בעקבות "גילויים חדשים"- רבנים במכתב נגד הרב טל - סרוגים

בעקבות "גילויים חדשים"- רבנים במכתב נגד הרב טל

מספר רבנים בכירים בציונות הדתית מפרסמים מכתב בו הם קוראים שלא ללמוד במוסדותיו של הרב שמואל וזאת לטענתם בעקבות "גילויים חדשים" בפרשה. עו"ד של הרב טל: שופכים את דמה של האישה ואת דמו של כבוד הרב טל, לשווא"

בעקבות "גילויים חדשים"- רבנים במכתב נגד הרב טל
  הרב טל (צילום: עומר כהן)

פרשת הרב טל.

מספר רבנים בכירים בציונות הדתית מפרסמים מכתב בו הם קוראים שלא ללמוד במוסדותיו של הרב שמואל וזאת לטענתם בעקבות "גילויים חדשים", לכאורה, לפיהם הרב טל ניהל, לכאורה, "קשרים אינטימיים ומכוערים עם אישה נשואה מעובדות הישיבה".

הרבנים החתומים על המכתב הם: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל. שני רבנים נוספים שצירפו את חתימתם למכתב הם: הרב יהושע שפירא והרב אליקים לבנון.

במכתב עליו חתמו הרבנים, נכתב: "בעקבות הגילויים החדשים בפרשיית הרב טל, על קשריו האינטימיים והמכוערים עם אישה נשואה מעובדות הישיבה, המצטרפים לקשר הרומנטי הפסול עם אשת איש לעוד מעשים מכוערים, אנו חוזרים על הראשונות. התנהגותו של הרב טל מחללת שם שמיים ומבזה את תורת ישראל".

עוד הוסיפו הרבנים כי "הרב טל אינו ראוי להמשיך ללמד ולחנך תלמידים ותלמידות בישראל ומהווה דמות חינוכית שלילית וחל איסור מוחלט ללמוד בכל מוסדותיו. וכבר אמרו חכמים: "אם הרב דומה למלאך ה' צבאות-יבקשו תורה מפיהו, ואם לאו-אל יבקשו תורה מפיהו".

"שומר נפשו ונפש בניו ובנותיו, ירחק מהרב טל וממוסודותיו", חתמו הרבנים.

עוד באותו נושא

פרשת הרב טל: "לקבל את פסק הדין ככתבו וכלשונו"


71

עו"ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן, המייצג את הרב שמואל טל, מסר בתגובה לכתבה שפורסמה באתר ynet: "מצער מאד לקרוא שרבנים נשואי פנים חותמים על מכתב מבלי שביררו את העובדות כהלכה. לכל הפחות היה מקום לקרוא אליהם את הרב, לשאול, לחקור ולבדוק – שמא יש לו תשובה ניצחת לטענות שהועלו נגדו. כך לצערנו לא נעשה. אפילו האישה שבה מדברים הרבנים, אשר מכחישה את העובדות לחלוטין, לא נשאלה. כך נמצאו הם שופכים את דמה של האישה ואת דמו של כבוד הרב טל, לשווא"."'טוֹב שֵׁם, מִשֶּמֶן טוֹב', נאמר בספר קהלת – ולא בכדי נאמר", הוסיף עו"ד ברטל. "יודעים הרבנים שבחתימתם על המכתב ובהסכמתם לעשות כן ללא ברור העובדות, נוצרת מציאות שמתחלל שם שמים ומתבזה תורת ישראל. לא כל שכן הדברים נכונים, נוכח ידיעתם על כך, שמחשבו של כבוד הרב נבדק על ידי בית דין לפני כחצי שנה ולא נמצא בו דבר שיכול להעיד על דברים דומים".

עוד באותו נושא

לראשונה בקולו: הרב טל מתייחס לסערה בתורת החיים. צפו


117

נציג הרב הזכיר בתגובתו את ההחלטה שפרסם בית הדין הרבני ששימש כבורר במקרה הראשון: "בנידון השמועות שהופצו בעניין קשרים פסולים בין הרב טל לבין נשים אחרות – מכל מה שעלה בידינו לברר בין מתוך העדויות, ובין מתוך החומר שבמחשב וכל ההתכתבויות הנ"ל, לא נמצא סימוכין לדברים אלו… בית הדין מיצר על שפיכות דמים שנעשתה על ידי אנשים בלתי אחראים, בהוצאת שם-רע, ומעתה כל המשך העיסוק בפרשה זו יש בו משום הכיעור והדומה לו".

