איש השמאל הודיע: מתפטר ממרצ: "מפלגה חילונית" - סרוגים

איש השמאל הודיע: מתפטר ממרצ: "מפלגה חילונית"

איש השמאל וחבר מרצ, אבי דבוש, הודיע על התפטרותו מהנהלת המפלגה: "המפלגה הפנתה עורף לפריפריות, והלכה על קמפיין חילוני - ואני לא חילוני"

איש השמאל הודיע: מתפטר ממרצ: "מפלגה חילונית"
  (צילום: פלאש90)

איש השמאל, אבי דבוש, הודיע על התפטרותו מהנהלת מפלגת מרצ. דבוש הסביר את הסיבות שהביאו אותו להחלטה ואמר כי החיבורים האחרונים של המפלגה ונסיונה להיות מפלגה חילונית, הם שהביאו אותו להתפטר.

בראיון שהעניק הבוקר (שני) לרדיו כאן מורשת אמר דבוש: "עזבתי את הנהלת מרצ אתמול. המפלגה הפנתה עורף לפריפריות, והלכה על קמפיין חילוני – ואני לא חילוני. בנוסף, המפלגה מאבדת את הבסיס הדמוקרטי שלה".

דבוש הוסיף כי "אם מרצ מרימה את הדגל החילוני, היא מוותרת על דגל השמאל. אין לי מה לעשות שם. יש הבדל דק אבל הוא הבדל תהומי בין להגיד אלו הערכים שלי, וגם אני מאמין בערכי חופש דת, לבין להגיד אני מפלגה של חילונים – ואז מי שלא חילוני מרגיש זר".

עוד באותו נושא

פורש נוסף מהמירוץ לראשות מרצ

בנוסף, דבוש פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "לאחרונה, הודעתי על התפטרותי מהנהלת מרצ. לאחר פעמיים שנבחרתי על ידי ועידת מרצ, וכהונה של כארבע שנים. שתי סיבות עיקריות הביאו אותי להתפטרות".

דבוש פירט את הסיבות וכתב: "הראשונה, המהותית, היא שמרצ עשתה הכרעה. היא הודיעה, הלכה למעשה, על חוסר יכולת לעבור לבדה את אחוז החסימה. הלכנו לשני חיבורים גרועים. הראשון גרוע מהותית, עם חיבור לפוליטיקאי כושל, עם מניות רבות בהרס השמאל המדיני, וחיבורים מפוקפקים לכסף גדול. השני, על הגחון, עם העבודה- גשר, בחיבור שהתברר כ"בלוק טכני" רופף ביותר, שלא יצר כובד משקל אמיתי".

לדברי דבוש: "כדי לשנות את המיקום הציבורי של מרצ, צריך לבוא מהלך גיוס רחב ואפקטיבי של מצביעים חדשים, ממגוון רחב בהרבה מהקיים. הובלתי והייתי מעורב בנסיון לבסס נוכחות ולבנות שותפות עם קהילות בפריפריות, יהודיות וערביות. ההשקעה הדלה שם נפסקה, לטובת פרויקט "המפלגה החילונית", שאומר במילים פשוטות: בוא נבנה עוד מפלגה סקטוריאלית".

דבוש טוען כי זה "הפוך לגמרי מהבסיס של שמאל עממי, שמאל אמיתי. השמאל הוא לכולןם. לכל מי שמאמין ומוכן להיאבק לטובת צדק חברתי, שוויון ושלום. לכל מי שמקדם חופש מדת וחופש דת, ולא משנה מה הוא או היא חובשים על הראש, ואיזו אמונה יש להןם בנוגע לקיומו ומעורבתו של האל בעולם. לא משנה לאום, מגדר, צורה וצבע".

עוד באותו נושא

מנכ"ל חדש לארגון "רבנים למען זכויות אדם"


8

"הסיבה השנייה, פנימית יותר", פירט דבוש. "ההנהלה הפכה מעוקרת מתוכן. יש שיגידו שהייתה תמיד. בכל מקרה, מגוף שהיה אמור להיות אסטרטגי, ביקורתי המלווה ביומיום את סיעת מרצ, ההנהלה הפכה גוף מוחלש שממתין לשאריות תשומת לב מהיו"ר. אין לי זמן ועניין להיות בגופים שכאלה".

דבוש טוען שמדובר בבעיית רוחב של הפוליטיקה הישראלית: "זה לא עניין של מרצ בלבד. הדמוקרטיה המפלגתית הישראלית מתה. רוב מוחלט של חברי הכנסת, בכנסת ה-23 נבחרו על ידי איש אחד, יו"ר המפלגה שלהם, לפעמים בהתייעצות עם גדולי תורה כאלה ואחרים. גם בליכוד, המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל, הפכה ההתמודדות למול היו"ר לדבר מגונה, שמחירו בצידו. כשזה קורה בליכוד כולנו רואים איך התסיסה הדמוקרטית הופכת אחיזת עיניים של דמוקרטיה. ללא אחריות ודיון אמיתיים, כשזה אצלנו, אנחנו נמנעים ומפחדים מלראות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
89 תגובות - 74 דיונים מיין לפי
1
מי זה?
מיותר | 01-06-2020 10:22
כתבה על איש אלמוני שאף אחד לא מכיר.
מכבי צהוב
איתי וייס | 02-06-2020 22:56
טוב מרץ סתם מפלגה שחוץ לא פולשת לאחר נשארת יש פליטים יש שרואים שאין כלום רק שנאה לכוון אחד למה ככה
דבוש
שלמה | 02-06-2020 13:27
מרצ דת מה הקשר דבוש
מי אתה?
מיותר יותר | 01-06-2020 20:21
תגובה של אלמוני. ומי אני?
לרוב פוליטיקאים עוזבים את מפלגתם כשהיא חלשה
צמיגים משומשים | 01-06-2020 14:45
ולא אטרקטיווית
מה חשבת דבוש, לטהר את המרץ שרץ?
נזכרת מאוחר דבוש | 01-06-2020 10:56
אפילו אחמד טיבי שחיק טמיא לא שונא יהודים כשרים כמו מרץ וראשיה ימח שמם
2
עזיבת מרץ
יהודה | 01-06-2020 10:24
אשרייך הדת ויהדות חשובה יותר רק בריאות אושר ועושר
גם חילונית וגם חברתית
דוד ברדה | 02-06-2020 21:33
אז לא רק חילונית כמו יש עתיד
מה דבוש חשב?שמרצ זו מפלגה ששומרת שבת?!
מחפש תשומי? | 01-06-2020 16:04
.
3
צודק .עדיפה מפלגת משתמטים וקבצנים בשם הדת.
רוקי | 01-06-2020 10:30
מקדשי שם שמים ברבים.
בהמה
דדי | 02-06-2020 6:52
חצוף בור ועם הארץ,אין לך שמץ של מושג מה היא התכלית שלך ביקום, עכברוש עדיין יש לו תפקיד, ואתה?
תצחק תצחק - אתה רק ההוכחה לכך
אוראור | 01-06-2020 20:48
שכשאין מה לכתוב - כותבים דברי הבל וליצנות - והמבין יבין! תעשה טובה!
4
דבוש אתה איש ענקקק
דבורה | 01-06-2020 10:31
ריגשת
5
מה זה מר"ץ?
אשר | 01-06-2020 10:38
2 סהרוריים ..זנדרעק והורוביץ...פרזיטים שרק צווחים מול המצלמות..לא עושים כלום לציבור .מאחוריהם 1 היפסטר שרק מקשקש בפנלים ונהיה יקיר התשקורת....
6
ואוו איזה גאון !!
איך שמת לב? | 01-06-2020 10:42
אידיוט שימושי שדורכים עליו ויש לו הצתה של ניאון מקולקל
7
הגיע הזמן :
ישראל | 01-06-2020 10:46
הגיע הזמן , למען איכות החיים של הדורות הבאים , להבין : שאין מקום במדינת ישראל לערבים , ובטח לא של מפלגות ערביות ; הפיתרון : הגירה של כל ערביי ארץ ישראל , לארצות ערב מרובות השטחים , כשם שמדינת ישראל עים שטח הרבה יותר קטן , קלטה את יהדות ערב , וגם מארצות אחרות ; בתמורה להגירת ערביי ארץ ישראל לארצות ערב מרובות השטחים , ימסר ידע גם לערבים המהגרים , וגם לארצות הקולטות אותם , שיועל מאוד למהגרים , וגם לארצות שקולטות אותם .
