שקד בטקס פרידה ממשרד משפטים: "עוד אשוב לכאן"

שקד בטקס פרידה ממשרד משפטים: "עוד אשוב לכאן"

שלוש שעות לפני שפיטוריה ייכנסו לתוקף, שרת המשפטים בטקס הפרידה: "התכוונתי להמשיך בעבודתי, אך התכניות השתבשו". ויצאה נגד הטענות על "תיקים שייתפרו, על דגלים שיורדו לחצי התורן- כל אלה לא התרחשו"

שקד נפרדת ממשרד משפטים: "עוד אשוב לכאן"
  (צילום: Hadas Parush/Flash90)

תם עידן בצלאח א-דין: שרת המשפטים איילת שקד נפרדה היום (שלישי) מעובדי משרדה, שלוש שעות לפני סיום תפקידה. "אני בהחלט מתכוונת עוד לחזור לכאן", הודיע לנוכחים זאת ברקע המגעים שהיא מהלת מול הליכוד, הימין החדש והבית היהודי.

שקד, עם ההחלטה על פיטוריה לפני יומיים על ידי ראש הממשלה אמרה כי זה "לא סוד הוא שאהבתי את העבודה במשרד והתכוונתי להמשיך בעבודתי בכל הכוח גם בארבע השנים הקרובות. היו לי תכניות מדויקות להמשך העבודה, אך לצערי הן קצת השתבשו. ובכל זאת נדמה לי שאחרי שמלאכת הנחת המסילות הושלמה – רכבות המשילות יצאו לדרך. הן לא עוצרות לרגע ולא חוזרות אחור. וכמו שאמרה נעמי שמר – 'מה שלא קרה במאי, יקרה בעזרת ה' ודאי – ביוני יולי'", התייחסה להרכבת הממשלה..

עידן חדש נפתח ב- 2015

היא התייחסה למחליפה הפוטנציאלי שיקבל לידיו את התיק:  "השינויים המבניים הנחוצים במערכת המשפט יימשכו. עד מאי 2019 הם התרחשו באמצעותי. מעתה הם ימשיכו באמצעות הבאים אחריי. שר המשפטים החדש שייכנס למשרד אחרי בחירות ספטמבר יהיה האחרון לכהן במבנה הישן של משרד המשפטים. אלא שהעיקר אינו במעבר למבנה הפיסי החדש שבקריית הממשלה. העיקר הוא בשינוי הDNA שהתבצע כאן בארבע השנים האחרונות. במובן זה השרים הבאים נכנסים כבר עתה למשרד חדש".

תיקים שייתפרו? דגלים שיורדו לחצי התורן? לא התרחשו

"אני נזכרת בדברים שקראתי בערב כניסתי לתפקיד. על תיקים שייתפרו, על דגלים שיורדו כאן בחצר לחצי התורן. כל אלה לא התרחשו. מצאתי כאן עובדי ציבור ברמה הגבוהה ביותר שקיימת בשירות הציבורי ואני גאה שחלקי היה עמכם. במקום שצריך היה להתווכח התווכחנו. במקום שצריך היה להכריע הכרעתי. בכל שאר המקומות עבדנו שכם אל שכם. בהרמוניה, בתחושה טובה ובידידות".

היא ענתה לביקורת שהושמעה נגדה כי "המטרה הייתה אחת – לשרת את אזרחי ישראל ששלחו אותנו לכאן, ולעשות זאת באופן התואם את המדיניות אותה ביקשו מאתנו להוציא אל הפועל".

