הציונות הדתית לקראת אחדות או פירוק? הרב יגאל לוינשטיין

הציונות הדתית לקראת אחדות או פירוק? הרב יגאל לוינשטיין

הרב נתנאל אלישיב מהמכינה בעלי, משוחח עם ראש המכינה, הרב יגאל לוינשטיין, בנושא: הציונות הדתית - לקראת אחדות או פירוק? מה בין הציונות הדתית "של פעם" לזו של היום? האם האחדות בציונות הדתית חשובה? והאם אחדות מחייבת ויתורים?

author-image
הרב לוינשטיין: הציונות הדתית לאחדות או פירוק?
  הרב יגאל לוינשטיין (צילום: מרכז ליב"ה)

הרב נתנאל אלישיב מהמכינה בעלי, משוחח עם ראש המכינה, הרב יגאל לוינשטיין, בנושא: הציונות הדתית – לקראת אחדות או פירוק? מה בשיחה? מה בין הציונות הדתית "של פעם" לזו של היום? האם האחדות בציונות הדתית חשובה? האם אחדות מחייבת ויתורים? האזינו

בין היתר אומר הרב לוינשטיין בפודקאסט: "יש כרגע הזדמנות לתפקיד היסטורי של הציונות הדתית שלא היה לנו בעבר וזה להיות כוח מרכזי שעוסק במחנה המשותף הבא של מדינת ישראל כולה. החזון הציוני החל כמקום מקלט וצריך להמשיך הלאה לעסוק בזהות הקולקטיבית שלנו כעם".

לדברי הרב יגאל: "אם עד היום עסקנו במשרד החינוך והדתות היום אנחנו רוצים להיות חלק גם במשרדים המרכזים".

