ליצמן על הריבונות: "לא צריך לעשות מזה עסק" - סרוגים

ליצמן על הריבונות: "לא צריך לעשות מזה עסק"

שר השיכון ליצמן תוקף את ההתנהלות המקלה של הממשלה: "יש לי ביקורת על ההתנהלות עכשיו", על המשרד החדש: "אני לא מתבייש להגיד שאני באתי לעזור למגזר החרדי", בטוח שבנט צריך להיכנס לקואליציה ואז הכול יסתדר ומשיב מלחמה פנימית

ליצמן על הריבונות: "לא צריך לעשות מזה עסק"
  (צילום: אולביה פיטוסי/ פלאש 90)

עם הקמת הממשלה הנוכחית עבר השר יעקב ליצמן ממשרד הבריאות למשרד השיכון. בראיון לשירית כהן אביטן ב'מקור ראשון', הוא תוקף את ההתנהלות המקלה של הממשלה שגרמה לזינוק החולים בקורונה: "יש לי ביקורת על ההתנהלות עכשיו", הוא אומר, "אני חושב שאיחרו בטיפול בגל השני, והיו צריכים לעשות צעדים יותר קיצוניים".

עם זאת שיבח את השר אדלשטיין ומנכ"ל המשרד חזי לוי ש"עשו כמיטב יכולתם, אבל מה שקרה פתאום שפתחו בבת אחת את כל הדברים – השחרור היה מהיר מדי וגדול מדי. בחלק מהדברים תמכתי, אבל לא היה נכון לעשות את זה בהיקף הזה. הלכו הכול לפי הכלכלה, אני לא חושב שהכלכלה צריכה לנהל את הדברים במדינה".

על האפלייה נגד הציבור החרדי: "אני יודע דבר אחד, אני מסתובב בשכונות החרדיות, אני גר שם, מתפלל בבוקר בבית כנסת גור, וכולם לובשים מסכות, כולם מקפידים על הנהלים. להגיד לך מאיפה באה ההתרבות של הקורונה במגזר החרדי? זה בא ממקורות חוץ לצערי הרב. אני מניח שיעשו את הבדיקות ויגלו מאיפה זה הגיע ומה צריך לעשות. בינתיים אני לא מפחד שיחמירו קצת".

בטוח שבנט צריך להיכנס לקואליציה ואז הכול יסתדר

על הביקורת של בנט: "אני מניח שיש לו טענות צודקות וכאלה שהן לא כל כך צודקות. אם היה יושב בקבינט הוא היה מקבל תשובות. אני בטוח שהוא צריך להיכנס לקואליציה ואז הכול יסתדר".

"אני בהחלט חשבתי לנכון שחייבים להכניס אותם לקואליציה. אגב, אני קורא להם גם עכשיו להיכנס. יכול להיות שאני הייתי מתנהג אחרת מהם במו"מ, אבל אני בהחלט תומך בהם וגם פניתי לנתניהו שיכניס אותם".

על הריבונות: לא לעשות מזה עסק, לא לשבור את הדברים

ליצמן מפטיר בנושא הריבונות ש"לא צריך לעשות מזה עסק כרגע ולשבור את הדברים. אני חושב שנתניהו באמת רוצה, ואני לא בטוח שגנץ לא רוצה, השאלה מה יהיה".

ליצמן מציין כי למפלגתו, אגודת ישראל, אין עדיין עמדה בנושא החלת הריבונות: "אנחנו לא קבענו עמדתנו בסיפוח, נקבע אותה בהתאם לקביעת מועצת גדולי התורה, ואני אצביע לפי מה שהם יגידו לי. מעבר לכך זה לא נושא ללכת עליו לבחירות כל חמישה חודשים. אם יהיו נושאים עקרוניים ביהדות, עליהם אולי כן צריך ללכת".

לא מתבייש שבאתי לעזור למגזר החרדי

הוא שולל את הטענה כי ידאג רק לחרדים ממשרדו החדש, אך אומר שמי שלא רוצה חרדים בעירו זו "גזענות". על המעבר בין המשרדים הוא מספר: "זה לא סוד שכבר תקופה ארוכה יש עליי לחצים לעבור לשיכון. דיור הוא אחת הבעיות הגדולות במגזר החרדי. אני דגלתי כל השנים, וזה הבייבי שלי, לעזור לפרט שעבורו העזרה היא הצלת חיים. יעידו על זה פניות הציבור שמגיעות אלינו מכל המגזרים.

אז סחבתי בבריאות כמה שאפשר. בשנים האחרונות המצב בדיור קריטי. במשרד השיכון התעלמו מהמגזר החרדי, אין דירות. ואני לא מתבייש להגיד שאני באתי לעזור למגזר החרדי. אני עוזר לכולם, אבל המצוקה במגזר החרדי גדולה יותר כי לא נתנו להם שום פתרון בשנים האחרונות. אז כל עוד הקורונה הייתה בעלייה לא דיברתי, כשראיתי שזה בסוף, אמרתי לראש הממשלה והוא הסכים מיד לתת לי את השיכון. אם הייתי מבקש קודם, היו אומרים שהדיחו אותי בגלל הטיפול בקורונה".

ליצמן שטריימל

(צילום: פלאש 90)

על המתקפות נגדו הוא מחזיר מלחמה: "מאז שראו אותי במסיבת עיתונאים עם שטריימל, חיפשו עליי כל מיני דברים. חיתנתי נכד לפני שבוע, ואחד העיתונאים שלח צלם לראות אם אני שומר על החוק".

ומגיב לראשונה על המלחמות הפנימיות בתוך אגודת ישראל, בין החסידויות "אני כפול מפרוש (מאיר, ע"ג), תשאלי כל אחד. אני לא מפחד, פרוש אינו מייצג את כל הקהילות לבד. גם הוא וגם אני וגם אייכלר וטסלר כולם מייצגים את כולם. אין לפרוש שום טאבו על המצביעים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אני רק שאלה......
נועם | 03-07-2020 17:45
אני רק שאלה... אם עדיין אין לכם עמדה על הסיפוח, אז מי התיר לכם להסתער על קולות הציונות הדתית בכותרת של ימין למהדרין?