האם בכלל צריך מפלגה דתית לאומית? הרב שלמה אבינר

האם בכלל צריך מפלגה דתית לאומית? הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינר תוהה על הצורך בקיומה של מפלגת דתית- לאומית: "המזרחי הוא פשרן, פשרן מתוך אידיאל. המפלגה הדתית- לאומית לגלגוליה השונים הולכת ונעשית יותר פשרנית מים ליום"

למה בכלל צריך מפלגה דתית לאומית?
  (צילום: יהודה חיים/ פלאש90; תמונה קטנה: יוסי זמיר/ פלאש90)

האם בכלל צריך מפלגה דתית-לאומית? שמא עדיף שכל אדם דתי יצביע בעד המפלגה הקרובה לנפשו ,וישפיע בה השפעה ברוכה של יראת שמים?

שאלה גדולה היא זו. בכלל, היה עדיף שלא תהיינה מפלגות כלל, אלא מפלגה אחת גדולה: כלל ישראל. אבל לא זכינו, ונחרבנו בגלל שנאת חינם. ב"ה, היום אין באומתנו שנאת חינם, אך יש עדיין פירודים ופילוגים, מה שגם בא לידי ביטוי בריבוי מפלגות.

ואם כך הם פני הדברים, אין לנו ברירה אלא להקים מפלגה אשר עניינה יהיה לחבר את מדינתנו לאבינו מלכנו, לא רק הפרט, אלא הכלל. אם לא נעשה זאת, חס וחלילה הכלל יתייבש, והלאומיות היבשה תציג את מדינתנו על תהום הכליה.

ודאי העם היושב בציון, צדיק וישר הוא, אך לא נוכל להעלים עין מזה שאיננו יושבים בחלל ריק, אלא רוחות רעות וטמאות נושבות עלינו בלי הרף ממדינות המערב, ובמיוחד דרך התקשורת שהיא ארג כזבים.

אנו נמצאים כעת תחת שלטון "המלכות הרביעית", היא "אדום" אשר חז"ל הגדירוה כ"תהום" (בראשית רבה ב, ד). המובן של תהום הוא תוהו, אין, מחיקת כל הערכים, אימפריית הריק. אותו מהלך של הריסת הערכים הולך ומתעצם. תוכן החיים מצטמצם לאכילה ושתייה, שינה והנאה, עבודה ומנוחה. הכל ממוסחר, הכל מותר – בתנאי שאינו פוגע בזולת. כל זהות בעלת משמעות בריאה הולכת ונמחקת. אין איש ואשה, אין יהודי וגוי, כל אחד מחליט מה הוא רוצה להיות. הכל ריק. אין עומק אידיאולוגי, אין אמונה בכלום. חיה ותן לחיות. ומה הם החיים: אכילה, שינה, כסף, טלוויזיה. אין מהות פנימית. כל אחד מחליט מהו. ואקום. אין אמת. פוסט-אמת. כל הרעיונות מותרים.

באופן פראדוקסאלי. אותה תרבות של ריק כועסת על מי שיש לו ערכים, כגון משפחה. פתאום אין לה סובלנות. זה מזכיר את פרדוקס הסובלנות של קרל פופר Karl Popper כלפי חסרי הסובלנות, The Paradox of Tolerance. הריק האידיאולוגי מפחד מערכים. הוא מגן על עצמו על ידי שטיפת מוח מתמדת באמצעות התקשורת. בזמנו, מרקס אמר: הדת היא אופיום להמונים. עתה הניאו-מרקסיסטים אומרים: התקשורת היא אופיום להמונים. כל יום, אותה שטיפת מוח של ריק.

אותו ריק אינו חופש אלא עבדות, עבדות לריק, עבדות לפריצות, עבדות לאנטי-אמת. הוא נגרר למעגל קסמים: לצרוך, לחסוך, לאכול, לקנות, ללוות כסף מהבנק כדי לקנות דירה. זה השילוש הקדוש: עבודה-הנאה- שינה.

אין יהודי, אין גוי. יש אזרח. אזרח הארץ, אזרח העולם, מדנית כל אזרחיה. אין אלוהים. יש אלוהים המותאם לתחושותי.  אלוהים של התרגשות ילדותית חוויתית, פלסטלינה רגשית.

