מנדלבליט: "באת לשנות, ושינוי היא לא מילה גסה" - סרוגים

מנדלבליט: "באת לשנות, ושינוי היא לא מילה גסה"

יומיים לאחר שפוטרה מהממשלה, משרד המשפטים נפרד מהשרה שקד. היועמ"ש: "היו מחלוקות בנינו, אך שקד שרתה את הציבור נאמנה", פרקליט המדינה: "היו לך התבטאויות נגד מערכת המשפט, אבל הערכנו את רצינותך"

מנדלבליט: "באת לשנות, ושינוי היא לא מילה גסה"

יומיים לאחר שפוטרה על ידי ראש הממשלה, משרד המשפטים נפרד מהשרה איילת שקד. היועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן נשאו דברים באירוע. בהמשך היום צפוי נתניהו להודיע על מינוי ממלא מקום לשרת המשפטים.

הצטרפו אלינו לשידור החי מירושלים, מטקס הפרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, במעמד כל צמרת משרד המשפטים >>

פורסם על ידי ‏משרד המשפטים‏ ב- יום שלישי, 4 ביוני 2019

מנדלבליט פתח: "כבר בתחילת כהונתי כיועץ משפטי לממשלה, הובלנו שינויים רבים. ניתן באמצעות דיאלוג גם אם לא תמיד מסכימים להביא לשינוי שחשוב למערכת. משפט שאמרת לי וגם בפומבי זה ש'דברים שרואים מכאן – לא רואים משם' ובתום כהונה בת 4 שנים את מכירה ומעריכה את העוצמה של ייעוץ וחקיקה, ומעריכה את פרקליטות המדינה", העיד עליה היועץ.

שקד שרתה את הציבור נאמנה

"באת לשנות, ושינוי היא לא מילה גסה, מערכות שלא בוחנות את עצמן נחלשות. השינוי מחזק את אמון הציבור", הוסיף מנדלבליט ופנה לשרה: "איילת, את הובלת רפורמות מרחיקות לכת לטובת מדינת ישראל. גם בימים סוערים לא חששת להתייצב מול הציבור הישראלי ואמרת בקול ברור שאת סומכת על היושרה המקצועית של פרקליט המדינה ושלי". וסיים כי "אין ספק שהשרה שקד שרתה את הציבור נאמנה".

 

שקד עם ראשי מערכת המשפט (קרדיט: איילת שקד)

פרקליט המדינה שי ניצן: "היו לך התבטאויות נגד מערכת המשפט, אבל גם אם בתום השיח לא הסכמנו הערכנו את רצינותך ואת כנותך. היו צעדים שביקשת לנקוט שאינם תואמים את חוקי היסוד"

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור דיברה בפתיחות על הקשר עם שקד לאחר שהחליטה להשאירה בתפקיד חרף מינוייה על ידי השרה הוקדמת ציפי לבני.

נדמה כי ששרה מאחורי מכל הצדדים עובדי משרד המשפטי שמחונכים למקצועיות, נחושים להוכיח שהם לא מה שמספרים עליהם ולקדם את מדיניות הממשלה הנבחרת והשרה בתוכה תוך שמירת החוק והדמוקרטיה. אפשר לסכם על עובדייך שבאים מכל הצדדים של הקשת הפוליטית".

פלמור ציטטה משירו של חנן בן ארי, וציינה זאת בהומור: "לא כל שמאלני הוא בוגד ולא כל ערבי מחבל מתאבד, לא כל חרדי הוא שודד, ולא כל המתנחלים רצחו את רבין ובטח שלא כל תל אביב טבעונית". והודתה לשקד שבחרה "להשאיר אותי בתפקיד, זה ביטא אמון רב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
פריחת השקד
ס.חכם | 04-06-2019 12:19
בפעם הראשונה גורם מרכזי הניח את הקורס בהפרדת הרשויות מול עיניהם הלא מאמינות של השופטים. על כך מגיע לשרה שקד צל ש של הציבור השפוי בישראל. לא שבוי. שפוי. ועכשיו צריך לבצע. לא ארבע שנים. ארבעים יום. את ששת הימים עשינו ב..שישה ימים
''איש צר ואוייב המנ-דלבליט הזה''.
עידו 2 | 04-06-2019 14:50
השקד נפל [ה] לא רחוק ממנדל [=שקד ביידיש] בליט הזה
2
שקד תותחית לא כמו סמרטוטיץ הדביל
אורלי | 04-06-2019 13:12
עשתה בחכמה ובתבונה בית ספר לכל מערכת המשפט