תגובה חשובה
אלקנה | 02-06-2020 7:08
פירות את כל הסיבות שבגללן הימין ייכשל בהובלת המדינה
8
לא ברור
אדם | 01-06-2020 10:55
מה אדם כמוך בכלל עושה שם
9
מפלגות
שלום כלפון | 01-06-2020 11:43
אתה דבוש ממוצה לוב איך הגעתה למפלגה נגד העם בישראל טוב עשיתה שנה כיוון לטובת הימין ומחל
10
אבי דבוש
ששש | 01-06-2020 11:59
נו באמת הצטרפת למפלגה שבשורשה חילונית ! אתה הבנת שאין תיק ולכן אתה עוזב את המפלגה ! אתה עוזב לא בגלל שזו מפלגה חילונית ואתה דתי על פי הצורך !
11
בוקר טוב אליהו
פוזננסקי המופתעת | 01-06-2020 12:31
מרצ קוראת להפרדת דת ומדימה מיום הקמתה
12
כל הכבוד
חיים | 01-06-2020 13:53
רק התעוררת מאוחר .מרץ אנטי ציונית אנטי יהודית חדש לך.......
13
טט
עע | 01-06-2020 14:06
מרצ- מ'שה ר'בנו צ'ודק
14
ועד עכשיו הוא לא ידע שמר״צ היא מפלגה חילונית?
מרדכי | 01-06-2020 14:41
איפה הוא היה כל השנים האלה?
15
כל הכבוד
יאיר | 01-06-2020 15:21
זה מראה שמרץ מונעת מכוחות לא עינינים לחברה האגץ. מרץ מייצגת את החריגים ביותר. וסה טעות.
16
אמת
שיר | 01-06-2020 15:34
כל הכבוד איש כנה ואמיתי
17
ישראל
השניה | 01-06-2020 15:46
הבין קצת באיחור שאין לו מה לחפש במפלגה של אליטסטים גזענים ואתיאסטים. מוטב מאוחר.
18
בסדר. לך!
פרסיפל | 01-06-2020 16:07
אל תשכח להשתטח על איזה קבר....
19
מה מרצ חילונית? ואו איזו תגלית!
בצלאל | 01-06-2020 16:28
הזויים
תגלית ????????????????????????????
שושי | 03-06-2020 10:47
ממש תגובה קצרה ולעניין
20
דבוש בוש ממרץ
בן דוד | 01-06-2020 16:28
עוד שמאלן ספרדי מה יש לך לחפש במרץ מרץ זה סוס מת ביחד עם מפלגת העבודה אלאה ירחמום
21
דבוש חי באשליה ובעולם החלומות
מלכה | 01-06-2020 16:37
מרץ היתה מאז ומתמיד מפלגה חילונית. נשאה ונושאת את דגל שנאת דת ישראל.
22
מרץ
עמי | 01-06-2020 16:38
מרץ הגיעה לסוף דרכה. מפלגה בלי עשיה כבר כמה קדנציות. רק עכשיו הבנתם את זה. יש לכם חור בהשכלה. בבחירות הבאות עדיף שמרץ תפרוש. חבל על הבושה וטוב שתתפרק. ממילא היא לרסיסים.
23
פלוני אלמוני
אבי | 01-06-2020 16:41
מדוע לא שאלו אותי אם אני חבר מרץ? מדוע שאלו את האיש הזה?
24
חחחח
רוני | 01-06-2020 16:47
תגיד באמת לא ידעת שמרץ זה מפלגה חילונית
25
במרץ מדברים על שויון זכויות
אני | 01-06-2020 16:50
ללהטבים.אתה מופתע שזו מיפלגה חילונית??הלואי וגם הדתיים היו מקבלים להטבים,למה לא.אבל זה לא חדש,שויון זכויות למיעוטים,ללהטבים,לכל מי שלא מקבל את זה.אתה צריך לחבור לפרץ ולאורלי לוי ( אני מקוה שלא אליה כי היא לא דתיה וימנית)
26
מרץ
יאיר | 01-06-2020 17:34
יש במרץ הכול אבל לט יתנו לך להיתקדם אתה לא בצבע הנכון וסוף סוף הבנת
27
עזיבת מרצ
