ריבלין לנשיא צ'ילה: "עלינו להתחיל לשתף פעולה" - סרוגים

ריבלין לנשיא צ'ילה: "עלינו להתחיל לשתף פעולה"

נשיא המדינה קיבל את פניו של נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה המבקר בישראל, והתייחס ליחסים המתוחים בין ישראל והפלסטינים: "הפערים בינינו גדולים, אבל עלינו להתחיל גם בצעדים קטנים של שיתוף פעולה- זו הדרך היחידה"

author-image
ריבלין לנשיא צ'ילה: "עלינו להתחיל לשתף פעולה"
  (צילום: מארק ניימן / לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הבוקר (רביעי) עם נשיא צ'ילה סבסטיאן פיניירה, זאת במסגרת ביקורו המדינה בישראל. פיניירה התקבל בטקס רשמי שבו נוגנו המנוני שתי המדינות וסקרו את משמר הכבוד של צה"ל. בתום הפגישה הנשיא ערך ארוחת צהריים לכבוד נשיא צ'ילה. 

בפתח דבריו ברך הנשיא את עמיתו על ביקורו השני בישראל, והדגיש את הקשר ההיסטורי בין מדינת ישראל לירושלים בירתה. "ירושלים היא בירת ישראל עוד מימי דוד המלך. כפי שנוכחת לדעת כריבון, מדינת ישראל מאפשרת, מפתחת ודואגת לחופש פולחן ודת לכל הבאים בשערי ירושלים" אמר. "הקשר ההיסטורי שלנו לירושלים, והריבונות שלנו בירושלים, מטילים עלינו אחריות, לשמור על ירושלים כעיר האמונה והשלום".

עוד ציין הנשיא את הידידות העמוקה בין צ'ילה וישראל, עוד לפני הקמת מדינת ישראל בהצלת מאות רבות של יהודים מזוועות השואה. "אמנם היחסים בין המדינות ידעו עליות ומורדות, אך בבסיס כל זאת ניצבת תשתית איתנה של ידידות," המשיך ופנה לנשיא פיניירה: "אני שמח לומר שתחת הנהגתך שיתוף הפעולה בין המדינות נוסק לגבהים חדשים. יש הרבה מהמשותף בינינו. ישראל וצ'ילה הצטרפו באותה השנה כחברות ב-OECD. חרף אתגרים רבים לאורך שנות קיומנו, הצליחו המדינות שלנו לפתח משק כלכלי יציב וצומח. נגד כל הסיכויים, נגד איתני הטבע ממש, הפכו המדינות שלנו את ענף החקלאות למקור לרווח וגאווה לאומית," ופרט את מגוון התחומים בהם קיים שיתוף פעולה בין המדינות.

בנוגע לקריאות נגד שיתוף הפעולה בין המדינות אמר הנשיא: "עלינו להתייצב יחד אל מול הקולות הללו, עלינו להוכיח, דרך העשייה בשטח, כי אנו חזקים הרבה יותר יחד מאשר בנפרד."

בהתייחסו לביקור של עמיתו הצ׳ילאני ברשות הפלסטינית, הדגיש הנשיא את הצורך לקדם שיתוף פעולה בין ישראל והפלסטינים ולא להחרים יוזמות. "השלום הוא משאת נפשו של העם בישראל. הפערים בינינו לבין הפלסטינים גדולים, אבל עלינו להתחיל גם בצעדים קטנים של שיתוף פעולה. לא להחרים ולא לסרב לכל תוכנית שתשפר את המצב הכלכלי והחברתי שלנו. חייבים לשתף פעולה בכל תחום שבו ניתן לקדם את הדברים יחד. זו הדרך היחידה." בסיום הודה הנשיא לעמיתו ואיחל להמשך שיתוף פעולה פורה לרווחת שני העמים.

פיניירה הודה בתגובה לנשיא המדינה על קבלת הפנים, וביקש להביע את תנחומיו על מותה של רעייתו נחמה ז"ל. עוד אמר הנשיא פיניירה כי הוא שמח לבקר בישראל שוב, הפעם על מנת להוסיף ולחזק את היחסים בין המדינות. "בימים הקרובים נחתום על הסכמים במטרה לחזק את הידידות ושיתוף הפעולה בינינו בתחומים החשובים לנו דוגמת טכנולוגית לוויינים, התפלת מים והשקייה, שתסייע בהתמודדות עם המדבר הצפוני שלנו, כך גם באנרגיה סולרית, ובהגנת הסייבר. אנחנו מקווים שהביקור יהיה פורה, ירחיב את היחסים ויהדק את שיתוף הפעולה בין המדינות״ חשף.

נשיא צ׳ילה הוסיף: ״אני מבקש להדגיש את הערכתנו לרצון הטוב שלך למצוא את הדרכים לשלום והרמוניה. אני יודע שתמיד ביקשת שיהיה שלום בארץ הקודש. ארץ שקדושה לחלק גדול מאד מהאנושות, הבירה של שלוש הדתות המונותאיסטיות. כאן המקום למפגש בו שלוש הדתות יוכלו לשתף פעולה אחת עם השנייה. למרות ההבדלים מה שמאחד את האנושות זו העובדה שכולנו ילדיו של אותו אל". השניים המשיכו לפגישה במסגרת ארוחת צהריים בפורום מורחב של משתתפים מהמשלחת המתלווה לנשיא צ׳ילה, ומובילי דעת קהל מתחומים שונים בחברה הישראלית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו