מה יעשו ימינה? דיון על פרישת הרב רפי: אלו הנימוקים - סרוגים

מה יעשו ימינה? דיון על פרישת הרב רפי: אלו הנימוקים

וועדת הכנסת תכריע ביום שלישי הקרוב את עתידה של מפלגת ימינה, בהמשך לבקשתו של הרב רפי פרץ שפורסמה לראשונה בסרוגים לאשר את ההתפצלות במפלגה הציונית דתית, בימינה צפויים להתנגד

מה יעשו ימינה? דיון על פרישת הרב רפי: אלו הנימוקים
  (צילום: פלאש 90)

‏לאחר פרסום סרוגים לראשונה על בקשת השר רפי פרץ, יו"ר הבית היהודי להתפצל מסיעת ימינה, תתכנס וועדת הכנסת ביום שלישי הקרוב כדי לאשר את ההתפלגות במפלה הציונית דתית. בימינה שותפיו עד לא מזמן צפויים להתנגד לפיצול.

מהכנסת נמסר כי "ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג תדון ביום שלישי, כ"ב בתמוז התש"פ – 14/7/20 בשעה 12:00 בבקשת ח"כ רפי פרץ להתפלגות מפלגת הבית היהודי מיסודה של המפד"ל, מסיעת ימינה".

לטענת התנועה לאיכות השלטון, השר פרץ מכהן בתפקידו בניגוד לחוק ועליו להתפטר. במכתבם לוועדה נאמר כי "פרץ פרש מסיעתו שלא במסגרת התפלגות ולמעשה מעל באמון שנתן בו הציבור. חוק יסוד: הממשלה קובע כי שר אשר פרש מסיעתו ולא התפטר מהממשלה סמוך לכהונתו, לא יכהן כשר בתקופת כהונתה של אותה הכנסת". ובשל כך על השר פרץ להתפטר מתפקידו כשר לכל תקופת הכנסת ה-23.

עוד באותו נושא

המימון שמונע מימינה להתפצל


7

עם זאת גורמי מקצוע לא רואים קושי משפטי, מאחר ולא היה דיון בוועדת הכנסת שמגדיר אם הרב פרץ פורש או מתפצל כדין. בנוסף, מאחר וזומן דיון ויש רוב לקואליציה, מסתמן כי ההחלטה שתתקבל תהיה שהרב פרץ מתפצל כדין.

על התנגדות ימינה הוסבר, כי לפי החוק, הבית היהודי זו מפלגה נפרדת ויכולה להתפצל לסיעה נפרדת, ואין יכולת לסיעה הראשית להטיל וטו להתנגדות. מהנימוקים הללו עולה כי אין שום עילה להגדרתו של פרץ כפורש והוא יוכל להמשיך לכהן כשר לענייני ירושלים ומורשת.

על פי חוק יסוד הכנסת, נדרש ח"כ להגיש בקשת פיצול מוועדת הכנסת כדין, ואילו חבר כנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, לא יהיה לשר בתקופת כהונתה של אותה כנסת. עוד קובע החוק כי פרישה מסיעה מוגדרת בדיעבד גם כאשר חבר הכנסת מצביע בניגוד לעמדת הסיעה באשר להצעות אמון או אי אמון בממשלה, "ואולם הצבעה לא תיחשב כפרישה אם חבר הכנסת לא קיבל תמורה בעד הצבעתו" לשון החוק.