דו | 01-06-2020 17:43
או,הנה אחד שסוף סוף איכשהו היתעורר. מקווה שכל השמאל ייתפכח בקרוב!!!!!
28
חילוני...
לא ידוע | 01-06-2020 17:48
אתה כן חילוני, מבחינתי - מי שהוא דתי, אבל שמאלני - הוא חילוני (או במילים אחרות דתי מזוייף)
29
נבוש, אנא הושט ידך לעודה, ויחד תובילו לשמאל ר
סול | 01-06-2020 19:24
אחריך
30
מרצ מפלגה חילונית?! זה בטוח?! גילוי מרעיש!!
יהודי מא"י | 01-06-2020 19:40
ואם דבוש היה נבחר לכנסת הוא היה מתפטר ?!
31
דבוש תמים או אינפנטיל?
תמר | 01-06-2020 19:48
לא יוגעת אם לצחוק או לבכות. סיבת ההתפטרות של דבוש ממש לא ברורה. בכל מקום על כדור הארץ שבו השמאל עלה לשלטון הדבר הראשון שהוא עשה היה לתלות את הכמרים לצד המלכים ואנשי הממון. מה דבוש מתפלא ? הרוסים, הסינים, הקובנים וכל הגרורות שלהם על הגלובוס עשו אותו הדבר. אף פעם לא היה משטר קומוניסטי, סוציאליסטי בעולם שנתן חופש בחירה בעיניני דת. הדמוקרטיה של השאלנים מאז ומעולם היא מוגבלת לשיקולים הנוחים של טובת הכלל , טובת המדינה ובעיקר טובת מנהיגי המדינה. בעצם, מאיפה שדבוש ידע את זה? הוא למד שמאלנות תאורטית מהתקשורת הישראלית ועכשיו הוא גילה את אמריקה. אי אי אי. זה לא היה קורה לך דבוש אם היית בן למי שנולד או התחנך במשטר שמלאני אמיתי.
32
התפטרות...
ד''ר שן | 01-06-2020 19:51
קיש מיר א פיל'ן טוכעס , אומרים אצלנו, ביידיש.
33
יפה אמר דבוש בעניין החילוניות (בתחום השני
חוזרת בתשובה | 01-06-2020 20:04
אינני מתעניינת).
34
מה חשבת ?
ישי | 01-06-2020 20:33
אין למזרחי מה לחפש במפלגה כזו. תמיד הוא יהיה נטע זר. הם יסכימו לצרף אתכם כל עוד תביאו להם קולות. אבל, הם לעולם לא יכילו אתכם.
35
היא לא סתם מפלגה חילונית ושמאלנית: היא מפלגה
אוראור | 01-06-2020 20:49
אוטו אנטישמית - והמבין יבין - ומי שלא מבין את זה - פשוט חי בחלל החיצון - והמבין יבין ש ו ב !
ממש לא!
עמית | 19-10-2020 10:22
המפלגה הזו טובה בהרבה מכל מפלגות המשתמטים והקבצנים למינהם שהורסים את המדינה ולא תורמים לה כלל. שמאל זה מרצ!
36
צודק!
איתן. | 01-06-2020 20:54
לא שמעתי על האיש, לפני שקראתי את הכתבה. וובלי שום קשר לכך, אבל בהקשר לתוכן הכתבה, - האיש צודק בהחלט! שמאל זו גישה חברתית, וגישה זו יכולה להכיל בתוכה אנשי אמונה (מכל דת גזע ומין...) המאמינים באוטונומיה שיש לכל פרט על עצמו ועל דרך חייו, ובתנאי שאינו כופה אותם על הזולת. חירות הפרט היא הבסיס, לדעתי, לתפיסת איש שמאל אמיתי. ומכאן שאין לתייג אדם על אמונתו, תהיה אשר תהיה, אלא לשפוט אותו על פי קבלתו את האחר - ומתוך הכרה שכולנו שווים כבני אדם, שווים בזזכויות ובחובות - אבל ממש לא זהים זה לזה וגם לא כופים את דרך חיינו ואמונותינו האחד על השני.
37
מר"צ לדתיים ?
אוריאל | 01-06-2020 21:13
מעולם המפלגה הזאת לא כיוונה לדתיים. גם כששולמית אלוני עמדה בראשה היא הייתה אנטי דתיים. אז ברור שהמפלגה הזאת חילונית במהותה ואין לדתיים מה לעשות בה. אדון דבוש היקר, מפלגת ימינה היא המפלגה הנכונה לך, מחכים לאנשים כמוך.
38
שמאל? בת_ת שלי
מוישהמוישה | 01-06-2020 21:15
עוד מרוקני שניסה לעשות ניתוח גנטי. זה לא הצליח. הוא לא חילוני...חחחחח
גם מוסי רז ורן מזרחי במרץ
ללא | 02-06-2020 22:19
והם באו מעיראק מה הם עושים שם ולמה מוסי שיה ממשה
39
אתם אפס
שרה | 01-06-2020 21:23
בהחירות הבאות אתם תיהיו שיכים לעבר .כאליו לא היה שם כזה מרץ וטוב שכך.
40
יש פה משהו יותר עמוק
שלומי | 01-06-2020 21:27
אני חושב שעל השמאל ובמיוחד מרץ השתלטו אנשים כל כך קיצוניים אנשים שהם אפילו אנטי ציונים ואנטי ישראלים ולא אתפלא אם נשמע מתישהו שהם ממומנים על ידי גופים זרים, שהפכו את האידיאולוגיה שלהם לקיצונית יותר. תראו מי היה בין הראשונים אחרי שכבשנו את רמת הגולן לבנות בתים ברמה ולהיאחז בה, מי הוציא את צהל לרוב המלחמות של עם ישראל... השמאל עם כל המגרעות הוא חשוב יוצר איזון בדמוקרטיה שלנו חייב מישהו שיגיד הפוך ממך ויגרום לך לחשוב פעמיים על כל מהלך אבל השמאל איבד את זה כבר מזמן ולכן השמאל הוא בבחינת מצטמק ורע לו..
41
לך דבוש, לך ואל תחזור.
רחמים דהאן | 01-06-2020 21:44
חתיחת דביל שמאלני, רק עכשיו גילת שכל השמאלנים הזבאלה ממרץ הם חילונים. אם הם היו דתיים הם היו נקראים חמס.
42
הפתעה מרצ מפלגה חילונית
גבי | 01-06-2020 22:24
כאילו היה חדש, מרצ מפלגה חילונית, מפלגות דתיות יש לנו יותר מדי כבר עכשיו, לא מוצא חן בעיניך לך לשס, שם זו מפלגה עם אידיאולוגיה ממש דאגה לפריפריה כן דואגת שלא תהיה להם השכלה שמאפשרת השתכרות ראויה, שיישארו די בורים שאפשר יהיה לשלוט בהם.
43
תעבור לשס
יעל | 01-06-2020 22:41
דבוש זה עיראקי לא
44
חלום
עורך דין | 01-06-2020 22:45
הדבוש התעורר מהחלום
45
אי אפשר להיות דתי ולא גזען.
דני צור | 01-06-2020 22:47
כל דת שוטפת את מוח במאמינים שיש מאמינים ויש כופרים... וזאת בלי להתייחס לכך שכל הדתות המובילות , כולל היהדות שהיא דת די נידחת, מפלות נשים לרעה , אוסרת על הומוסקסואליות. מאפשרות לגבר לבגוד באישתו אך לא לאישה... כו..
46
מרצ איננה מפלגה חילונית או דתית
אמיר | 01-06-2020 23:48
היא מפלגה שמאמינה בחופש. חופש להיות חילוני או דתי. פוליטיקאי לא צריך לעסוק בדת אלא רק לאפשר לאנשים את החופש לבחור. אם דבוש הוא אדם דתי שרוצה לערב דת ופוליטיקה שיילך למפלגה דתית, שלום ולא להתראות.
צודק בהחלט
יעקב | 02-06-2020 9:46
יפה אמרת רק הרוב לא מבין את זה ורק מכפיש
47
גבול לטמטום
גולן | 02-06-2020 0:13
אם מרץ לא מפלגה חילונית אז הכי קרוב זו מפלגה ערבית מה טמבל שכמוך מוכן לעשות בשביל פרסום זה מדהים לך חפש מי ינענע אותך אם לא תמצא את זה במרץ אז תמצא את זה בואדי ערה חתיכת טמבל
48
למה?
עינו | 02-06-2020 0:28
שיגעתם אותנו אתם אינטרסנטים הרסתם את מרץ
49
אברהם
דדי | 02-06-2020 6:49
מוטב מאוחר, אני משתתף בצערך על השנים בהם שהיתה בביצה של הכת הזאת שכל מגמתה נגד העם היהודי, נגד חוקי היסוד של כל יהודי.ערב רב תמיד היו בעם היהודי, המשך דרך מוצלח,
50
לא אצביע לו אבל
אלקנה | 02-06-2020 7:07
אבי דבוש איש טוב
51
דבוש
יאשה | 02-06-2020 8:36
בוקר טוב דבוש עכשיו ניזכרת שמרץ מיפלגה חילונית ,להזכירך מרץ בגילגוליה השונים הובילה אגנדה חילונית
52
מרץ מאז ומעולם מפלגה גזענית
קשקשן | 02-06-2020 9:00
בכלל לא ספרה ולא סופרת אותך ולא את בוסקילה ואחרים מפלגה המדברת גבוהה גבוהה וכל כולה מכף רגל ועד ראש גזענות שנאת האחר המלווה בליביראליות כאילו חבל שהתחברת לטיפוסים האלו ( פעם היו צבן, רן כהן ואולי גילאון שניתן להתחבר אליהם)
53
איך אדם דתי במרצ? רפורמי.
צחי | 02-06-2020 9:39
לא הגיוני אחרת.
54
מנ(דבוש)קה
יוסי גוריון | 02-06-2020 9:53
דבוש , ראבק , נזכרת פתאום שאתה דתי ? ואם אתה דתי אז מה ? לא מתאים לך להפריד דת ממדינה ? אתה מתכחש לכל מה שהתיימרת להיות עד היום ? מה קרה ? ראית את האור ? אין בך אמונה , אין בך יושרה , אין לך עתיד ! סע !!
55
חבל שדבוש עוזב. חבל שאינו מצליח להיאבק על דבר
יובל | 02-06-2020 11:46
בתוך מרצ. חבל כי ברוב הדברים, אולי אף בכולם אני מסכים איתו והייתי רוצה לראות את מרצ היכן שהיא צריכה להיות ולא היכן שהיא נימצאת היום.
56
עכשיו התעוררתה? מרץ מעולם הייתה חילונית!!!
אביקול | 02-06-2020 12:17
מעולם לא דאגה לפריפריה...אפילו את...כהן...הבגדאדי...הוליכו אותו החוצה...זו מפלגה עם דת חילונית...אשכנזית...ואף איש כמוך...לא הגיע לראשות המפלגה...רק חילונית...?
57
מר דבוש
בוקר | 02-06-2020 12:27
מרצ מיפלגה חילונית לא מאתמול
58
מפלגה אנטי ציונית
הלוחש לימין | 02-06-2020 12:27
מודה ועוזב ירוחם.
59
דמוקרטיה
מרדכי | 02-06-2020 13:21
ייש כוח אולי סוף סוף תהיה מפלגת שמאל אמיתית שאפשר לבחור מקוה שתלך יחד עם יאיר גולן ותצרו מפלגה שמאל דמוקרטית אמיתית שתכיל כמה שיותר גוונים של העם
60
שטויות.
ר | 02-06-2020 13:24
הדת היא אופיום להמונים. וכך גם הגזענות, ואי קבלת האחר. וזה עדיין לא סותר שגם אדם מאמין, ליברלי ורגיש ירגיש שזה ביתו.
61
דבוש
אביב | 02-06-2020 14:38
אשריך! סור מרע ועשה טוב... את השלב הראשון כבר עשית.... עכשיו נשאר להתקדם לטוב...
62
מרצ
שרה סיתון in | 02-06-2020 14:50
כל הכבוד דבוש זה לא מפלגת בשבילך אילה שונאי יהודים סוסים טרויאנים רק את הערב רב השופטים הם אוהבים תראה את בצלם מלשנים מוציאים שיבת הארץ רעה
63
גילה את אמריקה
קולומבוס החדש | 02-06-2020 15:13
מרץ תמיד היתה חילונית ולא דאגה לפריפריה ואילו לערבים היא לא דאגה דבןש תמיד היה חלק מהאג'נדה הזו
64
דבוש
משה | 02-06-2020 18:07
