אופס: הטעות המביכה של הימין הקיצוני בגרמניה - סרוגים

אופס: הטעות המביכה של הימין הקיצוני בגרמניה

סרטון קמפיין של מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" הציגה לכאורה תיעוד מקטטה של מהגרים בבריכה בעיר שטוטגרט, במחאה נגד מדיניות ההגירה במדינה. אלא שבפועל התיעוד שהוצג היה של הקטטה בימית 2000 בישראל

author-image
אופס: הטעות המביכה של הימין הקיצוני בגרמניה
  גרמניה או ישראל? תיעוד הקטטה בימית 2000 שהוצג בסרטון המפלגה (צילום מסך)

טעות מביכה: מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" עוררה סערה נרחבת לאחר שפרסמה סרטון ברשת במסגרת קמפיין של המפלגה נגד המהגרים במדינה- אך טענה כי מדובר באירוע שכלל לא התרחש.

לטענת המפלגה, הסרטון הציג קטטה שהתרחשה בסוף השבוע בבריכת שחייה בעיר שטוטגרט, במסגרתה מספר מהגרים התפרעו ותקפו את אנשי הצוות. בסרטון חברי מפלגת הקיצון אמרו כי הציבור לא הרגיש בטוח בבריכה, בגלל שהמהגרים נוהגים להטריד נשים, להתנהג באלימות ולגנוב את חפציהם של המתרחצים.

"שטוטגרט. 50 חוליגנים. מבצע משטרתי נגד צעירים מתפרעים. מתקפות נגד מצילים" אמרה סגנית יו"ר המפלגה, ביאטריס פון שטורך, בקריינות שמלווה את הסרטון. "המדינה שלנו השתנתה בצורה דרסטית. וכל זה בגלל שמספר המהגרים גבוה מדי".

אלא שבפועל האירוע המוצג בסרטון לא התרחש בשטוטגרט- אלא בישראל. למעשה, התיעוד המוצג בסרטון הוא מהקטטה שהתרחשה בפארק המים "ימית 2000" בחולון בחג השבועות, במסגרתו תושבי מזרח ירושלים תקפו מאבטחים של המקום וחבטו בהם עם כיסאות פלסטיק. לאחר שגולשים רבים כתבו כי לא מדובר באירוע שהתרחש בגרמניה, המפלגה מיהרה להסיר את הסרטון מהרשת.

הפרסום עורר סערה נרחבת בגרמניה, כשרבים ברשתות החברתיות ובתקשורת הגרמנית מיהרו לתקוף את המפלגה הקיצונית והאשימו אותה בגזענות והפצת פייק ניוז. אחד הגולשים בטוויטר אף כתב למפלגה כי "אם הייתם מסתכלים על הסרטון, הייתם רואים בבירור שיש מילים בעברית על חולצותיהם של המאבטחים. למה שיהיה כיתוב כזה בבריכה בגרמניה?".

מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הוקמה לפני מספר שנים ונכנסה לראשונה לפרלמנט הגרמני בשנת 2017, זאת על רקע הזעם של בוחרים רבים בעקבות החלטתה של אנגלה מרקל לקלוט מעל מיליון פליטים מאפריקה והמזרח התיכון. המפלגה עוררה סערות רבות במהלך כהונתה, כשחברי פרלמנט רבים טענו כי הרטוריקה הבוטה של המפלגה נגד מהגרים מוסלמים מעניקה לגיטימציה לפעול נגדם באלימות- ועלולה להוביל גם למתקפות נגד מיעוטים אחרים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הם צודקים!!!
אבי | 05-07-2019 11:36
מהגרים מתפרעים ומזיקים לחיינו!!!!
גם אתר סרוגים מאמץ את הרטוריקה של השמאל
חפ"ש עד החפש"ש | 07-07-2019 17:28
ומדביק לכל מפלגת ימין את התואר קיצוני.
הימין הקיצוני בגרמניה צודקים??
רפי | 05-07-2019 14:56
תגיד לי אין לך שכל? הימין הקיצוני בגרמניה הם מעריצים מספר אחת של היטלר!! או שאולי גם אתה מעריץ שלו?
הם צודקים!!!
אני | 05-07-2019 12:18
יהודי חבש האמיצים!!!!
2
במקרה הזה זה לא משנה. אותו חרא
י. | 05-07-2019 17:29
מ. ירושלים = פולשים מצפון אפריקה = פולשים מהמזהת. הכל אותו חרא. בטוחני שגם בבריכות בגרמניה הם זורקים ושוברים כיסאות פלסטיק
3
מעניין מה עשתה המשטרה כאן לתוקפים????
ישראל | 07-07-2019 0:34
זו השאלה המטרידה! איך סרטון נוראי לא מעורר סערה בארץ על העזות מצח של תושבי מזרח ירושלים???
4
נמאס מהפוליטקלי קורקט
יהודי | 07-07-2019 3:20
כי מפחדים מבגץ והשמאל הנאור שילכו לחור השחור כבר