שבי שומרון: שליטה על האש, התושבים מתאוששים ב"עינב"

שבי שומרון: שליטה על האש, התושבים מתאוששים ב"עינב"

כוחות הכיבוי השיגו שליטה על האש בשבי שומרון, אך השריפה עדיין לא כובתה לחלוטין. בתום הערכת מצב הוחלט שהתושבים שפונו לא יחזרו לבתיהם, והם מתאוששים כעת במועדון "עינב"

שבי שומרון: שליטה על האש, התושבים מתאוששים
  (צילום: ועד הישוב שבי שומרון)

לאחר שכלל תושבי היישוב פונו מבתיהם בעקבות האש, לוחמי האש ומתנדבי בטחון של המועצה האזורית שומרון הצליחו להשיג כעת (רביעי) שליטה על האש שפרצה בשבי שומרון. הטיפול הסתיים ללא פגיעות בנפש. התושבים שפונו התבקשו לשלוח את מיקומם ומיקום משפחתם לראשי קבוצת הצח"י שלהם, ויוכלו להתאושש במועדון "עינב".

השריפה בשבי שומרון (צילום: מועצה אזורית שומרון)

בעקבות השריפה נערכה הערכת מצב בשבי שומרון בראשות ראש המועצה יוסי דגן – בהשתתפות חברי המועצה וכן כוחות כיבוי האש, חטיבת שומרון, משטרת ישראל, ואיגוד ערים אעכו"ס. בתום הישיבה הוחלט כי התושבים לא יחזרו בינתיים לבתים, ובשעות אלו התושבים עינב מקבלים ארוחה.

ככל הידוע מספר מבנים נשרפו, ביניהם 2 מפעלים ומכולת. עוד דווח כי נגרם נזק למדרשת שומרון. שאר המבנים בבדיקה, ובשלב הזה נעשית בדיקת מסוכנות בישוב.

ספרי התורה שפונו מהיישוב בעקבות השריפה (צילום: מועצה אזורית שומרון)

מהמועצה האזורית נמסר כי "מועדון עינב ערוך לקליטת כל המשפחות. במקום גם צוות צח"י ונציגי המועצה ערוכים לסייע בכל מה שנדרש. כרגע אין כניסה לישוב. יודגש כי בניגוד להודעת השר לבטחון הפנים ארדן – קודם לקרקוע המטוסים, כשאפשר היה למנוע מהאש להתפשט בצורה קשה כל כך ולסכן חיים ועבר הגיעו 2 מטוסי כיבוי, נאמר בפירוש הן לגורמי בטחון והן לראש מוא"ז שומרון עצמו כי לא יגיעו מטוסים נוספים 'עקב סדרי עדיפויות'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו