אברי גלעד: "לחייב שירת נשים ולאסור הפרדה זאת כפייה"

אברי גלעד: "לחייב שירת נשים ולאסור הפרדה זאת כפייה"

אברי גלעד מסרב להצטרף ללהקת המזועזעים מכך שלא אפשרו לנערה לשיר באירוע דתי, ואומר כי לחייב שירת נשים באירוע של דתיים ולאסו הפרדה בין נשים לגברים היא כפייה חילונית

author-image
"לחייב שירת נשים ולאסור הפרדה זאת כפייה"
  (צילום: אורן נחשון/ פלאש90)

איש התקשורת אברי גלעד מתייחס לתיעוד שפורסם באתר ynet בו נראית נערה כשהיא מורדת מהבמה בהופעה של נתן גושן בטענה שמדובר בבמה דתית ולכן אשה לא יכולה לשיר בה. הנערה הגיעה להופעה של נתן גושן לפני כחודש ונקראה על ידו לבמה- שהוקמה בשביל הציבור הדתי- מסורתי- לשיר איתו את אחד משיריו, אלא שכאמור, גושן התבקש על ידי מארגני ההופעה שלא לאפשר לה לשיר והיא הורדה מהבמה.

פרסום הסרטון הביא לתגובות רבות במערכת הפוליטית והציבורית כשעיקר הטענה היא שמדובר בכפייה דתית, אלא שלדעת אברי גלעד דווקא לחייב שירת נשים באירוע של דתיים או לאסור הפרדה בין נשים לגברים, היא כפייה.

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו טען גלעד: "הנה פורסם הסרטון של הופעתו של נתן גושן ברמת גן בערב יום העצמאות וממנו ניכר בבירור שהנערה שעלתה לשיר איתו מהקהל בהפתעה, אכן הורדה ע"י מחזיק תיק כלשהו בעיריה, אדם דתי שלא איפשר לנערה לשיר בפני קהל דתי ברובו. ותגעש הארץ, והבנאדם מהעיריה כבר לא מחזיק במשרתו, הועבר אחר כבוד ע"י ראש העיר כרמל שאמה הכהן לגלות, וראש העיר מציב קוים אדומים, ויאיר לפיד משמן בזה את גלגלי הקמפיין, ועד כאן".

גלעד התייחס לתופעה רחבה יותר וכתב: "מה שקורה לדוסים עם נשים ראוי לתשומת לב. ההחמרות הולכות ומחמירות, אבל לי נראה שמנהיגי הציבור הזה מזהים סכנה אמיתית לסדר הישן אבל נותנים לה את התשובות הלא נכונות. ההפרדה הדוהרת מהנשים, בזמרה, בבתי הספר, בתנועות הנוער, בצבא, לא מייצרת חברה טובה יותר, שמחה יותר, מחוברת יותר. ההיפך. הציבור הדתי נהיה עצבני, מתבדל, ובעיקר משלם את המחיר הקבוע על הדחקה- עבריינות מין בכל הדרגות ואומללות מינית אצל רבים מאוד".

עם זאת, גלעד חושב שזכותו של הציבור הדתי לדרוש כיצד יראו האירועים שלו: "ובכל זאת- זכותם. לא רוצים לשמוע נשים שרות, גם על דעת הנשים? סבבה. לא רוצים לאכול וופל לימון? גם סבבה. כל עוד זה קורה באירועים שלהם, או שהם רוב בהם, זכותם לכל החלטה אמונית שיבחרו. החבר'ה האלה עושים משהו בשביל המדינה, אז הם מרוויחים ביושר את זכותם להיות משונים בעיניים חילוניות".

"לאסור ארועים בהפרדה זאת כפיה. לחייב שירת נשים באירועים של דוסים זאת כפיה. להתערב להם באמונה וחוקיה זאת כפיה. אי אפשר להבין אמונה בשכל ואי אפשר להכפיף אותה לחוקי מחשבה רציונאלית. זאת אמונתם, הם אחים, נכבד אותם. לא מכל הופעה ספונטנית שסוכלה צריך לעשות נושא למלחמת דת. את הכח צריך לשמור למלחמה באלה שרוצים להשתלט על מרחב הציבורי הכללי עם ההחמרות שלהם, ולהחיל את טירופם הדתי על הציבור כולו. את הכח צריך לשמור מול יעקב אריה אלתר, האדמו"ר מגור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 23 דיונים מיין לפי
1
האדמור מגור
חן | 11-06-2019 10:47
הוא בטח חבר שלך מהגן הא?.? לפחות תכבד אותו
למה לכבד? הוא איש הזוי ומסוכן
הפוך | 11-06-2019 11:01
מנהל כת כמו גורו. במדינה מתוקנת היה יושב בכלא מזמן, אבל בגלל שיקולים פוליטים נותנים לאיש המוזר הזה להמשיך להתעלל בחברי הכת שלו.
2
בדיוק - רק שהם אפילו לא מרגישים
אילה | 11-06-2019 10:48
שהם כפייתיים - מחפשים השמצות ולדעתי בחלקם מתפרנסים-ות מזה
3
ארוע יום העצמאות ברמת גן זה אירוע דתי?
מה זה זה? | 11-06-2019 10:58
אברי איש מעולה ומצויין אבל קצת טרחן ולא מאד חכם.
אני חילוני
ירון | 11-06-2019 11:16
אזרחי רמת גן הדתיים משלמים מיסים וזכותם לקבל ביום העצמאות ארוע עירייה רשמי המיועד להם. אולי תפנה את השאלה לרון חולדאי שהחליט להפיק ספרים פוליטיים לתלמידי בתי הספר על חשבון משלם המיסים. זה בסדר?
ואירוע ל'ג בעומר, שמאורגן ע'י חב'ד -
גד | 11-06-2019 11:16
זה אירוע חילוני? למה מזדעקים כל שנה על איזה אמן שהניח תפילין, או רחמנא ליצלן, אמר איזה פסוק על הבמה הזו? מעניין - כשהעולם הדתי רוצה לעשות/לדחות משהו בגלל אמונתו, גם במעגליו המסוגרים ביותר, זה כפיה דתית, או 'הדתה' (עוד מושג הזוי), אבל לצאת בגלוי נגד עולם הדת (רון קובי, יאיר לפיד ועוד מרעין בישין), ולדרוש שאנשים יחללו שבת (כן - גם באיזורים שרובם/כולם דתיים ברמות שונות), או התמגדות גורפת להלכות בסיסיות ביהדות, כמו כשרות/גיור וכד', זו לא כפיה חילונית (או 'החלנה', לשיטתכם)??? בושה! סטטוס קוו, זה דבר שדורשים רק מהעולם הדתי, אבל כדי שאיזה שני ילדים יוכלו להגיע לים בשבת, אין סטטוס קוו, ויש לחייב תח'צ, גם דרך ריכוזים דתיים, נכון?
4
מילא שירת נשים
אד | 11-06-2019 11:41
מילא שירת נשים. אבל נראה שמדובר בזמר מפורסם שראה מישהי בקהל, שבעיניו היא חמודה, אז העלה אותה לבמה כדי לפלרטט איתה. ההצעה לשיר איתה ביחד לא נראתה תמימה. גם מה הקטע לשים עליה את היד וללחשש לה באוזן כל מיני דברים, כאילו יש ביניכם אינטימיות, מול כולם- זמר ומעריצה שלו??? איכס!
5
תתעסקו בעיקר.
צבר60שנה. | 11-06-2019 11:47
.
6
הרבי מגור
גדי | 11-06-2019 12:13
לא מכובד באתר דתי לא לכתוב על האדמור לפחות 'הרב'
מדובר בציטוט
שם | 13-06-2019 8:54
כך כותב אברי גלעד
אמת
יהודי | 11-06-2019 18:52
!
אמת
אליקים | 11-06-2019 15:34
נכון
7
פרובוקטור נלוז שניזון מחדשות מרעישות
ערן שבילי | 11-06-2019 12:29
ד
8
אסור לשמוע כלל מוזיקה וגם שירת גברים
ירושלמי | 11-06-2019 12:43
בקיצור שולחן ערוך קכו רשום במפורש שאסור לשמוע כל מוזיקה וגם שירת גברים. מדוע כופים על חיילים לשמוע את המנון המדינה?
9
אברי גלעד איש טוב
סהר | 11-06-2019 15:53
טוב שיש אדם שפוי שמדבר בכנות ומחזיר מעט שפיות למדינה הזאת, בתוך קהל הצבועים ההולך וגדל
10
אני מסכים
יוסי מזרחי | 11-06-2019 20:55
דעתו של שאברי גלעד אמת לאמיתה כל הנשים החילוניות הם לא פחות מאירגון נאונאצי מנסות להשתלט על העולם ולשנות סדרי עולם שעליו הוא עומד ומבוסס הם מנסות עים עוד כמה גברים מטומתמים לכפות כפייה אנטי דתית ולעשות דקטטורה
11
מה עם לאסור שירת מזרחיים באירוע אשכנזי?
חילוני חרד | 11-06-2019 21:25
זה היה מקובל עליכם? למה רק כשזה נוגע לנשים אנחנו מסכימים להפלות?
12
לא מסכים. לא מדובר בארוע דתי
לילוני | 11-06-2019 22:57
מדובר בהופעה ביום העצמאות, לא בתפילה ולא במקום קדוש. אין שום זכות לאדם יאמין במה שיאמין להדיר אדם אחר מהרחוב בארוע ביום העצמאות. לא תהיה הדרה ברחוב בישראל.
שירת נשים
תמר | 12-06-2019 23:06
זו היתב במה ברמת גן שהייתה מיועדת לציבור הדתי.. לתשומת ליבך . חבל שהציהור מברבר עצמו לדעת מבלי לדעת את כל הנתונים.. לו היתה זו במה רגילה אזי אתה צודק לחלוטין
13
אולי כדאי לברר על מהות הארוע ?
רופא מהדרום | 12-06-2019 0:00
ככול שהבנתי הארוע היה ברמת גן, עיר שאובה המוחלט חילונים (85%) וכך גם היו מגוון הצופים שבאו לראות. ויש גם את הפגיע הבחורה. היא הגיע, היא התכוננה וברגע האחרון שולחים אותה הבושת פנים. עברי היכן המצפון ?
14
שירת נשים
דנית | 12-06-2019 7:02
קול באישה ערווה זה לא מהתורה .זו איוולת רבנית פסוקה .ראו מרים בשירת הים .ראו ותשר דבורה וברק בן אבינועם ..והגאונים מכתיבים לנו מהי תורה .הם תיקנו לנו את החוכמה האלוהית בחוכמתם הרבנית שהיא כביכול טובה ונכונה יותר
לא העיפרון הכי מחודד בקלמר
אתה | 12-06-2019 18:29
חתיכת סתום. עם התדרדרות הדורות חזל הבינו לאן העולם הולך וכל פסיקה שלהם היא גדר כדי למנוע פריצות ומהיהודי ליפול בחטא. ואל לך להקל בפסיקות של דרבנן העונש עליהם לפעמים יותר גרוע מלעבור על איסור דאורייתא.
15
שירת נשים
מזרחי | 12-06-2019 7:08
להביא רבנים מתאילנד שיפסקו לנו .במה שונה פסיקתם מרבנינו הגאונים שפסיקתם היא לא נשענת על התורה כלל ועיקר .
16
מי אמר שזה היה אירוע לדתיים?
טל | 12-06-2019 14:18
אם אינני טועה הנערה במכנסיים צמודים, מחבקת את נתן גושן, לא נראית לי דתייה!
17
תגובה על דבריו של אברי גלעד
יהודית | 12-06-2019 16:51
צודק אברי גלעד ..זו כפיה חילונית להכריח דתיים לשמוע שירת נשים . עד מתי החילונים יחפשו להכפיש את הדתיים ואת אמונתם.
18
כלב מדבר?
מה? | 12-06-2019 16:59
חזר לנבוח ולנפוח
19
לכבד
תמר | 12-06-2019 17:18
צריך לכבד את רצון האחר
20
כפייה
כוכב הצפון | 12-06-2019 18:39
אפשר כמובן לטעון לסימטריה. אבל זה מלאכותי. כפיה חילונית נדירה וקשה לראות באיזה הקשר היא מתבצעת. לעומת זאת באירועים מעורבים בולטת הכפיה הדתית דווקא להתחשב ברצונם כאילו לחילונים אין רצון. אברי מיתמם כמובן ומנסה לגזור קופון פופולארי..
21
די לכפיה החילונית..ואני לא דתי
פיני | 12-06-2019 19:58
די לכפיה החילונית ומספיק מהדממוגיה
22
הבנאדם מתחרפן
דב | 12-06-2019 20:54
מיום ליום הוא יותר מתחרפן. מי הוא בכלל ? מנצל את היותו איש תקשורת מוכר כדי לפזר את דעותיו ההזויות קחו ממנו את המיקרופון והמסך והוא א פ ס !
23
שירת נשים
תמר | 12-06-2019 23:03
מלים כדרבנות מדוייק להפליא נמאס מהפוליטיקאים גוזרי הקופונים למינהם המלבים שנאה בעם