"צריך להשתלט על הקורונה - לפני שתתפשט לכל הארץ" - סרוגים

"צריך להשתלט על הקורונה – לפני שתתפשט לכל הארץ"

בעקבות הגעת הקורונה לישראל, משרד הבריאות קרא לציבור לשתף פעולה עם הנחיות המשרד והזהיר: כי אם לא יעשו זאת - "תהיה התפשטות של הנגיף בישראל. מי שלא ישהה בבידוד כנדרש יענש"

"צריך להשתלט על הקורונה - לפני שתתפשט לכל הארץ"
  (צילום: פלאש 90)

בהלת הקורונה הגיעה לישראל: משרד הבריאות ערך היום (שבת) תדרוך מיוחד לתקשורת בעקבות החשש מהתפשטות הקורונה בישראל, זאת אחרי ש-9 תיירים דרום קוריאנים שביקרו לאחרונה בארץ אובחנו כחולים בנגיף. במשרד קראו לציבור לשתף פעולה עם ההנחיות והזהירו כי אם לא יעשו זאת – "תהיה התפשטות של הנגיף בישראל".

"כל מי שהיה במגע עם קבוצת התיירים צריך להיות בבידוד בית למשך 14 יום מאז המפגש עם הקבוצה – הפוטנציאל שיש חולה בישראל כתוצאה מהקבוצה גדל באופן משמעותי. אנחנו יוצאים מתוך נקודה הנחה שהתיירים מדרום קוריאה נשאו את הנגיף כבר כשהיו בארץ" הסביר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "ההנחיות נועדו גם כדי לתת מענה לצורך הרפואי וגם כדי לשמור על בריאותם של האחרים. כשנדע באופן סופי את הפרטים נפרסם גם אותם".

עוד באותו נושא

הקורונה מתפשטת בישראל: 35 אנשים נשלחו לבידוד


13

לדבריו, "אם נשמע על עוד מקומות שהתיירים היו בהם – אנחנו נפרסם באופן מלא את המידע לציבור וכל מי שהיה במקומות שהם שהו בהם יצטרך להיות בבידוד בביתו. אם לא נעמוד בבידוד הזה תהיה התפשטות של הנגיף בישראל. בגלל שהתיירים שהו בארץ במשך מספר ימים וביקרו במספר לא מבוטל של מקומות חשוב מאוד לשמור על הכללים שלנו".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי הוחלט להרחיב את רשימת המדינות שמהן ישראלים ידרשו להישאר בבידוד למשך שבועיים, שכוללת כעת גם את דרום קוריאה וכן את יפן. "בחנו את שיעור התחלואה בדרום קוריאה, הוא התחיל לעלות באופן משמעותי ולכן החלטנו שכל מי שהגיע לישראל והיה בדרום קוריאה צריך להיות בבידוד בית 14 יום, כמו סין ויתר המדינות. אנחנו מצרפים לרשימה זו גם את יפן כי גם שם אנחנו מרגישים שהתחלואה מתפתחת" הסביר. "קראנו כבר קודם לשקול שנית טיולים לשם וכרגע אנחנו אומרים: אם הייתם שם היכנסו לבידוד של 14 יום ובמקביל אנחנו בוחנים דברים נוספים. אם יהיה צורך להוסיף יעדים נוספים – נוסיף".