עו"ד ברטל הזכיר: "כך נאמר לאחר חקירה ודרישה, שכללה את בדיקת כל חומר המחשב של כבוד הרב. אנו סמוכים ובטוחים, שאם היו החותמים חוקרים ודורשים כפי מעשי בית הדין – לא היו חותמים על מעשה הכיעור ועל מכתב הבלע. מצערת לא פחות היא העובדה, שכלי תקשורת המונית רציני כמו ynet מפרסם חשדות שלא התבררו מעולם כדין – משל עובדות היו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
109 תגובות - 50 דיונים מיין לפי
1
חותמי המכתב
מדריך בבני עקיבא | 14-01-2020 19:19
כולם היו פעם מדריכים בבני עקיבא עד שהחליטו שהם רבנים, ממתי מדריכים בבני עקיבא 'מוציאים מכתב' וקובעים מי ראוי ללמד תורה ומי לא? ישב בית דין של שלושה גדולי תורה ובדק כל שבב מידע וחקר מאות עדים וקבע נחרצות שהרב טל מעולם לא נגע באשה אחרת זולת אשתו ושהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה וללמד תורה בישראל, אז למה הקומונרים חולקים על גדולי התורה?
הם לא חולקים על גדולי הדור
דוד | 21-01-2020 15:34
הנוער בבני עקיבא שאינם בכת מסוגלים לראות בצורה אמיתית את מה שאנשים בתוך כת אינם מסוגלים לראות, אותם אנשים כמו רוב הציבור הדתי סומך על רבנים ועדיות רבות, אבל שאתה בתוך כת אתה מחוייב לקבל רק את מה שהמנהיג אומר ומאמין בו.
הקנאה
בן תורה ציוני | 20-01-2020 10:48
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
יא קקה ככה אתה מבזה?
חרסא אסלות | 19-01-2020 0:34
רשע מרטשע ככה לבזות תלמידי חכמים נראה לי שאתה המאונן היית בבני עקיבא וההורים שלל הכירו בפעולה בסניף> ובספסל
תגובה
צבי טל | 15-01-2020 21:47
לכל יש לדעת יש גדולי היהדות .אין גדולי תורה .רבנים הם חוכמת רמת גן .אנשים שלא ראויים להתקרב לחוכמה האלוהית מסלפים כל מה שנקרה בדרכם .על זה אומר. נביא לא מחשבותי מחשבותיכם .ונאמר גם בינו בוערים בעם וכסילים מתי תשכילו .תוריד לרבנים את המשכורת והכל יראה אחרת
מחאה כפולה-גם תלמידי חכמים עלולים להיכשל
מחאה כפולה | 15-01-2020 16:11
אני מוחה על פגיעה בכבוד הרבנים החתומים על המכתב, שארבעה מתוכם הינם תלמידי חכמים מופלגים ויראי שמים!! ממש תגובה מטופשת. מאידך לאור הכרות עם הפרשה,ומתוך בירור לעומק לגבי המכתב הקודם (מחודש תמוז), לצערנו גם תלמידי חכמים גדולים עלולים להיכשל,במקרה זה בחריצת דין ושפיכת דם ללא בירור מספיק יסודי.
חחח גם הרב טל היה בבני עקיבא בני ברק
אריק | 15-01-2020 9:17
מוזמנים לבדוק. מכירים את המוזרות שלו עוד משם..
הנה הפרצוף שלהם
משה רביבו | 15-01-2020 8:50
כולם שקרנים, רק שמואל טל צדיק, כל הרבנים ערב רב, רק הרב שלנו, אהה והדיינים מטעמו כמובן. אין לך כת יותר גדולה מזו.
ביזיון תלמידי חכמים
שלום | 15-01-2020 8:05
עפרה לפומך!!! איך אתה מדבר כלפי תלמידי חכמים!!!
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 15-01-2020 1:34
מטמאים מטמאים מטמאים מטמאים ומשחיתים את עם הקודש בשפלות בטומאה ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים.
עובדים עליכם...
מכיר | 14-01-2020 22:29
מי שכתב את התגובה האומללה הזאת הוא ממתנגדי הרב טל, שרוצה להציג אותו ואת תלמידיו כהזויים.. חכם מצידו.. זה באמת נשמע תמים...
אחי...לא!
מ.כ | 14-01-2020 22:13
ואוו איזו שנינות אחי! מה זה השטויות האלה שאתה מדבר למה והדיינים שפסקו את הדין לא היו בגן פעם?? אז אתה אומר שילדים בגן פסקו את הדין? כתבת בלבול שכל אחד גדול, תלמד קצת על הדמויות שעליהם כתבת את מה שכתבת!! שכל של דוכיפת, מרחם על החניכים שלך.
בזיון תלמידי חכמים
נחמה | 14-01-2020 21:44
אני מוחה בתוקף. תלמידי חכמים עצומים!!!!
אתה רציני? פעם היית חסיד של הרב דב ליאור
מקורב | 14-01-2020 20:23
עלבון למנת שכל היהודי
2
עלילת שוא
יוסף פרץ | 14-01-2020 19:25
בית הדין בדק וחקר בנושא דק על דק וכל פיסת מידע נבדקה עשר פעמים, ופסק שהכל עלילת שוא של שמואל אליהו, ובאים כמה אנשים שפעם היו מדריכים בבני עקיבא וחולקים על בית דין, איפה הכבוד לרבנים?
איפה צאן מרעיתכם? אין בכלל
בן תורה ציוני | 20-01-2020 10:49
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!
למי שמחא על כבוד התלמיד חכמים
יוסף חיים | 16-01-2020 11:56
לצערי ספייציפית בסיפור הזה אתה טועה. הרבנים לא בדקו כלל, לא עם בית הדין שישב וחקר את הדברים ואמר שזה שקר, לא עם אף אחד מתורת החיים, ואפילו לא עם הזוג עצמו. הרבנים גם אומרים שאינם יודעים בוודאות, אבל למיחש מיבעי (-צריך לחשוש). גם לפי הדעות הכי מיקלות באיסורי לשון הרע - אסור להזיק או לבזות את אדם שממנו חוששים, עיין בחפץ חיים שמירת הלשון כלל ו או יא ובבאר מים חיים שם.
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:57
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
מחאה על ביזוי הרב שמואל, והרבנים חותמי המכתב
מד | 15-01-2020 14:23
.
3
חסידים שוטים
יהודית | 14-01-2020 19:28
גם יראו סרטון בעילה של הרב,יגידו שהכריחו את הרב,מוטי אלון,ברלנד,עזרא שיינברג, כולם מוקפים בחסידים שוטים.
מגעיל אחד
חסיד לא שוטה | 16-01-2020 12:00
אין סרטון כזה. ואם יהיה אנחנו ננהג כמו שהתורה רוצה - נביא אותו לבית דין, שיגיד לרב ללכת. לא לדון אותו בעצמנו, פשוט כי אנחנו לא דיינים, וכי יש הלכות דיינים שאנחנו ואתה לא יודעים. בה, בית הדין לא רק פסק שהרב טל ימשיך בראשות הישיבה והמוסדות, אלא גם ניקה אותו מכל ההשמצות שהמצאתם עליו. מלבד אחת, שאנחנו יודעים בדיוק מה היא היתה, והלוואי עלינו נפילות כאלה, שבכל העשרים שנה האחרונות, המחשב נקי לגמרי, אין שום קשר עם נשים אלא אישה אחת שהרבה איתה שיחה, עם שמירה על כל גדרי ההלכה.
4
יש אחד שאותו אני אוהבת
אפרת גרדי | 14-01-2020 19:34
אני גרה בירושלים ואהובי בצפת, מתי יבוא אלי? מתי יבוא עלי? מתי שהוא רוצה!!! רק נבקש רשות מהנביא ניר בן ארצי
תפסיקו ללכלך על הרב שמואל שליט"א
אלישע | 16-01-2020 16:26
בסך הכל מר להם להתגרש, ואחרי זה ניסה לסתום לה את הפה. בגלל זה לדבר על תלמיד חכם? ממתי מבזים תלמידי חכמים בגלל שמועות ובלי איזה בית דין????
אפרת אהובתי
הרב שמואל אליהו | 16-01-2020 11:49
אנשים לא יודעים את הסיפור. אבל ממש בקרוב זה יתפרסם, אמצאך בשוק אשקך גם לא יבוזו לי.
חחחח
ענק :) | 14-01-2020 21:08
ואוו כמה עברנו
5
חדר ייחוד
עידן 2000 | 14-01-2020 20:11
רבנו תהיה חזק! תמשיך ללמוד תורה וללמד תורה. היצר הרע רוצה שלא יהיה טל חיים על שאר הנושאים. וזה הגדלות! אני חושב שכל תלמיד חכם גדול עבר קושי כזה או אחר. שמעתי שהרב עובדיה רק בשבעה של אמו הוציא את חזון עובדיה על אבלות
רפואה שלימה אח יקר
אוהב ישראל | 14-01-2020 20:26
לאן היגענו?
6
למה מחקתם את כל ההערות עד השעה 19:00?
מערכת | 14-01-2020 20:18
מוזר
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:57
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
7
רבנו הרב טל
ישראל דיאמנט | 14-01-2020 20:33
פסק מרן זל בשלחנו הטהור, כל החולק על בית דין חייב נידוי!!! הרב ליאור אריאל דרוקמן וכל שאר החותמים נגד בית הדין חייבים נידוי, מחר בשחרית אסור לצרפם למניין בית הדין בדק את העניין הדק היטב היטב הדק והוציא פסק דין לאמיתה של תורה שהרב טל צדיק וראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה, והנה באו כמה רבנים שחלקם היו מדריכים בבני עקיבא ומוציאים מכתב מחוצף נגד בית הדין ופסק דינו זה סופם של המזרחיסטים שיבעטו בבית דין ששכינה עמהם
נראה שאתה כותב תגובות רבות מאוד בשמות שונים
רחלי מירושלים | 16-01-2020 21:08
גם הנוסח , גם הההברקה הדבילית על מדריכים בבני עקיבה שחוזרת בכל התגובות... משועמם, אני מוחה על הביזוי של תלמידי החכמים שחתמו על המכתב! הוא לא עניני וגם ילדותי... ויתכן גם שאתה עושה את זה רק כדי להשחיר את פניהם של תלמידי הרב טל, אם כי באמת אין דרך לדעת דבר כזה, זה הרי כל הרעיון בטוקבקים... ורק להבהיר, אני כן הולכת עם בית הדין בפרשה ,ורק איתו! בירור הוגן של שני הצדדים על פי דרכה של תורה. הלוואי שהיו מסבירים למה זה לא נעשה במכתב התקיף והמוקיע הזה... קשה לי וכואב לי מאוד...אני מניחה שיש הסברים למה זה נעשה כך(רק צד אחד),ואשמח אם יוכלו להסביר לי למה...
