עודד פורר: "המפלגה של סמוטריץ' שותפה לפינוי יהודים"

עודד פורר: "המפלגה של סמוטריץ' שותפה לפינוי יהודים"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, תוקף את מדיניות הבטחון של ממשלת ישראל בעקבות הדחייה הנוספת ביישוב הערבי פינוי חאן אל אחמר ועוקץ את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'

"המפלגה של סמוטריץ' שותפה לפינוי יהודים"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, תוקף את מדיניות הבטחון של ממשלת ישראל בעקבות הדחייה הנוספת ביישוב הערבי פינוי חאן אל אחמר, ומזכיר בצלאל סמוטריץ' כי הוא שותף לפינוי ישובים יהודים ולתשלום פרוטקשן לחמאס.

“ממשלת הספינים ממשיכה למרוח את פינוי חאן אל אחמר ולנהל בפועל מדיניות שמאל", אמר פורר. לדבריו, "הדחייה של השבועיים שביקש ראש הממשלה בשנת 2018 וההבטחה לפנות עד 31 בדצמבר 2018, הופכים את הודעת המדינה לבג"צ לבדיחה עצובה".

בשלב הזה פנה פורר לסמוטריץ' ואמר: "אני מזכיר לשר המיועד, בצלאל סמוטריץ', שמפלגתו שותפה לפינוי ישובים יהודים ועצירת פינוי מאחזים פלסטיניים לא חוקיים", פורר המשיך לעקוץ ואמר כי "העיקר שבחמאס מרוצים מתשלום הפרוטקשן החודשי שהגיע בדיוק בזמן".

מוקדם יותר פורסם בגל"צ כי המדינה פנתה לבג"ץ בבקשה לדחות שוב את ישום פסק הדין לפינוי של חאן אל-אחמר. על פי הדיווח, בפנייה ביקשו לדחות את מתן התשובה מדוע לא מפנים את המאחז עד לדצמבר 2019.

בתשובתה לבית המשפט טענה המדינה כי בעקבות הבחירות ובהמלצת הדרג, יש לדחות את הנימוקים לאי פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי.

בתנועת רגבים, שהגישו את העתירה לבג"ץ על דחיית הפינוי, זעמו על התשובה של המדינה. "במענה לעתירה השישית(!) של תנועת רגבים לבג"ץ, מבקשת המדינה לדחות בשישה חודשים לפחות את יישום פסק הדין, עד לאחר הבחירות וכינון ממשלה חדשה. העתירה הנוכחית, כמו קודמותיה, מופנית כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו" אמרו. "זו הפעם השישית לאורך העשור האחרון, במסגרתה נדרש בג"ץ להתערב במחדלי המדינה שנמנעת מלמלא אחר פסקי דין והתחייבויות שניתנו על ידה במסגרת הליכים משפטיים קודמים ולאכוף את חוקי התכנון והבניה במאחז הבלתי חוקי 'חאן אל אחמר'".

עוד הזכירו כי "עד למועד הבחירות הצפויות להתקיים בעוד כשלושה חודשים יושב על מקומו הדרג המדיני הנוכחי, אשר מקבל החלטות הרות גורל באופן שוטף גם בימים אלה ולו מסור מלוא שיקול הדעת להחליט בכל הנוגע למועד פינוי המאחז הבלתי חוקי, אשר בהתאם להתחייבות המדינה אשר קיבלה תוקף של פסק דין היה אמור להתפנות כבר לפני כשנה, בחודש יוני 2018".

"ראש הממשלה נתניהו עמד לפני כמה חודשים והצהיר בקולו כי 'חאן אל אחמר יפונה בשבועות הקרובים'. לא מדובר רק במתחם בלתי חוקי, שהמדינה הצהירה כי 'יש חשיבות אסטרטגית בפינויו', אלא גם מבחן למוכנותה של ממשלת ישראל לפעול מול תכניות הרשות הפלסטינית להשתלטות על השטחים הפתוחים ביהודה ושומרון" הוסיף יכין זיק, מנהל הפעילות של תנועת רגבים.

כזכור, באפריל האחרון תנועת רגבים עתרה לבג"ץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לממש את פסק בג"ץ ואת התחייבותו לפנות את חאן אל אחמר. בעתירה מצוטטים דברי ראש הממשלה, שאמר כי המקום יפונה עם או בלי הסכמה וכי הדבר יקרה בתוך כמה שבועות.

מאז מתן פסק הדין בעתירה הרביעית עברה כשנה ומאז ביטול צו הארעי שניתן במסגרת העתירות המאוחרות עברה כחצי שנה, למרות התחייבויותיה המפורשת של המדינה כי תפעל להעתקת המאחז חאן אל אחמר עד לחודש יוני 2018 ,לא נעשה הדבר על ידם עד מועד זה ואין כל צפי ברור לכך.

נתניהו הצהיר במהלך ישיבת סיעת הליכוד בחודש נובמבר האחרון, כי: "חאן אל אחמר יפונה בקרוב מאד… חאן אל אחמר יפונה, זאת החלטה של בית המשפט, זאת המדיניות שלנו והיא גם תתבצע. אין לי כוונה לדחות את זה עד להודעה חדשה, בניגוד לפרסומים, אלא למועד קצר". בישיבת ממשלה התייחס נתניהו לעניין פינוי המאחז וציין: "כי הוא יפונה, עם או בלי הסכמה. זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר. נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית וניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה – חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש."

בתנועת רגבים אומרים כי דברי נתניהו מדברים בעד עצמם: "לא יעלה על הדעת כי על אף התחייבויותיה המפורשות של המדינה לאורך עשור של דיונים משפטיים, ובפרט הצהרות נתניהו בחודשים האחרונים, יהיו אוויר בעלמא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים
מתנחל אבל ישר. | 17-06-2019 19:11
כיפה סרוגה מטמאים אותנו בשחיתות..
'ערכי'הציונות הדתית= ג'ובים. תמורת לטמא בשוחד
כולם רואים.. | 17-06-2019 19:42
תמורת לטמא את עם הקודש בשוחד.. זה מה = 'ערכי'הציונות הדתית...
2
מעניין מה באמת מתכנן רוה"מ??
נאוה | 17-06-2019 19:30
הרי דבר ישר לא מתאים לו איזה נוכלות תיפול הפעם על המגזר ??