עוד הזהיר כי "כל מי שלא יישמע להנחיות ולא ישהה בבידוד כנדרש יענש. התחלנו להפעיל את אמצעי האכיפה ואנחנו ערוכים לפעול באמצעי אכיפה גבוהים יותר. כל הצווים הם על דעת ובתיאום היועמ"ש. אנחנו מצפים מהאנשים להיענות להנחיות לא רק בגלל הסיכוי להיענש אלא בגלל שהם עלולים לסכן את האנשים האחרים במדינה, אנשים עם מחלות רקע ואנשים קשישים. בזה שאתם מפרים את צו הבידוד אתם מסכנים אנשים חלשים בחברה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
תרופה בהישג יד
מגן דויד | 22-02-2020 21:22
שלום לכם שמעתי שיש כיוון למציאת תרופה למחלת קורונה מסין שמתפשטת בעולם מהרב שלי בשיעור היום וזה על ידי חיפוש נרחב בספרי התורה הקדושים ,וזה בעזרת מיצי הקיבה של ציפור הנשר ,כאשר ידוע שהנשר אוכל נבלות ופגרים מתים של חיות מתות וחולות, והמיצים של הקיבה שלו כל כך חזקים ,שהם מסוגלים להרוג כל חיידק ווירוס שיש באוכל שהוא אוכל ,לכן חשבתי ,שצריך לחפש תרופה בכיוון הזה ,ואולי ע''י זה ימצא פיתרון וישועה בעולם ,מי שימצא פתרון למחלה יהיה גיבור גדול , בבקשה לקחת את דבריי ברצינות ,אני רוצה רק לעזור ,בבקשה שדבריי יועבר למי שיכול להשתמש בהם לתועלת, ניתן בקלות לבדוק את דבריי ,ולראות שהם נכונים ,והם נאמרו במטרה לעזור לכולם ,אולם אין באפשרותי לנסות לייצר תרופה בכוחות עצמי ,אך לנסות לכוון אותכם לכיוון ריאלי שאולי יכול להיות מתאים למציאת פתרון ,אולי מזה תבוא הישועה בעזרת ה' שנינצל מכל משחית ופגע רע
מאד מעניין. באיזה מכון מחקר אתה עובד?
ירובעל | 23-02-2020 10:53
אילו חיסונים כבר פיתחת?
תבקש מהרופא שיזריק לך מיצים של נשרים!!
ימין או עוד בחירות | 23-02-2020 7:38
עם כל הכבוד לרבנים.. זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי!
רבנים לא מבינים ברפואה חמוד. תתבגר.
המורה להיסטוריה | 23-02-2020 0:23
כשתכאב לך הבטן ממיצי הנשר - אל תשכח להתפלל לרב ששלח אותך לשתות אותם
ביצה מבולבלת!
לופלפלופ' | 22-02-2020 22:32
שמעתי שאם עוצרים את הנשימה זה מחסן מכל חולי ואף אנטי אייג'ינג מטורף! בבדיחות!!! ;)-
לך להתאשפז באברבאנל אתה והרב שלך במחלקת ברלנט
מחלקה סגורה | 22-02-2020 22:06
.
מיגור הקורונה
איציק | 22-02-2020 21:58
לרב אליהו יש פתרון לכו אליו .קבלו את גליון התפילה .המבטיח סגירת חדרי המיון .רב גדול לכל הדעות .
2
מר'ן אובדיה פלשמורה יוסף מגן מי למאלה
על דעגה | 22-02-2020 21:43
יבני זונוט מרן עמר עריה אימך שימכם למה עמאייטים קבוד ספרדים עמונט כחמים
3
איך יכול אדם להיות רוצח המונים בלי לשים לב?
. | 22-02-2020 21:46
אם הוא מפר את הבידוד ומתגלה כמי שהפיץ את המחלה בארץ... ודל לא משחקים באש
כמו זאת שהגיעה משתעלת לכנסיה בדרום קוריאה
נכון | 23-02-2020 10:54
היא בטח לא סולחת לעצמה. לרוב המדביקים לא יודעים שיש להם קורונה
4
פקק
גי גיל גל | 22-02-2020 22:36
ישנו איזה רב שהינו גדול על העולם שלו הבטחה בבריאות איתנה, כל מה שצריך לעסות זה לסתום/לפקוק כל חור בגוף האדם ע''י חלוקי נחל! בבדיחות! ;)-
5
בידוד בית זה די שטויות
ישראל | 22-02-2020 23:17
כאילו שמי שבבידוד בית לא במגע עם כל שאר בני משפחתו וחברים, וכאיחו שהם הוא צריך חלב לקפה הוא לא יקפוץ שניה למכולת. קיצר או בידוד או בית.
מה עדיף? שיסעו ברכבת? שילכו לבית כנסת?
נועם | 23-02-2020 12:17
שיילכו לעבודה? לפאב? בידוד בבית זו האפשרות הטובה ביותר
מי שלא אחראי.. יצא מהחדר ויתחכך עם בני משפחתו
אבולוציה | 23-02-2020 7:40
האבולויה מסננת בעלי גנים לא אחראים
6
תשובה ומעשים טובים כתריס בפני הפורענות
יוסף בן אליה | 23-02-2020 0:31
עכשיו יודעים שכולנו ערבים זה לזה , וחיי ותן לחיות זה בלתי אפשרי בזמן מגיפה , ויש מגיפות רבות ומדביקות , כמו חילול שבת , אי צדק בשופטים ובשוטרים ובדיינים , ניאוף אשת איש ומשכב זכר , מבית ומדיחים נגד אבינו מלכנו ותורתו ועוד כדכתיב וביערתה הרע מקירבך למען ישמעו וייראון ולא יזידון עוד , יש מלא מגפות שצריכות טיפול דחוף
7
כל הכבוד
מימי | 23-02-2020 2:09
ליצמן אתה חכם איך ידעת שהקרינה תהיה בארץ כי הכנסת אותה הזקן וה גבעת לא מספיקים להעיד עליך שאתה צדיק
8
סימן טוב ומזל טוב לגלעד שליט
שולמית | 23-02-2020 6:01
אחיוליי לשליט גלעד