בפועל, טוענים עוד בתנועה כי השר פרץ הצביע נגד עמדת סיעת ימינה בעניין הבעת אי-אמון בממשלה לא פעם אחת ולא פעמיים. כך למשל ביום השבעת הממשלה הצביע פרץ בעד כינון הממשלה ה-35 ובניגוד לעמדת סיעת ימינה, זאת משום שחתם עם רה"מ נתניהו על הסכם למינויו לתפקיד שר – תפקיד המהווה לטענתם תמורה לפרץ עבור כניסתו לקואליציה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
ימינה דתית??? בימינה תומכים...
בנט רפורמי | 09-07-2020 14:59
ימינה דתית??? בימינה תומכים בכותל רפורמי, בגיור רפורמי, הכניסו 4 נשים בלי כיסוי ראש שמתוכן שתיים מחללות שבת. הכניעסו דוגמנית עם בקיני. וקיבלו היתר להפר הסכם חתום ברגע האחרון. ותמכו בעינויים ובעלילת הדם כלפי בן אוליאל מהלינץ המשפטי. לזה אתה קורה מפלגה דתית??? נכון שיש בה גם דתיים שנכנעים לבנט ושקד, אבל גם בליכוד יש דתיים.
2
התלהב על עצמו...
בנט מתעלק על הציונות הדתית | 09-07-2020 14:59
התלהב על עצמו הבחורצ'יק... מנסה להציג אופוזיציה פעילה, והציונות הדתית (בהובלת ערוץ 7,) מגבה ומהללת את בנט. ציונות דתית יקרה! רדי מבנט! מותר לבקר אותו, לא כל מה שהוא עושה זה נכון וצודק!!! תבינו שהוא ריסק אותכם על הקרשים בהקמת הימין החדש, דאג לפרק את מפלגת הציונות הדתית במחשבה שהקולות יעברו אליו, וכשלא הצליח - חזר להנהיג את המפלגה המגזרית בלי להניד עפעף ובלי לדפוק חשבון לאף אחד. אז תבינו שזה שבנט כרגע מציג שהוא ביחד עם הציונות הדתית זה רק כי אין לו ברירה והוא לא נכנס לכנסת בלעדיה, תבינו שבשנייה שהוא יוכל הוא יזרוק אותכם לכלבים, תבינו שאם לא תיפרדו ממנו הציונות הדתית באמת תתרסק בעוד בנט צומח ופורח על חשבון הגוויה שלה.
3
בנט מסוכסך עם...
ימינה זה לא ציונות דתית | 09-07-2020 15:03
בנט מסוכסך עם כל המערכת הפוליטית! מסוכסך עם הליכוד. מסוכסך עם ליברמן. כרגע בנט משפיע בדיוק כמו אחמד טיבי. בנט עקץ/עוקץ/יעקוץ את הציונות הדתית ולכן הליכוד הוא הבית של הציונות הדתית. בליכוד יש פריימריז מסודרים ובנט עסוק בכל ערב בחירות לבנות רשימה בבגידות שקרים וחרמות. מה הקשר בין ססובר בביקיני לציונות הדתית?! מה הקשר בין שקד שמחללת שבת לציונות הדתית?! מה הקשר בין בנט לציונות הדתית?! מה הקשר בין עידית סילמן (נשיאת הבית היהודי לשעבר) שבגדה ברב רפי שבגד בבן גביר ערב הגשת הרשימות?! מה הקשר בין ימינה לציונות הדתית?! תקציבים?! זהו! מקבלים תקציבים דרך הליכוד ולא צריך ימינה הבוגדניים.
4
בנט ימני בימים...
בנט חפרפרת של הקרן החדשה לישראל | 09-07-2020 15:03
בנט ימני בימים שני וחמישי. בשאר הימים הוא מפנה מאחזים, מגמגם מול הטרור... כשהוא היה שר חינוך כושל הוא חתר תחת שר הביטחון ליברמן. כשהוא היה שר ביטחון כושל הוא חתר תחת שר הבריאות עכשיו הוא חכ זוטר ומשועמם ולכן הוא מתראיין, מצייץ ומתמרמר ללא הפסקה. יש מישהו שעדיין מאמין לבלופר הזה?!
וואלה נכון ,בנט...
מוזיקה | 10-07-2020 12:20
וואלה נכון ,בנט עשה את הפדיחה,, קופץ בראש, תוקף את ביבי על אוטומט
5
בבחירות הבאות מצביעים רק למפלגת ימין היחידה
Dude | 09-07-2020 15:12
