בריטניה: הפגנת ענק נגד ביקורו של טראמפ במדינה - סרוגים

בריטניה: הפגנת ענק נגד ביקורו של טראמפ במדינה

במקביל לפגישתו של נשיא ארה"ב עם ראש ממשלת בריטניה, עשרות אלפי אנשים הפגינו מול הפרלמנט בלונדון במחאה על ביקורו של טראמפ במדינה. כחלק מהמחאה המפגינים הניפו באוויר בלון ענק בדמותו של הנשיא

author-image
בריטניה: הפגנת ענק נגד ביקורו של טראמפ במדינה
  בלון הענק של טראמפ בהפגנה בלונדון (צילום: שאטרסטוק)

במקביל לפגישתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, עשרות אלפי תושבים התכנסו היום (שלישי) מחוץ לפרלמנט בלונדון במחאה נגד ביקורו של הנשיא האמריקני במדינה.

במסגרת המחאה הוצג בלון ענק בדמותו של טראמפ אשר לובש חיתול. המפגינים, שלבשו חולצות עם הכיתוב "הבייביסיטר של טראמפ", הניפו את הבלון באוויר תוך כדי קריאות בגנותו של הנשיא האמריקני. "אנחנו רוצים להעלות חיוך על פרצופם של האנשים- אבל גם להעביר נקודה רצינית" הסביר ליאו מארי, שיצר את הבלון הענק, בראיון לרשת BBC. "אנחנו מנסים להזכיר לנשיא שפוליטיקת השנאה שלו לא רצויה במדינה שלנו".

בובת הענק של טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

בין המפגינים נמנה גם יו"ר מפלגת הלייבור ומנהיג האופוזיציה בבריטניה, ג'רמי קורבין, שאמר כי "זו ההזדמנות שלנו להביע הזדהות עם האנשים שטראמפ תקף בארה"ב, בבריטניה, ובכל רחבי העולם". עוד השתתפו פעילי ארגונים נגד גזענות, ארגוני זכויות נשים ופעילים למען איכות הסביבה.

המפגינים נגד טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

המחאה נגד טראמפ החלה על רקע הביקורת הרבה שהשמיע בעבר נגד הפוליטיקאים בבריטניה- שעמם הוא נפגש במהלך הביקור. אמש ראש עיריית לונדון סאדיק חאן אמר כי "אני לא חושב שצריך לפרוש את השטיח האדום בפניו של טראמפ. ההתנהגות שלו מפלגת את העם וקוראת תגר על כל הערכים שעליהם ארה"ב הוקמה- חופש, שוויון, וחירות". לדבריו, "בעוד מספר שנים, אני מאמין שנתחרט על הביקור המדיני הזה ונודה שהיינו בצד הלא נכון של ההיסטוריה".

בתגובה, טראמפ תקף את חאן בטוויטר וטען כי הוא "עושה עבודה נוראית כראש העיר". "סאדיק חאן נהג בטיפשות והיה 'מרושע' לנשיא ארה"ב- בת הברית החשובה ביותר של בריטניה" תקף. "הוא לוזר חסר רגשות שצריך להתמקד בפשיעה בלונדון, ולא בי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו