, ראיתם את מה שרציתם לראות, התעלמתם וטמנתם ראשכם בחול זהו שכרכם , ציבור ימני יקר גם עליכם הוא משתין ממקפצת הבריכה בקיסריה תיהנו!!!
10
ביבי הנכלולי מזלזל בנו
המבקר | 14-08-2020 15:24
תגיד נוכל. החלטת להשפיל את הימין. אפס. מה אתה חושב אנחנו מטומטמים. תפסיק לשקר. אתה נותן לטראמפ להגיד את האמת ולנו אתה בא עם הצהרה שלא ויתרת על ריבונות. חתיכת פחדן. ממתי שלום עם ערבים יותר בטוח מאדמה. אין ערך לשלום הזה גם אם יצטרפו עוד מדינות. השלום הזה היה מגיע בכל מקרה. מי נתן לך את הסמכות לרמות אותנו. אתה טועה אם אתה חושב שיזכרו לך את ההסכם הזה. מה שיזכרו שאתה הכשלת משילות על יוש בשביל כלום. אתה חושב שהימין מתרגש משלום עם עוד מדינה ערבית. תראה איך ירדן דורכת עלינו בגללך. רק בנט
11
הם מבטיחים מדינה...
חלאס עם ביבי | 14-08-2020 17:49
הם מבטיחים מדינה פלסטינית ומקיימים, הם מבטיחים הרוג’ים ומקיימים. הליכוד מבטיחים ימין ומקיימים שמאל
12
אם תמשיך ככה,...
ישי | 15-08-2020 12:28
אם תמשיך ככה, תוכתר בידי וביד חברי כמלך השמאל. שאפו!
13
לא צריכים את...
נתניהו שקרן ,ומפר הבטחות סדרתי .... מה חדש ? זה היה כך וגם יהיה כך ... | 16-08-2020 8:10
לא צריכים את טראמפ כדי להבין את הויתורים של נתניהו , מספיק הגיון בריא , ביבי הוא שקרן נוכל , ומפר הבטחות סדרתי ... אם תרצה לדעת מה יקרה תחשוב הפוך ממה שהוא מבטיח ....
14
טארפ ההזוי מכר...
לי | 20-08-2020 12:18
טארפ ההזוי מכר אותנו תמורת מטוס F 35תודה לו מה יבוא במשך בתך עוד הבטחה במשהו לא נגמר כך ,במקום לחפש חיסון למגפה אנשים מחפשים להתעשר על חשבון האזרח בכל מקום