בבחירות הבאות מצביעים רק למפלגת ימין היחידה - וזה עוצמה יהודית. לעומד בראשה בן גביר יש ניסיון ארוך של שירות בארגוני הבטחון בהם שירות הבטחון הכללי. סומך רק עלין
6
אני ליכוד מהיום...
לכדניק של פעם | 09-07-2020 16:07
אני ליכוד מהיום כול המשפחה מצביעה ימינה זו מפלגה ימנית בן גביר הלכלוך שלך כמו יאיר ואבא שלו השקרן לעולם לא תהיה חבר כנסת יודעים את הלכלוך שלך על בנט המלך
בנט שרף 140...
בנט שליח של הקרן החדשה לישראל.נציג הרפורמים בכנסת | 09-07-2020 16:40
בנט שרף 140 אלף קולות במועד א' במועד ב' הוא הלך כמו כלבלב אחרי שקד במקום ללכת עם פייגלין. במועד ג' ב8 בערב הוא אמר שהוא רוצה לרוץ לבד. ב10 בלילה הוא החליט שוב לרוץ על הגב של הציונות הדתית. ביום הגשת הרשימות החל מסע הבגידות המכוער ביותר שהיה במערכת הפוליטית הישראלית. בנט חתרן ושקרן בלתי נלאה
7
לכול הציונות הדתית...
הימין האמיתי | 09-07-2020 16:10
לכול הציונות הדתית הפנימו שנתניהו שקרן ושמלני איך ברח אתמול מההצבעה בטח שכח לתת בקבוק דיסה ליאיר
ספרדי גורילה נמל...
מוזיקאי בדרום | 10-07-2020 12:18
ספרדי גורילה נמל אשדוד קופץ לברצלונה
8
בן גביר ...
לכדניק | 09-07-2020 17:37
בן גביר לפח אשפה מלא לשון הרע עים כול הכנופיה שלו יושבים ומלכלכים על בנט המלך
9
שרת המשפטים לשעבר...
שקד היא חלק מהחונטה השיפוטית | 09-07-2020 19:03
שרת המשפטים לשעבר ח''כ איילת שקד (הימין החדש) התייחסה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט הוא אדם ישר שמקבל את ההחלטות שלו באופן עצמאי, בהתאם לראיות ודעתו המקצועית. גם אם אנחנו לא מסכימים צריך לדעת שהמניעים שלו מקצועיים, אמרה שקד.
10
בראיון בכיכר השבת...
יואב קרקובסקי | 09-07-2020 19:04
בראיון בכיכר השבת נשאל בנט. אתה מאוכזב מהמפלגות החרדיות, שלא עשו ככל יכולתן כדי שתהיו חלק מהקואליציה? ברור. הם דיברו, אבל לא באמת פעלו בנושא, כי הם הסתכלו על האינטרסים שלהם. אני לא מאשים אף אחד, אבל חשוב שידעו שאין יותר גוש. למעשה בנט מצהיר בפירוש שהוא אינו שייך לגוש הימין. לא הבנתי את הלוגיקה של בנט. מצד אחד הוא אומר שהממשלה היא רעה ומנותקת והוא לא רוצה להיכנס אליה. מצד שני הוא מאשים את כל העולם ואישתו בזה שימינה בחוץ. האמת שמבחינה פוליטית בנט הוא הנטל הכי גדול על הציונות הדתית שהולכת אחריו פעם אחר פעם.... בנט מסוכסך כמעט עם כל המערכת הפוליטית: בנט מסוכסך עם הליכוד, בנט מסוכסך עם ליברמן, בנט לא פופולרי בקרב החרדלים.... יש רק אדם אחד שבנט ממש לא מסוכסך איתו ולעניות דעתי אפילו מתואם איתו... יאיר לפיד! ברית האחים של בנט ושקד מנסה לצבור כוח לקראת הבחירות הבאות שככל הנראה יתקיימו בעוד 3.5 שנים. צריך לזכור שגם בבחירות הנוכחיות התוכנית של בנט הייתה לחבור לגוש השמאל! תוך כדי הבחירות הציבור חשש בצדק שחבורת הבוגדניים מימינה תבגוד בו ותחבור לגוש השמאל ולכן הציבור העדיף לבחור ליכוד/שס/אגודה וימינה סיימה עם 6 מנדטים עלובים. כרגע הציבור נמצא במצוקה כלכלית עקב משבר הקורונה ובנט רוכב על הגל... בבחירות עצמן הציבור יחשוש לתת לו את הקול מכיוון שהוא מצהיר בפירוש שהוא אינו שייך לגוש הימין חרדים. לסיכום:כרגע בנט נוסק בגלל המצוקה הכלכלית. בבחירות הציבור לא יסתכן ויתן את קולו למי שאינו שייך לגוש הימין.
