מיכאל ביטון: "איחוד מפלגות השמאל לא ישפיע עלינו" - סרוגים

מיכאל ביטון: "איחוד מפלגות השמאל לא ישפיע עלינו"

איש כחול לבן, מגיב באולפן סרוגים על הניסיון למשוך קולות דתיים: "דתי ציוני ירגיש בכחולבן בבית", על האיחוד בשמאל: "לא מאמין שזה ישפיע עלינו" והאם נראה אותו בכנסת הבאה?

author-image
מיכאל ביטון: "איחוד מפלגות השמאל לא ישפיע עלינו"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

חבר הכנסת מיכאל ביטון, מספר 11 בכחול לבן, מגיב באולפן סרוגים לחיבורים האפשריים עם מפלגות השמאל: "יש סיכוי, אני לא מאמין שזה ישפיע עלינו". על הניסיון למשוך קולות דתיים ימניים: "דתי ציוני ירגיש בכחול לבן בבית"; והאם נראה אותו בכנסת הבאה?

ביטון מגיב לניסיון של מפלגתו למשוך קולות מהימין: "כחול לבן זאת מפלגה שהכריזה שהיא ממלכתית, יהודית ציונית ודמוקרטית, אז את שואלת למה דתי ציוני ירגיש שם בבית? אני גדלתי בבני עקיבא, אבל יש אצלנו דתיים גם כיום".

אל תגידי מפלגת שמאל

ובכל זאת, אתם נחשבים למפלגת מרכז שמאל

"אנחנו מפלגת מרכז, עם דגש אחריות על אחריות בטחוני ומדינית ומחוייבות גדולה לצמצום פערים, יש בקרבנו אנשי ימין מהליכוד וגם אנשי מפלגת העבודה, אז אל תגידי אנשי מרכז שמאל, תגידי מרכז".

אנשי ציונות דתית יכולים למצוא את עצמם במפלגה כזאת?

מאד, מה השבר של הציונות הדתית? התפתחו בישראל כמה סוגים של ציונות דתית: אחד אומר 'מה שיגידו בישיבת הר המור זה מה שנעשה', סוג אחר אומר 'אנחנו לא כפופים להר המור אבל אנחנו מגזריים וכל מה שמעניין אותנו זה האינטרסים הקטנים שלנו כמגזר'. ויש סוג שלישי שאומר, 'עם ישראל לא פחות חשוב מתורת ישראל וארץ ישראל – ולכן הם הלכו לגור בירוחם ואופקים ויש להם נשים ובנות שהולכות לצבא'.

ביטון מציין "כי גדל בבית דתי והלך לבני עקיבא, אשתי דתייה, הבת שלי בעזרת השם תצא לקצונה, בת אחרת מפקדת בצבא ולמדה תורה בעין הנצי"ב".

איתמר בן גביר קו אדום

אילו אנשים מהציונות הדתית יפנו לכחול לבן ומי יצביע לסמוטריץ' ולרב פרץ?

"זה שבר כפול, מצד אחד הם לא יכולים לסבול את העובדה שהמפלגה פרשה שטיח אדום לאיתמר בן גביר, וזה קו אדום גם בשבילי – לכן הם לא יכולים להרגיש בבית. הדבר השני שמפריע לחלק זה שהם לא רואים את הצדדים הכואבים של החברה לצמצום פערים ועיסוק יתר בסוגיות מדיניות ודתיות על חשבון החברה והקשיים שלה. ומסיבה שלישית של התפרקות העסק מבחינה פוליטית וניסיון לפטנטים, 'תלך עם פייגלין', 'תלך עם ההוא'".

השלילה של איילת שקד לא עוברת בגרון בציונות הדתית

ביטון מתייחס להצטרפותה של שקד: "למשל, איילת שקד צמחה בציונות הדתית כמנהיגה פוליטית ופתאום שוללים את הזכות של אישה לעמוד בראש מפלגה, זה ישר גורם להרבה נשים לא לסבול. האישה הזאת הועילה לציונות הדתית אבל השלילה שלה לא עוברת בגרון אצל הרבה אנשים מתונים".