שקד ציינה את הרפורמות שהעבירה: "שחרור חוק הטרור שהיה תקוע במשך כל כך הרבה שנים, שינוי תשובות המדינה בבג"צ, רפורמה בטאבו וברשות התאגידים, בחירתו של יועץ משפטי חדש, של משנים חדשים ובעלי תפקידים נוספים, הסדרת היישובים ביהודה והשומרון, מסלולי הפטר לחייבים, מלחמה בגזענות כנגד הקהילה האתיופית, חקיקת חוק חדלות פירעון, מינוי מאות שופטים חדשים ושינוי דרמטי בהרכבו של בית המשפט העליון, הצלת חקלאי בקעת הירדן משטף תביעות הסרק איתו התמודדו, העברת סכסוכי קרקעות ביו"ש מהעליון למחוזי ירושלים, שקיפות על ההסתדרות ועוד ועוד ועוד".

ובהזדמנות הזו אני מבקשת להודות לכל אחד מעובדי המשרד. הייתה לי הזכות לשרת את עם ישראל יחד אתכם. תודה מיוחדת ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ"לית המשרד ואיתם לכל צמרת המשרד. ואחרונים חביבים – הלשכה שלי: לא הייתי עושה זאת בלעדיכם. כל אחת ואחד מכם לעצמו, וכולכם יחד, יצרתם צוות מעולה שגדל והתפתח במהלך הקדנציה הזו. הייתם לי לעזר רב, ואני מקווה שגם אתם למדתם ממני דבר אחד או שניים. תודה מעומק לבי למשפחתי האהובה. לאופיר בעלי היקר שכל נטל הבית היה על כתפיו ולילדיי המקסימים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מינוי שופטים שנתפסו בתצהיר שקר - גם זה קרה
יובל | 04-06-2019 13:16
בתקופתך. בגצ שמאפשר לדחות עתירה על הסף לאחר תשובה והתיחסות שיקרית ומטעה מטעם חברה ממשלתית - גם זה קרה בזמנך ! רשויות ממשלתיות המפקירות חושפי שחיתות למר גורלם ולא ניתן לתבוע אותן לדין - גם זה קרה בזמנך ! אין סיבה להתגעגע אליך. הנזק שגרמת לציבור הוא גדול עמוק ורחב.
2
איילת שקד
אליהו כרמלה | 04-06-2019 13:29
את השרה הכי שפויה ואמתית שהיו ועוד יהיו בכנסת תחזרי במהרה העם זקוק לאחת כמוך באהבה
3
אם כל כך הצלחת...
eli | 04-06-2019 13:56
למה הבוחר לא רוצה בך? תשובה: שירתת את האליטה ולא הציבור.
4
שתלך לליכוד או לליברמן
אני | 04-06-2019 14:13
היא סך הכל היתה נחמדה אם כי שירתה את הסקטוריאלים. אני חושבת היא מתאימה ממש לליכוד. תוסיף למרים רגב ומיי גולן. אולי בשלישייה הם יוכלו לעשות המון לעם . וגם לצרף את בן גביר. צעירים רעננים אולי הם יוכלו לעשות משהו.
5
תודה לאיילת שקד
אריה | 04-06-2019 15:53
אני מבקש לומר את דעתי בלבד, אנני משתייך למחנה זה או אחר פוליטית! וגם פתק לבן שמתי בקלפי אך מבחינתי השרה הכי ראוייה במחנה הימין היתה שקד! פעלה וקידמה ללא התלהמות וחנפנות והצליחה תרתי מאחל לה הצלחה בכל אישה ראוייה!!!
6
שלום ולא להתראות
בי בי | 04-06-2019 16:26
הציבור אמר את דברו. אולי את ובנט קצת קשי הבנה, אבל בגדול הציבור שלח אתכם הבייתה לא בגלל שהיה מרוצה מאד מפועלכם...
7
נקווה שהשר הבא יהיה טוב ממך
לכי לליכוד | 04-06-2019 17:59
כל המהלך המטופש של ריסוק הימין קרה בגלל הרצון שלך להחליף את נתניהו. טוב שהוא הראה לך את מקומך
8
ברוך שפטרנו. כל אחד בא וחושב שממציא הגלגל
קדרון | 06-06-2019 21:12
מרב רפורמות כבר אי אפשר לנהל המדינה