למי שכתב שגם הם בית דין, באמת???
אלישיב | 16-01-2020 12:05
לרב יהושע שפירא יש דיינות? לא. הם ישבו ביחד כמושב בית דין? לא. הם שמעו את שני הצדדים? לא. הם קיבלו עדויות או ראיות? לא. (כך הרב דב ליאור והרב יעקב אריאל והרב יהושע שפירא אמרו) אז איך בדיוק הם בית דין?????
לא לשכוח שהפסק דין לא יצא בצדקותו, יצא שהיו..
עזרא | 15-01-2020 14:20
דברים לא מתאימים ולא ראוים אבל שלא עברו למכוערים. גם הצד השני צריך להקשיב לבית הדין
גם הם בית דין
דיין | 15-01-2020 8:42
בסד הם חמישה, מבוגרים הרבה יותר, מנוסים הרבה יותר, והרביצו תורה הרבה יותר ואתה חולק עליהם?! אתה חייב נידוי, אין לצרף אותך למניין וכו'
8
שמואל אליהו הורס את המגזר
יעקב דונייביץ | 14-01-2020 20:38
המחלוקות הרבות ששמואל אליהו מלבה בתוך המגזר ימוטטו אותו כליל, הציבור הדתי לאומי מאס במחלוקות הללו שאינם לשם שמים לפיכך אל תתפלאו אם בבחירות הקרובות לא יהיה יצוג לציונות הדתית, הבוחרים שלנו הולכים למפלגות אחרות, והכל בזכות שמואל אליהו, כל הכבוד שמוליק!
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:58
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
תודה לאידיוט על התגובה החכמה
בצלאל | 14-01-2020 23:38
עוד חסידשוטה
מוחה על ביזוי תלמידי חכמים
נחמה | 14-01-2020 21:46
איך אתם מעיזים לקחת על עצמיכם דיבורים כאלה? מי אנחנו? מה אנחנו יודעים? והמשכיל בעת ההיא ידום
9
רבנים צבועים
אמיר אוחנה וביבי | 14-01-2020 20:43
את ביבי שכל ימיו נאף עם נשואות, ואת אמיר אוחנה שחי עם גבר ובועל זכרים, הרבנים הללו מאוד מעריצים, אבל את מורנו הרב טל שמרביץ תורה ויראת ה' ברבים, ובית הדין פסק שמעולם לא נגע באשה זרה זולתי אשתו - אותו הם מתעבים ומזהירים את הציבור להתרחק מעליו, צביעות במיטבה בלי בושה!
ויותר מזה, הם יגידו לך לדון לכף זכות
מסכים | 16-01-2020 12:02
את כל העולם, את כל החילונים תחבק, את כל הכופרים תעריץ, אבל מי שלא חוגג את יום העצאות - אותו תשרוף באש גם אם הוא לא עשה כלום. תשמיץ ותכפיש בלי לבדוק ובלי לברר, כי מה זה משנה, הוא הרי לא תלמיד של הרב קוק.
מפוליטיקאים לא מצפים...
נ | 14-01-2020 21:34
ויש הבדל בכלל בין פוליטיקאי לבין איש חינוך והנדרש ממנו
10
אבחנה קלינית
פסיכיאטר מומחה | 14-01-2020 20:48
שמואל אליהו סובל ממחלה הידועה בשמה 'קנאותא דריקנותא' כיון שהוא ריקן מתורה הוא מקנא קנאת מות ברבנים גדולים שמלאים בתורה כמו מרנן דוד ויצחק יוסף מאזוז עמאר מאיר אליהו מוצפי שכנזי גיגי אלגזי ועוד, לכן כל היום מחפש רבנים סוטים להתגדר בהם ברבים, ואם לא מצא יביא רב צדיק וילביש עליו תיק של 'רב סוטה', מחלה חשוכת מרפא, אלף פסיכיאטרים לא ירפאו אותו ממחלתו
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 21:01
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
סרוגים להוריד את התגובה הזאת
בבקשה | 15-01-2020 16:35
סרוגים להוריד את התגובה הזאת
אולי פסיכופט מומחה
מ.כ | 14-01-2020 22:23
את האמת, שאין מה להגיב על מלל כזה עלוב חסר כל ידע, הגיון, ואנושות, אני אשפוט אותך לכף זכות, כנראה אתה ערב רב...
11
היתה חציצה בבעילה, יש מתירים
בקי | 14-01-2020 21:01
ממקור ראשון,אני יודעת שהרב עושה תשובה ,אחרי כל בעילת אשת איש.
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:57
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
12
הרב בגדר מלך,ואנחנו במלחמת מצוה
סודי | 14-01-2020 21:03
וכל היוצא למלחמה,גט כותב לאישתו,או מזכים לאדם שלא בפניו,ומותר לרב לעשות באש איש כרצונו.
13
"רוח הקודש" אומרת לרב לבעול אשת איש
יהודית א | 14-01-2020 21:05
מה אתם רוצים שהרב יעשה? יתעלם מרוח הקודש?
אחלה פחחחחחחחחחחחחחחחח
משה רביבו | 15-01-2020 22:32
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
14
רוח הקודש,אומרת לרב לבעול אשת איש
יפעת | 14-01-2020 21:17
מה אתם מצפים,שהרב יתעלם מרוח הקודש?
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 21:01
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
15
שמואל טל רשע
ראובן מועלם | 14-01-2020 22:14
איש מלא גאוה סרוחה עד השמים מצוה להתרחק ממנו
אני לא יודע מתי פעם אחרונה דיברת עם הרב טל
לראובן | 16-01-2020 16:28
אבל גאוה סרוחה אין לו. ואתה מלכלך על תלמיד חכם נגד בית דין, ובלי שום ראיות, וחבל, כי אתה עלול לאבד את חלקך בעולם הבא.
16
על הרב טל,כי עמנואל שילה העורך של בשבע
ערוץ 7 מחקו את הכתבה | 14-01-2020 22:42
למד אצל הרב טל הרבה שנים בכולל בנוה דקלים, והרב טל מינה את עמנואל שילה,לעורך מקור ראשון, עולם תחתון בחסות משפת מלמד.
17
לא יודע , מצד אחד שמעי בן גרא נגד דוד המלך ,
יוסף בן אליה | 14-01-2020 22:50
לא יודע , מצד אחד שמעי בן גרא נגד דוד המלך , מצד שני איש את אשת רעהו שחקו מהעדר עונש פלילי בארצנו על עוון אשת איש (יוסף בן אליה) בכל מקרה רק בית דין של 23 יכול להחליט בעיינים חמורים אלו לכאן או לכאן
18
האם חסידיו של טל יבינו יום אחד שהוא באמת עשה
אחד שיודע | 14-01-2020 23:23
את זה? הלוואי והקבה ייפתח את ליבם ועינייהם. ד. מליחי הייתה סיפור חמור של קשר עם אשת איש אותה חשב הרב לישא לאישה כשאישתו תמות, ואף תמך בה להתגרש. י. אמיתי הייתה המזכירה של ש. טל והם התכתבו בסתר לאורך שנים, היא הייתה מציעה את מיטתו שבחדר הלימוד, מכינה לו אוכל ועוד. ישנן עוד נשים והן עדין לא נחשפו...
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:58
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
הוא אוהב תמניות
תמנייה | 15-01-2020 13:15
מסכנה אישתו
19
הרב טל שליטא
רועי | 15-01-2020 0:55
אני הייתי בהתחלה מהמתנגדים בחריפות נגד הרב שליטא ובשלב מסוים ישבתי עם עצמי לבדוק האם מה שאני עושה זה נכון והשקעתי על זה זמן רב של מחשבה ואני חוזר בי על כל מה שאמרתי וחשבתי על מורנו ורבנו הרב טל רב שמסכים לומר טעיתי בפני כולם כזה רב אני מחפש רב שאחרי כל ההכפשות והבזיונות שעושים לו מצליח להעביר שיעור כללי כאילו לא קרה כלום רב שמקבל את הבזיונות בשתיקה רב שהקים כמה וכמה מוסדות כדי להגדיל את כבוד ה' בעולם ולהפיץ את התורה ככל האפשר כאלו רבנים חסר לנו לכאלה רבנים צריך להתחבר אני מברך את הרב שיאריך ימים על ממלכתו ושאף דבר לא יגרום לרב חלישות ושהרב וישיבתו וכל מוסדותיו יעלו מעלה מעלה ויגדלו ויפרחו ומכאן תצא תורה אמן כן יהי רצון!
דיברתי עם הרבנים, לא היה להם מה לספר לי.
רועי | 16-01-2020 12:08
רק את זה שהרב שמואל אליהו לוחץ עליהם. חלקם גם אמרו שהם לא אוהבים את הרב והישיבה כבר שנים (בגלל היחס למדינה או בגלל 12 צעדים, ועוד כמה סיבות כאלה לא קשורות), אז לא אכפת להם.
לחשוב עם עצמך זה נחמד. אולי תדבר עם הרבנים?
שבי | 15-01-2020 13:25
יש להם הרבה מה לספר לך.
באמת עשה תשובה?!
אריאל | 15-01-2020 1:34
האם הרב טל ביקש סליחה מאותה אישה? האם הרב ביקש סליחה מבעלה? האם הרב ביקש סליחה מכל מי שנפגעו ממנו כשהכחיש בתחילה את הסיפור מכל וכל??? זה נקרא לעשות תשובה? זה שהוא ממשיך ללמד כרגיל קוראים לזה פסיכופט או ראש כת..
ומסכן רועי החתן שלה
מסכן איציק בעלה | 15-01-2020 1:33
איזה כח גברא יש לרב,כמה הוא יכול לבעול,ועוד יש לו אישה.
20
כת
ר | 15-01-2020 1:47
עם כאלה תגובות הזויות מצד מחודדים הרב טל כל רבנים גדולי תורה שאין עוררין על גדלותם, הותר לי מעבר לכל ספק שמתחת לאפינו צמחה לה כת מסוכנת בתוככי הציונות הדתית, נא לא לשלוח את ילדיכם למוסדות הנל.
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 21:02
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
21
למי שהתגעגע אליי
משה רביבו | 15-01-2020 7:18
בהלכה, העקרון של עוברת על דת יהודית אמיתי, זה לא סתם. לעניינו: החסידים טוענים לזיוף חומרים, מה אפשר לצפות מהם, הם מאמינים לרב שלהם, אפשר להבין אותם. אבל אני חייב עצה, מה אני אמור לעשות שראיתי את ההתכתבויות האלה אותנטיות, מקוריות, בלי שאף אחד נגע בהם, משפטים רומנטיים, הסתרות מבני הזוג, מחמאות של זוג נשוי. מה אני אמור לעשות? לומר שזה נכתב עי השטן? ראיתי את הכל מקורי! אתם פשוט תמימים, הוא עובד עליכם. נוח לו להסביר שהרב אליהו מגמתי, והציונות הדתית נגדו, איזה נמוך... מעניין במשך כמה זמן הוא נערך לתירוצים המסכנים הללו. תראו לאיזה רמה הגיעו, קוראים לרב דרוקמן ולרב ליאור קומונרים של בני עקיבא, יבוא הרמבם יעיד גם אם אותו יישרפו, זה אינדיקציה לחסידים שוטים מכורים. אבל מה? 3 הדיינים הם גדולי הדור פתאום, 3 רבנים חרדים שבקושי שמעו עליהם, שמונו מטעם הרב וייס שמקבל משכורת מתורת החיים. נו טוב, תבחרו למי להאמין...
צחי שטרן התגעגענו אליך!! החלטת להיות ספרדי?
משה רביבו | 16-01-2020 7:23
צחי שטרן התגעגענו אליך!! החלטת להיות ספרדי?
אז למה לא עושים את זה מסודר
יוסי | 15-01-2020 10:57
לא בדקתי לעומק. אבל אם הדברים כל כך נכונים והוא משקר, למה שלא יקימו בית דין אחר שיפסוק נגד הרב טל? על המכתב חתומים חמישה רבנים, קשה להושיב שלושה מהם לבירור מסודר, ולהוציא פסק? או שחוששים שבירור מסודר יביא לתוצאות לא רצויות למתנגדי הרב טל?
בחרנו!!!
מנחם רוטשטיין | 15-01-2020 8:35
אנחנו מאמינים למרן הרב וייס שליטא, אנחנו מאמינים לבית דינו שהם שלושה גדולי תורה שליטא, אנחנו מאמינים למרנן הרבנים נבנצל מאזוז הגרזן וערוסי שליטא, אנחנו מאמינים לגאון הצדיק הרב טל שליטא מנגד, איננו מאמינים לשמואל אליהו שהוא פוליטיקאי נמוך, ואגב, למה להכחיש עובדות האם רוב החותמים על המכתב נגד הרב טל לא היו בעברם מדריכים וקומונרים בבני עקיבא? לטוב ולרע זו העובדה!!!
22
כואב על א. אמיתי.
רחל קופולוביץ | 15-01-2020 9:45
צריך ליישר קו לתועלת יחסי שכנות, בגלל מפעל החיים הגדול ביד בנימין, ילדים, נכדים, מגרשים, נדלן... סיטואציה קשה, להעמיד פנים שהרב טל צדיק ושהכל עלילה כדי לשמור על מפעל החיים, לא פשוט, כאשר בתוך תוכו הוא יודע עם מי יש לו עסק.
איך את לא מתביישת לפרסם שם של אדם ככה?
המומה. | 16-01-2020 21:20
הלבנת פנים חמורה ביותר... אז עכשיו כל אדם פשוט מהשורה שתומך ברב טל מותר לדבר עליו איך שרוצים? אם היו כותבים את זה עליי כך בטוקבק ,זה היה מרסק אותי!
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 21:02
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
23
בוגר
דוד | 15-01-2020 12:00
יש כאן תגובות שמוכיחות בדיוק את הטענות. מצדדים ברב טל בכל כח ובכל מחיר חושבים שכל הרבנים הגדולים הם ילדים קטנים שאפשר לשכנע אותם בחצי דקה. באמת...
נכון מאוד!!! יש רבנים לכאן ולכאן ולכן ברור ש
אבי | 15-01-2020 13:28
העסק הזה לא פשוט. וכל מי שכותב כאן על הרב טל 'צדיק וגדול' מתעלם שהמצב שלו לא כל כך פשוט. מי שכותב שחור לבן, הרב טל עם הארץ ורשע, או צדיק הדור - שני הסוגים האלו אנשים שטחיים. הרב טל תלמיד חכם גדול, ונפל נפילה גדולה. וזה סיפור לא פשוט. מי שמדבר פה בנחרצות מוכיח את רדידותו השטחית. לכאן או לכאן.
ממש צודק
צודק בהחלט | 15-01-2020 12:23
מי שחושב שגדולי הדור שתמכו בכל פה בגאון הצדיק הרב טל, והם מרנן הרבנים הגאונים מאזוז נבנצל הגרזן ערוסי וייס שליטא - הם קטני קומה ואפשר לעבוד עליהם, הוא שוטה
24
יש כאן מחלוקת גדולה
יעקב לוי | 15-01-2020 12:24
הקומונרים של בני עקיבא נגד מרנן גדולי הדור, מעניין, מי מהם צודק?
25
אם שמואל אליהו היה יודע
אלימלך רוזנסקי | 15-01-2020 12:26
אם שמואל אליהו היה יודע מה חושבים עליו הגדולים באמת, הוא היה מתפלץ
26
איך יהודים יראי ה' חולקים על בית דין?
דוד זלץ | 15-01-2020 12:29
אצל חרדים ובקהילות עובדי ה' באמת, זה לא יכל לקרות
גאה ברב ליאור וברב אליהו
משה רביבו | 15-01-2020 18:39
שהיו יכולים להשפיל עד עפר את משפחת טל ומשפחת א' והם בוחרים באבירות לא לחשוף את החומרים שראו מצד כבוד המשפחה, הילדים הנכדים וכו'.. למרות כל הביזיונות שהם מקבלים. אבל עדיין חבורת השוטים של שמואל טל בטוחים שהרבנים הוציאו מכתב בלי לבדוק סתם לכיף. תבקשו מהרב שלכם לתבוע את הרב ליאור על דיבה, והוא יביא את החומרים לשופט, ונראה מה יקרה, אין לו את האומץ, ברור... למה הוא לא תבע את הרב אליהו? את רועי שרון? יאיר שרקי? הרב ליאור, הוא הרי שלח מכתב איום בתביעה לרועי שרון, שהוא יתבע על שקר, למה הוא לא תובע? משפחת לנגנטל את ליפשיץ מלאה בעורכי דין ובכסף. ממה אתם מפחדים? תפתחו את העיניים שלכם, קהילה מובלת...
שאלנו את הרב ליאור
יהודי שואל | 15-01-2020 15:20
איך הוא חולק על בית הדין? אין לו תשובה
שאלה מצויינת. אולי תשאל את הרב דוב ליאור?
yosef | 15-01-2020 13:23
נראה שיש לו תשובה ברורה. הרב טל העריץ אותו כל השנים. מה קרה?
27
שמואל אליהו מעורר סערות
שמעון שפירא | 15-01-2020 12:31
בכוסית קטנטנה של ערק, העיקר שיהיה רעש, הוא לא מבין שהרעש הזה יחסל את הציונות הדתית, כבר בבחירות הקרובות
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שמעון ב | 15-01-2020 20:53
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
28
מי שמנצל את מעמדו לא יכול להמשיך ליהיות רב
אמיתי | 15-01-2020 16:32
כע
29
שמואל אליהו, השב"כ מממן אותך?
שלומי מ. | 15-01-2020 20:54
שמואל אליהו, השבכ מממן אותך?
30
שטרנליב, השב"כ מממן אותך?
משה כהן | 15-01-2020 21:54
שטרנליב, השבכ מממן אותך?
31
מה קורה עם החלק שלך בגן עדן?
משה רביבו | 15-01-2020 22:19
הכל בסדר?
32
הפרשיה הזו מגרדת לי בתחת
משה רביבו | 15-01-2020 22:24
הפרשיה הזו מגרדת לי בתחת
33
של הרב דב ליאור
לשמוע את ההקלטה | 15-01-2020 22:32
חובה!!!!!!!!
34
הרבנים החותמים זה לא אנשים שמשעמם להם בחיים.
מט מנפח | 16-01-2020 0:18
אם הם חתמו אני לומד מזה שהיה משהו שמאוד הפריע להם.
צפת
רפאל כהן | 16-01-2020 8:52
נכון, לרוב החותמים לא משעמם, אבל למי שמסית אותם משעמם ממש, שמואל אליהו כל השבוע לא לומד תורה מלבד בליל ששי (כעדות עצמו) וכל השבוע פנוי אצלו ליצור מהומות, האיש חי מהמלחמות הללו, תורה אין בו, הלכה אינו יודע, במה יתגדר האיש? במלחמות אין סופיות
35
רבנים שיוצאים נגד פסק דינו של בית דין
יהודי מאמין | 16-01-2020 0:32
לאו שמייהו רבנן
36
שמואל אליהו מעורר מדנים בין אחים
יצחק אבא שאול | 16-01-2020 7:51
האיש הנבל הזה חייב לעשות תשובה, משיח בפתח, שיבוא ליד בנימין במקלו ובתרמילו ויבקש מחילה מהרב שליטא ומרבני הישיבה ותלמידיה הצדיקים
37
חבל ששמואל אליהו הורס את הציונות הדתית
אפרים אבידן | 16-01-2020 8:05
בשקרים וכזבים ומלחמות אין סופיות, צריך להרחיק את האיש המסוכן הזה, הוא יהרוס את כל מה שבנו הראיה ובנו זצל ותלמידיהם שליטא
38
אחיתופל ודואג משתעממים
השופט כל הארץ | 16-01-2020 8:22
אחיתופל ודואג משתעממים כבר הרבה זמן שם במדור א'... אולי זה דווקא טוב שרשימה כזאת גדולה של רבנים יצטרפו אליהם שלא ימותו שם משעמום... אולי ילמדו איך להגיע לתורה בלי קנאה... בינתים שישאירו את הרב טל כאן יש לו תלמידים ללמד... תעזבו אותו כבר נוכלים!!!
39
הציונות הדתית פושטת רגל - וסופה להעלם
ציוני דתי | 16-01-2020 8:27
רבנים שיוצאים נגד פסק בית דין? בבני ברק זה לא היה עובר בשתיקה, מיד היו מטילים חרם על אותם רבנים שחתמו על המכתב
40
מעשה לא מוסרי לא תורני ולא הלכתי
בנימין סובר | 16-01-2020 8:35
חולקים על פסק בית דין וחייבים נידוי, מוציאים מכתב שמבקש לקעקע קהילה שלימה ולהאביד מן העולם ישיבה קדושה, ולא קוראים לבעל הדין (הרב טל) לשאול מה יש לו לומר בעניין לפני שיוציאו את המכתב ההזוי הזה, הוא שאמרתי מכתב לא הלכתי לא מוסרי וגם ללא שכל מיותר
41
שמואל אליהו מלא מרץ להשחית את הארץ
מנחם אליעזר | 16-01-2020 8:39
לוחש דיבה רעה על אוזנם של רבנים זקנים, ומוציא מהם מכתב נגד פסק בית הדין, וגורם להם ולו נידוי
42
הכותרת 'גילויים חדשים' מטעה בכוונה
אברהם מצא | 16-01-2020 8:45
הסיפור 'החדש' הזה כבר נידון בבית הדין של מרן הרב וייס שליטא, ועליו נכתב בפסק הדין שהוא סיפור כזב והוצאת שם רע, חבל שאתר סרוגים לא נזהר בלאו דאורייתא 'לא תשקרו'
זה עוד לא נבדק בבי"ד
חכם | 19-01-2020 17:32
הם לא רוצים שוב לדון בעינין
43
לא צייתי לדינא
רבני הציונות הדתית | 16-01-2020 10:24
לא צייתי לדינא
44
הרבנים הציונים החתומים על המכתב
יהושע השל בלייכער | 16-01-2020 11:14
חייבים נידוי, שחולקים על פסק של בית דין שישב על המדוכה ימים ולילות ושמע מאות עדים והזמין מומחי סייבר שיבדקו את כל המחשבים של הרב טל, ולבסוף פסקו חד משמעית הרב טל לא נגע מימיו באשה אחרת זולת אשתו והוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה ללמד תורה לישראל, והלכה היא בישראל, כל החולק על פסק בית דין - חייב נידוי אם הייתי היום בבית הכנסת עם הרב דרוקמן לא הייתי מתפלל אתו, שומע אני להלכה הצרופה ולא לאנשים נשואי פנים, גם אם הם היו מדריכים נערצים בבני עקיבא, הלכה זו הלכה, לגדול ולקטן, למדריך לקומונר ולחניך הקטן - דין אחד לכולם
45
ליבסקינד על הציונות הדתית
תקראו מה כותב קלמן | 17-01-2020 11:45
זיגזוגם הוא אומנותם. תנועה שהרב שמואל אליהו משתייך אליה ושפשטה את הרגל
46
רבנים - תתביישו לכם
רסמי | 17-01-2020 16:14
כל הרבנים משחקים אותה צדיקים הולכים עם כפות ידיים מעל האבר מין שלהם. משחקים אותה הולכים מהר לדברי תורה. משחקים אותה שלומדים תורה על ידי מחשב ובסוף הם הנואפים הכי גדולים
47
כמים למים
יובל המבולבל | 17-01-2020 16:15
הוא אמר עליי ערב ערב!? עכשיו הוא גרוע יותר מהערב רב
48
הערה והארה
בוגר ישיבה ציונית | 19-01-2020 7:27
בוגרי הישיבות הציוניות, כבר מזמן רואים עצמם חלק מבני התורה החרדים. האשכנזים שביננו רואים ברבנים שפירא (מרכז הרב) טאו קנייבסקי אדלשטיין דוד כהן (חברון) הגרזן נבנצל ועוד - את רבותיהם. הספרדים שביננו רואים את הרבנים מאזוז עמאר דוד ויצחק יוסף מוצפי שכנזי משה צדקה ועוד - כרבותיהם. מי מבוגרי הישיבות הציוניות רואה ברבני המפדל - רבותיו? לדעתי אף אחד אז למי הם כתבו את מכתבם למי שאינם רואים בהם רבותיהם? עובדה שאף הורה לא הוציא את ילדיו ממוסדות הרב טל, מי שביקש מרבני המזרחי לחתום על המכתב - בייש אותם לחינם, כעת כולם רואים עין בעין שפשוט 'אין אחריהם חיילים', מצטער על אמירת האמת
49
הפרשה הזו גילתה את האמת המרה
יעקב לוין | 19-01-2020 8:00
שבוגרי הישיבות הציוניות כבר לא רואים ברבני המפדל את רבותיהם, רוב רובם קשורים בכל נימי נפשם לגדולי התורה החרדיים, ולכן אף הורה לא נשמע למכתב רבני המפדל ולא הוציא את ילדיו ממוסדותיו של טל, וזה צריך להדאיג
50
הקנאה
בן תורה ציוני | 20-01-2020 10:48
יש פסק דין ברור של דייני בית דינו של מרן הרב וייס, שטיהרו אותו מכל אשמות השוא ופסקו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראש הישיבה וללמד תורה לישראל, וכתבו בפסק הדין שהשמועות הרעות על הרב טל (שהוציא שמואל אליהו וגונדא דיליה) הן בבחינת הוצאת דיבה. יש מכתב של גדולי ישראל מרנן מאזוז נבנצל הגרזן שליטא שכתבו על הרב טל שבחים עצומים על הרב טל וכתבו בפירוש שהוא ראוי לעמוד בראשות הישיבה. אומנם באו רבני המפדל והוציאו מכתב כנגד פסק בית הדין וכנגד מכתבם של מרנן גדולי הדור, אז מה? מה הם רבני המפדל כנגד גדולי הדור? איפה הפרופורציה? אין לרבני המפדל צאן שהולך אחריהם רוב רובם של בוגרי הישיבות הציונויות בוחר לו את גדולי התורה החרדיים כרבנים ומורי דרך הן בהלכה הן במוסר, לרבני המפדל לא נשאר 'צאן ההולך אחריהם', עובדה שאנחנו שבועיים אחר מכתבם של רבני המפדל שציוו להוציא את הילדים מהמוסדות, ואף אחד לא הוציא את ילדיו, מה זה אומר על רבני המפדל? האם זה מלמד שאין להם ציבור כלל? שמואל אליהו שהסית אותם לחתום על מכתב שהיה ברור שאף אחד לא ישמע לו, הוא שהביא אותם לבזיון זה שנתגלה שאין להם קהל כלל!!!