שולל איומים על כחול לבן מאיחוד במפלגות הקטנות בשמאל: "במפלגות השמאל, מרצ, העבודה וברק יש סיכוי שיהיה איחוד אם אחת מהן תרגיש היא בסכנה קיומית. אני לא מאמין שזה ישפיע עלינו".

לדבריו, "עיקר בוחרינו הם ממפלגות מרכז, מתונים וממלכתיים שרוצים מפלגת שלטון אחת גדולה שמסוגלת להכיל, דתיים, חילונים, מסורתיים וחרדים".

קשר של 20 שנה עם הטייס הכריזמטי

על הרב רפי פרץ: "אני מכיר אותו שנים, בזמן שלא הלכתי לבית ספר עבדתי בחקלאות בעצמונה. הקשר שלי עם הטייס הכריזמטי שהקים את המכינה זה כבר מלפני 20 שנה. אני חושב שהוא בן אדם ערכי מאד, אבל אני חלוק בחלק מהתפיסות".

הוא לקח קרדיט על ההצלחה להוזלת תשלומי ההורים: "הרב רפי הבין שתשלומי ההורים פוגעים בשיווין הזדמנויות ובעצם אין חינוך בישראל והוסכם לעשות צעד ראשון". ביטון מסביר: "תשלומי הורים אושרו כל שנה בוועדת חינוך, אנחנו שברנו את הכלל הזה. קיבלנו התחייבנו מהממשלה להוזלה והם שמו את היד בכיס עם כמה עשרות מליונים ראשונים, זו הצלחה ראשונית וקטנה", הוא מציין.

נראה אותך בכנסת הבאה? "אני מקווה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
המקובלים: 'כחול לבן' = 'שחור לבן' =שתי וערב
עידו 2 | 10-07-2019 11:46
כחול לבן = מסוכנים לדת, לדתיים, לחרדים, לתורה, למדינה
2
כחולבן שמאל לייט
אבו נאצר | 10-07-2019 11:54
קשה להאמין שכחולבן יצליחו למשוך קולות מהימין או מהציונות הדתית. נסיונות עקרים של גנץ ושות'.
3
איש ערכי ורציני
ישעיהו | 10-07-2019 11:59
אני מקווה שיכנס לכנסת ויגיע לעמדת השפעה.
4
ביטון, כחול לבן זה השמאל... אז אל תנסה להרחיק את השמאליות מהמפלגה... מרץ זה שמאל קיצוני
אריה | 10-07-2019 13:57
אתה כולה רכש של עלה תאנה/מזרחי מחמד כדי כביכול למשוך קולות של מזרחיים, המשמעות שלך בכחול לבן מעבר לזה היא כקליפת השום... אך ככה טבעם של מזרחיי מחמד, יעשו הכל בשביל הליטוף וההכרה האישית, שהם מיוחדים ושונים, איכותיים וכו וכו בלה בלה בלה... שלא כמו המזרחיים הפרמיטיביים של הליכוד / פטתי
5
דייייי לשלוח לי עדקונים לא רוצה לשמוע ממכם די
מרי | 10-07-2019 14:38
לא מעונית לקבל עידקונים
6
כחול לבן
שמואל | 10-07-2019 15:47
כחול לבן זה אחריות. כחול לבן זה נגד השחיתות. כחול לבן זה מקום המפגש של ישראלים שפויים שאוהבים את המדינה
7
כחול לבן = ימין
ידידיה | 10-07-2019 18:20
ומי שחושב אחרת הקשיב יותר מדי לתעמולה של הליכוד. הם בדיוק ליכוד, רק בלי פולחן אישיות של ביבי.
8
כחול לבן זה אנשים שחיים בסרט של יאיר לפיד... רביעיית לוזרים שלא הלך להם באזרחי אז באים לקבל משכורת בכנסת
נועם | 10-07-2019 20:32
מי שמצביע לכחול לבן הם אנשים פריייארים שמוכרים להם תותים