מרן הרב קוק קיווה שהמזרחי, המפלגה הדתית-הלאומית דאז, תהיה בחוד התחייה הלאומית, ותטביע בה חותם של קדושה. מהר מאוד, הוא ראה שזה חזון שווא, כי המזרחי הוא פשרן, פשרן מתוך אידיאל. המפלגה הדתית- לאומית לגלגוליה השונים הולכת ונעשית יותר פשרנית מים ליום. כבר קשה לכנות אותה דתית-לאומית. המקף הקדוש התפוגג. אפשר לקנות אותה בכסף, במשרות, בתשוקה של מציאות חן. הרוח המערבית קונה את הכל בכספה הטמא: משרד החינוך, משרד הרווחה, משרד הבריאות, הצבא, ועוד. הכסף יענה את הכל.

אגב, פשרנות זו אינה מניבה פרי. הפשע לא משתלם. מספר המנדטים הולך ויורד. העם היושב בציון אינו אוהב מים לא חמים לא קרים. הוא אוהב כיוון ברור, הוא אוהב מנהיגות ראויה לשמה. אשרינו שעמנו בריא. הנהגתנו חולה ועמנו בריא. לכן מגיעה לו מפלגה שתילחם בלי חת ובלי מורא, בעד חיים של אורה.

אשרינו שזכינו לעם, מתוך כך נזכה לחדש את המלוכה, את המפלגה של העם, המפלגה של האור.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
הרב ממפלגת הר המור לא עוברים את אחוז החסימה
אריק | 11-07-2019 10:18
צריך 150 אלף בוחרים ומה לעשות צריך להתפשר ולהביא קהלים שונים אחרת נראה את כנסת ישראל בספר אורות בלבד.
נכון מאוד - אפילו לרבע מאחוז החסימה לא יגיעו
אורי | 11-07-2019 11:00
הסטריליות הזו תעלה לשלטון את השמאל הקיצוני האנטי-דתי
2
לא נאה
דניאל | 11-07-2019 10:20
שבימים שהבית היהודי בראשות בנט היה באמת פשרן הרב אבינר תקף אותה אך לא בכזו עוצמה ובאופן מפתיע בשבוע שבו מורו ורבו מקים מפלגה לראשונה בהיסטוריה הרב אבינר תוקף בחריפות יתירה, חריפות שגם גדולי החרדים לא היו תוקפים ככה את הבית היהודי הנוכחי
מורו ורבו - רק הרב צבי יהודה קוק
רהוט | 11-07-2019 12:21
הרב אבינר קורא לעוד רבים מור
3
צריך מיפלגה דתית
דודו | 11-07-2019 10:31
בימי טרום המדינה כשמימסד הדתי הידיר את הציונות ואמר לא צריך להקים .הפועל המזרחי ואחר כך המפדל .תמכו. היתרסקות המפדל .לאחר שישים ושבע. עים שיחרור ישע. זנחו את הנושאים הדתיים לטובת עיסוק בישע. לחלל הזה ניכנסו החרדים. שהם לא ציונים . הדרך היא המשך הגלות. מסכנא צריך מיפלגה דתית שמיתייחסת ועוסקת בנושאי דת בלבד הדתי
4
הרב אבינר
עזרא כהן | 11-07-2019 10:39
את קורא לעצמך רב אתה כך אתה נותן דוגמה. מי שמך מליץ יושר אם צריך ציונות דתית אני מקוה שהציונות הדתית תקיא אותך ושתצא נגדך הרב פרץ את תשתוק לאדיוט הזה במקום לאחד הוא מנסה לפלג
בושהה
עוז | 13-07-2019 23:57
תכבד תלמידי חכמים , אתה לא מבין שאתה מביא חורבןן , טובה המגיבה את עמרצית גמורה תתבישי לך , אין תרופה למבזה תלמידי חכמים!!
ציונות ? דתית
חמי | 11-07-2019 17:27
ציונות אינה דתית. ודת אינה ציונות. אשריו של אלו שזיהו זאת בזמן. והצילו עצמם ואת זרעם. ואוי לאלו שניסו לחבר בינהם . דת אין להם. וגם ציונות אין להם.
אתה הוא שהרסת אבינר
טובה | 11-07-2019 10:59
מי שמך לשר ולשופט .הלכת נגד מרן הרב שפירא ומרן הרב אליהו זצל ...אתה טריגר מרחק והורס ..בגגלך גרמת לגירוש הקבה נתן לנו מתנה ואתה אמרת אני יודע יותר טוב אל תסרבו פקודה ..אזמי אתה על תורתך לסטרא אחרא ......גועל
5
מה אתם מפיצים כל שטות של כל אחד