מה הרעש והמהומה מי זה בכלל דבוש חילוני דתי את מי זה מענין.לא הלך לו מחפש תפקיד דבוש.חחחח
65
מפלגת מרץ
יאיר | 02-06-2020 19:11
בוקר טוב גדליהו!! מרץ היא חילונית בהגדרה ולא מסתירה את זה, להיפך. עם זה לא צריכה לאף אחד להיות בעיה. אבל מרץ מגדירה את עצמה שמאל כלכלי, תרבותי וחברתי - ופה היא משקרת שקר גס, משום שהיא מפלגת ימין כלכלי, בורגנית, לבנה וצפון תל אביבית. היא מפלגה כל כך בועתית וכל כך מנותקת (מהפריפריה? היא מנותקת מיד אליהו, מנותקת משדרות יהודית.....) שלא מפתיע שיש אנשים שחושדים שמא היא בכלל אנטי ישראלית וממומנת עי גורמים חיצוניים שעויינים לישראל.
66
שלום ולא להתראות
צבי | 02-06-2020 22:12
עוד צ'חצ'ח. פתאום נזכר שאנחנו מפלגה חילונית היכן היה עד עכשיו. בירח?
67
מר"צ זה התנועה הרפורמית איכס!
אורנה | 03-06-2020 0:12
רוצים לקחת ולנתץ כל קשר למסורת ישראל לדורותיה כביכול בשם השוויון המיגדרי והפתיחות. הישמרו לכם מבתי כנסת אלא אם אתם שייכים למפלגת מרצ אז וודאי תרגישו בבית. אין שם שום קדושה אלא התרסה כנגד הממסד הרבני ונגד דתיים.
68
מיפלגת מרץ היא אנטי ציונית!!!!!
בנימין בן אביב | 03-06-2020 7:05
כל אדם בר דעת יודע שמפלגת מרץ היא מפלגה שפועלת לחיסולה של הישות היהודית בארץ ישראל,מאז שנימחקו כל המפלגות הקומוניסטיות מרץ לקחה על עצמה את התפקיד להרוס ליהודים את מדינתם היחידה מתוך כוונה לתת אותה לערבים שיש להם 23 מדינות,ולכן חייבים להוציא את מרץ אל מחוץ לחוק,כי היא מפלגה שמחבקת כל דבר שמזיק למדינת היהודים,קרן וקסלר ובית המישפט בהאג וכל החיילים והאזרחים שבוגדים במדינה,והם מתנהלים כמו גייס חמישי שמוכן ליראות את היהודים נעלמים ובמקומם יבואו מוסלמים מטורפים.
69
מרץ
מלךמרוקו | 03-06-2020 8:26
מה נגמרו הג'ובים. אין לך תעסוקה. גילית את אמריקה היום. האנשים האלה מגלים את פרצופם האמיתי.כשהכל כאילו לדעתם מתערער.
טרבלסי, לא...
ארכיאולוג | 16-07-2021 8:44
טרבלסי, לא מרוקאי,אתה צריך לחזור לכיתה טיפולית לילמוד את ההיסטוריה של העמים,
70
מר"צ מעולם לא היתה מפלגה חברתית,מלבד הצהרות
שושי | 03-06-2020 10:45
ואינטרס של המוסלמים וגם זאת ,רק על מנת לקבל קולות.מרצ מפלגה של אינטרסים אישיים, מעולם לא נלחמו או פעלו,לצד הפריפריה, לא לנשים מוכות, אם כן זה היה רק לצורך כותרות. מרצ סתם עוד מפלגה שחיה על חשבון הציבור ,סטו
71
דבוש
בבר | 03-06-2020 15:58
עד עכשיו אני לא תופס איך ספרדי נהייה שמאלני קיצוני
72
העבודה
נועם | 30-11-2020 7:17
העבודה נגד דעם
73
חזור בתשובה מה...
חני א | 15-07-2021 20:18
חזור בתשובה מה חדש מרץ תמיד מיפלגה חילונית מה חדש
74
מה עים הנזקים...
בוקרא | 16-07-2021 8:46
מה עים הנזקים שעשיתה?אין להם תיקון,גם לא יום המיתה,עד גיל כזה אתה רק מיתפקח?זה לא מובן וחבל שסרוגים מחבקים יצור כמוך,