בדרך להגבלות נוספות: החל דיון החירום של הממשלה - סרוגים

בדרך להגבלות נוספות: החל דיון החירום של הממשלה

הממשלה מתכנסת לדיון על מגבלות נוספות בצל התפשטות הקורונה, כשמשרד הבריאות צפוי להמליץ סגירת בתי כנסת, מועדונים וחדרי כושר. במקביל הקנס על אי עטיית מסיכה הועלה ל-500 ש"ח

בדרך להגבלות נוספות: החל דיון החירום של הממשלה
  (צילום: אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

עם כניסתן לתוקף של ההגבלות החדשות, שרי הממשלה יתכנסו הבוקר (שני) לדיון נוסף בנושא המאבק בקורונה – במסגרתה צפויים להחליט על סדרה נוספת של הגבלות במטרה לעצור את גל ההתפרצות השני. במהלך הלילה קיימו בכירי משרד ראש הממשלה, המל"ל, משרד הבריאות ומשרד האוצר התייעצויות בנוגע להיקף המגבלות, שעשויות לכלול סגירה של ענפים שלמים או צמצום משמעותי בפעילותם.

עוד לפני דיון החירום, ועדת חוקה אישרה סופית להעלות את הקנס על אי עטיית מסכה מ-200 ל-500 שקלים. לפי החוק, שוטרים יתבקשו להזהיר את האנשים לפני שקונסים ולתת אפשרות לחבוש מסיכה בעת האזהרה.

על פי הדיווח בחדשות 12, משרד הבריאות יביא לאישור הממשלה שורה של הגבלות משמעותיות במשק – הרבה יותר ממה שהוערך אמש. בין היתר יבקשו מהשרים לאשר את סגירת אולמות התרבות, בתי הכנסת הישיבות וחדרי הכושר, וכן לצמצום נוסעים בתחבורה הציבורית. בעקבות לחץ החרדים והאיום של ח"כ משה גפני לפרוש מהממשלה, ההמלצה לסגירת הישיבות הוצאה מהרשימה.

עוד באותו נושא

גפני: אם יסגרו את הישיבות, לא נישאר בממשלה


24

 

במשרד הבריאות גם יבקשו להטיל מגבלות חמורות על מסעדות במקביל למתן פיצוי כלכלי.  במהלך הדיונים הליליים נרשמה מחלוקת לגבי המגבלה הזו, כאשר משרד הבריאות המליץ לצמצם את מספר הסועדים ל-20, בעוד שמשרד האוצר התנגד לקביעת מספר יחיד ולהתחשב בגודל המסעדה – כך שמסעדות עם מרווח גדול יותר יוכלו להושיב יותר אנשים. מנגד, משרד הבריאות טענו כי אין לכך משמעות, מכיוון  שכל הסועדים נושמים את האוויר מאותו מזגן ומשתמשים באותם תאי שירותים – מה שגורם לסכנת הדבקה גדולה.

בכך משרד הבריאות אימצו למעשה את עמדת צוות המומחים, שייעץ למל"ל על סגירה כמעט מוחלטת של התרבות והפנאי. עם זאת, ההערכה היא שרק חלק מהמגבלות יאושרו בסופו של דבר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
גנץ אמר שלא יהיה סיפוח ב1 ביולי. אמין יותר מב
אממממ | 06-07-2020 10:46
כמה פעמים ביבי יבטיח ולא יקיים ואתם תמשיכו להאמין????? גנץ אמר לא יהיה ובאמת לא היה - על מילה של מי אפשר לסמוך?
2
השכחה אני לוקחת...
דבורה כהן | 06-07-2020 11:19
השכחה אני לוקחת גנקו בלומה זה לא זה נשמח עם העזרה אם תעזור
3
בנופלו מטה ביבי גורר עימו את כל המדינה
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 06-07-2020 12:49
בשבתו כיור האופוזיציה טען נתניהו בריאיון לחדשות 2 כי ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט צריך לפרוש מתפקידו בשל החשדות החמורים נגדו. קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי, אמר
4
ביבי אפס אחד...
אפס | 06-07-2020 12:58
ביבי אפס אחד גדול. חזק בתור יחצן. לא עושה כלום לטובת האזרחים בפועל. דוגמן וקריין בטלווזייה , קמצן כרוני ודואג אך ורק לעצמו.