רפול | 11-07-2019 10:40
6
הכל נכון
בני | 11-07-2019 10:47
אבל אפשר לפעול יחד עם בצלאל סמוטריץ. יש איתו הסכמה כמעט מלאה בכל הנושאים. חוץ משניים, עלייה להר הבית. ומה קודם- המאבק על הארץ או המאבק על הצביון הדתי. יש מפלגות שההבדלים ביניהם גדולים בהרבה. ולראיה, מנכ"ל האיחוד הלאומי הוא מראשי ארגון ליב"ה.
7
פיקוח נפש לא אמור לדחות התייפיפות נפש?
אורי | 11-07-2019 10:55
ב1992 שמעתי כל מיני טיעונים דומים מהרב לוינגר שלא היה לו נאה ללכת עם החילונית גאולה כהן, כל הפיצולים האלה העלו את השמאל וקיבלמו אלפי הרוגים של הסכמי אוסלו. בינתיים אחוז החסימה גם עלה בהרבה - כל הפיצולים האלה יעלו את השמאל הקיצוני הטנטי-דתי לשלטון. לא עדיף חי מזוהם ממת סטרילי???
8
צריך - כדי להתחבר למושחתים עבור כסף וג'ובים
מה ההתממות הזו ? | 11-07-2019 10:59
כולם יודעים זאת.
9
הצעה מעולה. ניראה מה אתם שווים!
קדימה | 11-07-2019 11:05
אין חשש לביזבוז קולות. הכוח האמיתי של צביקה הטיל טאו, הדוב לינעור והמוקיון אבינר כם יחד לא מגיע לאלף קולות.
10
"הרב" אבינר אינו רב וגם אינו נר. מאור קטן מאד
חחח | 11-07-2019 11:18
איש מוזר, עם קמצוץ של תומכים הזויים שמשום מה מקבל במה לפרוש את משנתו הקלוקלת משל היה הרמבם. עדיף להתעלם. גם זה יעבור.
חשוך דאורייתא
רמי | 11-07-2019 22:54
חוצפתך אינה מאפילה על בורותך. הדיון הוא על עקרונות עליונים ואתה יורד לשפה גסה שרק חושפת עד כמה אתה רחוק מיכולת לתרום דבר לדיון. שב בשקט כי עדיף לך.
11
רב אבינר נגד מפלגות דתיות
דוד צוהר | 11-07-2019 11:23
עם כל הכבוד לרב אבינר שהוא מגדולי הדור,אני תוהה על דבריו שיש בהם הרבה ציניות וחוסר הבנה לריאל פוליטיקה. הוא רוצה שנצטרף כולנו לליקוד כדי להשפיע מבפנים? פייגלין ניסה כבר ןברח משם עם הזנב בין הרגליים. ואם לא צריך מפלגות דתיות אולי גם רבנות ראשית צריך לחקות למלכות משיח בן דוד וסנהדרין??
12
כך מפדל הקימה את שס
מדויק ביותר | 11-07-2019 11:23
הגיע הזמן להקים מפלגה אמיתית וכך יחזרו רבים מהספרדים שגילו סבוניאדה וקומבינות במזרחי ועגשיו רואים גם בשס. מפלגה של יראי השם עם מועצת חכמים כלל ישראלית . הגיע הזמן שהרבנים יקימו מועצה כזו בדחיפות
13
למה נותנים במה לרב הגזען והעתיק
מוטי | 11-07-2019 11:54
הרב אבינר
מה זה גזען
חמי | 11-07-2019 17:28
זה שנאמן לתורה?
14
הרב אבינר
יוסי | 11-07-2019 12:09
האם צריך לראות ולשמוע כל יום למה כל העולם לא בסדר.
15
לשון הרע
אפללו מאור | 11-07-2019 12:11
הרב אבינר הנכבד טועה ובעצם בחטא לשון הרע על קבוצה וחלק מהעם שה' אוהב אותו מאוד. לבל נשכח שבית שני חרב אעפ שהיו זהירין במצוות וכל וסת טובה הייתה בהן ולמה חרב כאשר הגעתי ללמוד במרכז הרב ישר היו מלמדים את ההקדמה של הנציב לספר בראשית שכל קבוצה בזמן בית שני הייתה צדיקה מאוד במצוות ולא פשרנית ולא קיבלה בשום אופן את הקבוצות האחרות וטענו. שאין להם מקום ורק התורה שלהם היא התורה הטהורה וכך התפתחה השנאה.ועוד דבר לרב הנכבד כבר אמרו חזל שאין לומר דבר שאינו נשמע והוא נכשל בזה כמה פעמים וגרם לחילול ה לצערינו רב שהרבה מעריכים אותו.
16
מפלגת חרדלים
danny david | 11-07-2019 13:11
אינני מסכים עם מה שכתב הרב. המפלגה שח הציונות הדתית הופכת ליותר ויותר חרדלית וחניוקית . אם נביט בספרי ההיסטוריה, ההישגים הגדולים ביותר בתחום יחסי דת- מדינה היו בזמן המפדל של בורג , ורהפטיג והמר , מפלגה פשרנית. אין שום יומרה שמפלגה פוליטית תכתיר את מלך המשיח ו8תאג להביא את הגאולה השלמה.
17
למה לדאוג?? אנחנו בראשית צמיחת גאולתנו!
מה קרה לממלכתיות?! | 11-07-2019 14:15
דומני שיש כאן פגם ביראת שמיים. חוסר ביטחון בגאולה שהקבה מוביל אותנו לקראתה.
אל תדבר על דברים שלא למדת טוב
אחי לא הבנת כלום | 14-07-2019 0:01
ממלכתיות לא אומרת שהכל מושלם אלא שה' מוביל את העולם לגאולה ומדינת ישראל זה סימן (מהנביאים יחזקאל לולז ועוד) שהקץ דוחק ,
18
בימי שפוט השופטים
יהודי פשוט | 11-07-2019 15:27
ככ עצוב לראות אנשים ( לדעתי מדובר במתחזים לדתיים, רק חבל שאתר סרוגים מפרסם כל מודעה שמעלים כאן) שלא טעמו טעם תורה ומרשים לעצמם לחלוק על גדולי דור, גם אם נגיד שיש בהם ריח של תורה ודעה, היכן הענווה?! גם אם לדעתך אתה מבין יותר, יש דרך איך להגיב... ככ מגוחך שהאתר כותב מתחת לכתיבת התגובות כאן 'אין לשלוח תגובות...לרבות דברי הסתה דיבה ולשון הרע..' ודברי לשון הרע והסתה נגד הרב אבינר מעלים בלי בדיקה לתוכן התגובה. למסקנה גם מי שחושב אחרת..אדרבה נשמח כולנו לאיחוד מפלגות אף אחד לא ירצה לראות בשלטון שמאל או ערבים, אז במקום לדבר על גדולי דור בואו נצא ונתאחד נחזק את המנהיגים שלנו שיבינו שאין משחקים ..כל אחד מחמם את הכיסא שלו..צריך להילחם להציב מטרות על אחדות ישראל, קדושת השבת, גאולת הארץ, להבין שאנחנו דור הגאולה עם כל המחויבויות שיש בכך שנזכה
19
באמת לא צריך
נחום | 12-07-2019 6:35
אחרי ההיתנתקות והמעשים בעזה אין למפלגה כזו שום תועלת כמו החרדים שדועגים לכיסם כך הדתיים הלאומים צרכים לדעוג לכיסם ןלזה צריך שיהיה דתי בראש
20
על אילו ערכים כבודו מדבר?
חוסר ערכים? | 12-07-2019 6:47
שומע פה דיבורים גהוהה גהוהה. היה עוד רב גדול שדיבר באותו פאתוס וחמד אדת איש... חלאס. לא טוב בעיני כבודו החופש שיש היום לציבור? מה עדיף? השלטון החשוך של הרבנים הנואפי בסתר? חוץ מהרב שמואל אליהו כמה רבנים יצאו חוצץ כנגד מעשיו הפסולים של הרב מהדרום? ואני מתכווחן על מה שהוא כבר הודה?? הטם כבוד תורתו כבר הוקיע את הרב הנל וקרא לו לרדת מתפקידו? אם אתם בעלי מחשבות יבוא בעל המחשבות וייפרע מכם. כולכם. בושנ וחילול ה'
גם עליו התלוננו נשים
שוקי | 12-07-2019 18:49
.
21
אכן הנהגתנו חולה...ואתה אחד מהם.
ליאורזוס | 12-07-2019 13:54
אבינר מסתיר דעות חשוכות ,שמרניות ומפלות מאחורי מילים יפות. מציג את עצמו כאיש מלא תוכן ואידיאולוגיה וכל מי שהוא לא הוא- כנראה שהוא ריק, צורך תקשורת וכו...אבינר דעותיך מיותרות וחבל שאדם כמוך מקבל צינורות השפעה כל כך חזקים. אגב, אתה משתמש בכלי תקשורת כדי להפיץ דעותיך.
22
מי שמדבר על שנאת חינם
יהושע | 12-07-2019 18:35
אין באומתנו שנאת חינם הרב אבינר - הטובל ושרץ בידו - מפיץ ללא הפסקה הכפשות והשמצות נגד המזרחי . אלמלא המזרחי ועד לא מזמן המפדל לא היה היום הרב אבינר ראש .ישיבת עטרת כהנים. הרב אבינר היה בתחילת דרכו רב קיבוץ לביא ועתה הוא יורק לבאר ששתה ממנה.