וואלה נכון ...
מוזיקאי | 10-07-2020 12:17
וואלה נכון
11
בנט ושקד הם...
פעלטנוביץ | 09-07-2020 19:05
בנט ושקד הם חפרפרות של הקרן החדשה לישראל. יש לכך הוכחות מוצקות
יש משהו ...
טל ויסמן | 10-07-2020 12:16
יש משהו
12
אז הרכב מפלגת...
ימינה זה כנופיה ברשות הגאון עוזי ברוך וסמוט | 09-07-2020 19:05
אז הרכב מפלגת ימינה הוא כזה- עצוב שזה מה שהציונות הדתית מציעה לבוחר. מס' 1 ברשימה, בנט - בגד במפלגת האם שלו, במהלך מערכת בחירות והותיר אותה עם חובות ובלי כסף לקמפיין ורץ להקים מפלגה שתתחרה על אותם קולות. שלא עבר וגרם למפלת הימין במועד א, קיבל הזדמנות שנייה במועד ב, אז עשה כל מאמץ לא לאפשר לבן גביר להצטרף ככה שוב הימין לא ינצח. אהה ומה עשה במועד ג? שוב אותו דבר. בנט איש אחראי ומוסרי? מס' 2 ברשימה, רפי פרץ- סגר עם בן גביר ככה שסמוטריץ לא יהיה ראשון. אז סמוטריץ סגר בנט, ככה פרץ לא ירוץ עם בן גביר. אז פרץ הפר הסכם עם בן גביר ורץ בנט בשביל לקבל מקום 2 ותפקיד שר. ולקח את הטפסים מבן גביר ככה לא יתמודד. פרץ האיש לסמוך עליו? מס' 3 ברשימה, סמוטריץ חבר לשקד להפיל את פרץ באמצעות פריימריז, שלא צלח חבר לבנט להפיל את בן גביר ולהכניע את פרץ. כאשר הוא שר בזכות הקולות של בן גביר. סמוטריץ האיש האמין לסמוך עליו ? מס' 4 ברשימה, שקד בגדה עם בנט במפלגת האם שלה, והייתה שותפה למפלת הימין במועד א' ולסחבת הבחירות עד עכשיו, קיבלה הזמנות שנייה בראשות מפלגה ולא הצליחה לאחד סביבה לא את פייגלין ולא את בן גביר. ותחת מהפכת המשפט שלה נפסלו 3 מועמדים יהודים בוגרי צבא מלרוץ לכנסת ,ומי שפגעו בחיילי צה''ל הוכשרו לכנסת. היא נציגת הימין האידיאולוגי? סילמן, הצטרפה לבית יהודי במועד א, כי בנט נטש, נהייתה חכ בזכות הקולות של בן גביר, אז במועד ג, הכירה לו טובה בזה שהיא סייעה לבנט ללחוץ את רפי פרץ להפר הסכם ולבגוד בבן גביר. על ידי שברגע האחרון חברה לימין החדש של בנט. היא הנציגה לסמוך עליה בכנסת? ישיבות גבוהות, היסדר, מדרשות, אולפנות, קצינים. וזה מה שהצלחנו להוציא מתחת ידינו?
13
עזוב את הכנופיה...
אסתר | 09-07-2020 20:06
עזוב את הכנופיה יקר הכרישים האלה רימו אותך העם אחריך
14
הרב פרץ סמל...
תשאלו את ..... | 09-07-2020 20:49
הרב פרץ סמל ליושר והגינות .... מילה זו מילה , מה לא ?????
15
שקרנים ורמאים ...
אאא | 09-07-2020 20:50
שקרנים ורמאים
16
זה אחד התרגילים...
הבית מבלפור | 09-07-2020 21:23
זה אחד התרגילים של נתניהו שעבד על ימנה להכניס את הרב פרץ יחד ולאחר הבחירות יפרק את ימינה העינין בדוק
17
מי שילךלך על...
איש ישר | 09-07-2020 21:27
מי שילךלך על בנט הישר באדם יקבל מנה מהשמים מבטיח
פחחחח ...
יניב רינגוולד | 13-07-2020 11:57
פחחחח
18
אמן כן יהי...
משה | 09-07-2020 22:20
אמן כן יהי רצון קמו מכלום ויעלמו כמו כלום.
19
הרב רפי גמר...
בלפור | 10-07-2020 17:55
הרב רפי גמר את הבית היהודי בשביל אוטו ונהג ששמע לביבי התכמן
20
יישר כח לרב...
הבית היהודי מיסודו של המפד"ל | 12-07-2020 10:24
יישר כח לרב רפי הנציגות התורנית השפויה והממלכתית האחרונה שנשארה מתנועת המזרחי המפוארת