הישגים רפואיים יוצאי דופן לפגיית "מעייני הישועה" - סרוגים

הישגים רפואיים יוצאי דופן לפגיית "מעייני הישועה"

הפגייה במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' סיכמה שנה מוצלחת ומצילת חיים, הכוללת שבירה של שיאים ארציים. בפגייה עוברים מידי שנה בין 300 ל-400 תינוקות, בהם עד כ-90 פגים במשקל המוגדר כקטן במיוחד

הישגים רפואיים יוצאי דופן לפגיית "מעייני הישועה"
  המרכז הרפואי מעיני הישועה (צילום: דוברות המרכז)

הפגייה במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' סיכמה היום (שלישי) שנה מוצלחת ומצילת חיים, הכוללת שבירה של שיאים ארציים. בפגייה עוברים מידי שנה בין 300 ל-400 תינוקות, בהם עד כ-90 פגים מתחת למשקל של 1.750 גרם- הנחשבים לקטנים במיוחד- ביניהם גם פגים קטנים במיוחד במשקל של פחות מקילו.

הד"ר ר' יעקב הרצליך, רופא בכיר בפגייה – אחד מתוך 3 ניאונטולוגים – מתגורר בבני ברק. הוא למד בישיבות נחשבות, בהן 'חברון גאולה' ואחר כך למד רפואה במשך 14.5 שנים, כולל רפואת ילדים ורפואת פגים. בשיחה איתו השבוע הוא לא פסק מלהודות לקב"ה על ההצלחות הגדולות במחלקה: "יש לנו ב"ה הצלחה גדולה, עד כדי כך שעל סמך בקרות שהתקיימו אצלנו ע"י ראשי מערכת הבריאות, הומלץ להעתיק את הטיפול כפי שהצוות שלנו פיתח בכל הפגיות בישראל".

"את השנה שעברה, סיימנו בסייעתא דשמיא גדולה עם הישגים מדהימים כגון לידה בשבוע ה-23, שזה דבר שנקרא בעולם הרפואי 'גבול החיוּת'  וכן שבוע 24 במשקל 520 גר' עד כדי כך שיש מרכזים רפואיים שאומרים שזה חסר סיכוי" הוסיף וסיפר. "בלידות הללו התינוקות שוחררו לביתם בריאים ושלמים ללא דימום בראש שזה יוצא דופן במונחים רפואיים".

לדבריו, "אחת הבעיות הנפוצות בקרב פגים היא דימום במוח, בגלל שהכלי דם רגישים ומועדים לפורענות – ואחד הנזקים הוא דימום שמתחלק ל-4 סוגים: דרגה 1-2 זה נחשב 'קל' ו-3-4 הן דרגות קשות. בשנה החולפת סיימנו עם 0 מקרים של דרגה 3-4. אין אף מרכז רפואי באזורנו שהגיע למצב כל כך טוב".

הד"ר ר' יעקב הרצליך, רופא בכיר בפגייה (צילום: דוברות המרכז הרפואי מעיני הישועה)

אבל לא מדובר רק סייעתא דשמיא, אלא גם בשלוחי המקום- שעושים עבודה נכונה: כדי לקבל פג חדש לפגייה יש צורך בעבודה שכוללת הגנה. בהתאם לכך, כל מי שנולד מתחת לשבוע 30 ב'מעייני הישועה' מתקבל בידי "צוות בכיר", כולל רופא. בנוסף, הוא מוכנס לשקית ייעודית מיוחדת שתשמור על חום גוף, משתמשים עבורו במזרן חימום חד פעמי ולא מטלטלים את התינוקות במשך 72 שעות.

"נמצא כי פגים שמגיעים עם חום גוף נמוך מדממים בראש ופגים מאבדים את חום הגוף בצורה מאוד מהירה ומשמעותית. בעבר היינו מקבלים לפגייה תינוקות עם חום של 34.9-35, היום ב"ה אנחנו מקבלים אותם לפגיה עם חום של 36.5 שזה הסטנדרט – וכל זאת בזכות העבודה לשמירת חום הגוף שהוא דבר חשוב וקריטי" אמר הרצליך. "בנוסף, הפגייה מוחשכת באופן קבוע כדי למנוע גירוי מהתינוקות מאחר והגירוי פוגע במוח הפג. כרופאי ילדים בקהילה, אנחנו רואים ילדים בוגרי פגייה שלנו לעומת בוגרי פגייה אחרות ואת ההבדלים בתוצאות בנינו לאחרים".

עם זאת, הד"ר מדגיש כי "אנחנו לא יודעים לטפל בבעיות מורכבות בלב ובמערכת העצבים ולכן במקרים שידוע שיש בעיה של מום, הפרעות קצב או ראש גדול מאוד וכו' אנו מעבירים את המקרה לבית חולים מתאים אחר".

בכל מקרה הפגייה ב'מעייני הישועה' מוערכת מאוד לדבריו: "בחודש האחרון הפגייה הייתה בתפוסה מלאה, עם 13 פגים קטנים ( פחות מ 1750 גר') חדשים – שזה ממוצע שנתי לפעמים אצל בתי חולים אחרים. עם זאת, אנחנו שואפים להגדיל אותה עוד כדי להציל נפשות בישראל".

ד"ר הרצליך מדגיש כי ההישגים הרפואיים נזקפים לזכותם של מנהל האגף ד"ר דניאל לובין, מנהל טיפול נמרץ ילודים ד"ר זיו הרמתי והאחות האחראית הגב' טניה קוגן, הפועלים ללא לאות מסביב לשעון ביצירתיות ובמסירות יוצאת דופן עד לתוצאות האמורות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מינימום של סיבוכים בפגיה במעייני הישועה
ד"ר אבינועם צברי | 09-07-2019 22:10
השכינה שורה במעייני הישועה.