ומה הוא חושב על הביטוי "יד על ההגה"? "יד על ההגה? תלוי על איזו מסילה נוסעים. אם אתה מחזיק הגה והדרך המובילה ממשיכה לעבר אוניברסליות ומחיקת זהויות – לא עשית שום דבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
זה סרטון ישן , יודעת בוודאות.
יהודיה | 31-03-2020 17:45
זה סרטון ישן , יודעת בוודאות.
ל-1
2 | 09-10-2020 15:03
זה לא סרטון ישן
2
חכמים
יהודי מודאג | 31-03-2020 17:48
מדוע לא מקימים בציונות הדתית מועצת חכמים שיהיה מבוגר אחראי גם אם לא רוצים להיות כפופים אליה אבל יתיעצו אתה כמו שנאמר תשועה ברוב יועץ
3
צודק
אוחנה | 31-03-2020 17:57
מה שחשוב שהרב פרץ יקבל את משרד החינוך או הדתות. האחרים שיתחלקו. למרות שאני לא הסכמתי לכך שהעיפו את בן גביר...הרב פרץ הציל את ימינה
רק בגלל פרץ לא הצבעתי ימינה אלא - עוצמה !!!!
לאוחנה | 31-03-2020 19:48
הרבה מהמגזר חושבים שהיה טעות להכניס את הרוקד עם המגרשים בגוש קטיף / פרץ למפלג הבית היהודי . אפשר לוותר עליו בבחירות הנוכחיות - לא תרם ולא תורם כלום .
4
הציונות הדתית עוסקת בהתנחלויות, וזהו.
שאול | 31-03-2020 17:57
מעבר לזה אין לה ערך מוסף כתנועה רעיונית בשום תחום. ואם אתה במקרה לא חובב רעיון המדינה דו לאומית, אז הערך המוסף של הציונות הדתית לא רק מאופס אלא שלילי.
לחגי המגיב למגיב
מגיב | 01-04-2020 9:13
זה שאתה בור לא פוגע ביושר האינטלקטואלי שלי, עוד לפני שיהיה קונגרס ציוני הייתה כבר תנועת חובבי ציון שכללה הרבה דתיים(שמעצם חיבת ציון שלהם גם היו 'ציונים') זה שאתה נאחז בסמניטקה 'ציונות' היא שקר מגוחך(מה גם שרוב העלייה הראשונה דתית). הרב קלישר פונה לברון רוטשילד לרכוש קרקעות עוד לפני שהרצל בכלל נולד. הוא יוזם כנס(קונגרס) רבנים כמעט 40 שנה לפני הקונגרס הציוני בנידון ישוב אי. לצערנו כבר אז היו יהודים חולים שלא מוכנים להקשיב לרעיונות שבאים מרבנים, רק כשהרעיון יבוא מהרצל פתאום הוא יהיה רעיון כשר. ולא הזכרתי את רבי יהודה אלקלעי שהרצל עצמו מעיד שהקדים אותו. בטח אתה ציוני דתי, חילונים הם לא בורים כל כך. אל תדבר בבקשה על יושרה אינטלקטואלית אם אתה לא מסוגל לפתוח ספר ומתבסס על חוברות של משרד החינוך וסרטים תעודיים סוג ד'
קשה להתמודד עם המציאות?
חגי | 31-03-2020 22:12
הטחו עינכם מראות? עם כל הכבוד ליישוב הארץ זה הדגל היחיד של הציונות הדתית. בשאר הדברים הפלגים לא מסוגלים למצוא שום מכנה משותף. ועל מה גאוותינו? על מאבקם של שקד וסמוטריץ ברשויות האכיפה והמשפט?
שטויות
חיים | 31-03-2020 20:59
הציונות הדתית עוסקת בכל התחומים .פשוט היה בנט בנט והוא עסק בבנט .שאר חברי הכנסת מוטי לדוגמא היה בכרמיאל חצור טבריה נוף הגליל יותר מאשר בשומרון ונכון שהרב רפי לא מנהיג
למגיב לשאול
חי | 31-03-2020 20:34
על יושר אינטלקטואלי שמעת? אתה לא צריך לאהוב או להסכים עם דעותיו של שאול. אבל... הציונות קמה כתנועה לאומית חילונית, אנטי דתית בעיקרה. הציונות הדתית היא נגזרת מאוחרת של הציונות המדינית.
השאלה אם זו בורות טרולית או גאווה
מגיב לשאול | 31-03-2020 18:43
בזמן שהחילונות בעמנו עדיין לא חשבה על כלום פרט ללהיות גרמני בן דת משה(במקרה הטוב) וללמוד גתה,ניטשה וקאנט בעפ, אבות הציונות הדתית (שהיו רבנים) התחילו בפעילות חלוצית של עלייה ויישוב באי. חוץ מזה, אתה משקר, כי בשום שלב לא היה פיתרון של שתי מדינות לשני עמים, תמיד משאירים חצי עם אצלנו, אז די לחפור חרטא.(סליחה, חוץ מפיתרון ירדן היא פלסטין של פרופ' אלדד, אבל אותו אינך מעוניין לקיים)
5
מי זה הרב לוינשטיין
שלמה | 31-03-2020 18:52
הרב לוינשטיין התפרסם שאמר על חלק מעם ישראל 'סוטים' אז עם כל הכבוד מי הוא שיקבע דברים לגבי הציונות הדתית שהעומד בראש הגישה הרוחנית שלה הוא הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצל שכתב דברים חריפים על המדבר בגנותם של ישראל.
6
עמדות מיעוט שנדחו על ידי רוב העם
נתנאל | 31-03-2020 21:25
איבדו כיוון ואיחור את הרכבת. פשוט- בבחירות ימינה קיבלה אמון רק מ210000 מצביעים, פסיק קטן בסרוגים. לכן כל ההבלים המטורללים ידחו לעוד ארבע שנים. בגץ יותר חשוב מכל ישיבות ההסדר ביחד. פשוט נמאסתם ואתם במיעוט.
7
עבר זמנך
שושנה | 31-03-2020 21:28
זכותך לחשוב כך אך הרוב חושב אחרת. הממשלה החדשה רובה בדעות מרכזיות ולא אורטודוכסיות מטורללות ולכן עמדתך פשוט לא מענינת ולא משפיעה. תשאר עם אלי סדן בבידוד שלכם.
8
הציונות הדתית בתמיכת הבגץ רומס את ערכי היהדות
אליהו | 01-04-2020 12:44
לא הרב לוינשטיין , הציונות הדתית בסיוע בג'ץ רומס ערכי היסוד של היהדות. הציונות הדתית הוביל המלחמה נגד הצעת החוק של יהודה גליק ותמר זנדברג לאסור ייצוא צבאי למדינות רצחניות. הציונות הדתית התפרקה מערך הבסיסי - לא תרצח . לחץ ואיומים על גליק הביא אותו למשוך את החוק. יחד עם היועץ המשפטי הפרקליטות ושופטי העליון גיבוי להמשך ייצוא צבאי למדינות שמבצעות רצח עם. כל עוד הציונות הדתית לא תעשה חשבון נפש היא תמשיך לקראת התפרקות טוטאלית. ורבני ישראל שותקים - מסכן העם היהודי שהרבנים שותקים
9
רכבת הקיטור לקראת שכלול או פירוק?
אגב אורחא | 01-04-2020 16:01
כמו רכבת הקיטור כך הציונות הדתית. לשאול אם היא הולכת לאחדות או פירוק היה צריך לשאול לפני 30 שנה. היום יש שפע של קטרים לרכבת הזו כבר שנים רבות. השאלה בכותרת לא רלוונטית. רכבת הקיטור מתה מזמן.
10
לפירוק
תושב חשמונאים | 01-04-2020 17:36
המזרחיסטים אנשים קשים ורעים.