פיזור הכנסת אושר סופית; ישראל הולכת לבחירות - סרוגים

פיזור הכנסת אושר סופית; ישראל הולכת לבחירות

למרות מאמצים להקים ממשלה שנמשכו עד הרגע האחרון, הצעת החוק לפיזור הכנסת אושרה סופית- וישראל הולכת לבחירות בפעם השנייה השנה. 74 ח"כים הצביעו בעד, לעומת 45 שהצביעו נגד

author-image
פיזור הכנסת אושר סופית; ישראל הולכת לבחירות
  (צילום: חיים גולדברג\סרוגים)

בפעם השנייה השנה- ישראל הולכת לבחירות. עם פקיעת המנדט להרכבת הממשלה שראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל מהנשיא, החוק לפיזור הכנסת אושר הערב (רביעי) בקריאה שלישית- וחברי הכנסת ה-21 סיימו את כהונתם פחות מחודש לאחר שהושבעו לתפקיד.

בהצבעה 74 ח"כים הצביעו בעד, לעומת 45 שהצביעו נגד.

המאמצים להרכיב ממשלה נמשכו עד הרגע האחרון- אך הסתיימו ללא הצלחה. מוקדם יותר הערב דווח כי נתניהו פנה למפלגת העבודה בהצעה להצטרפות לקואליציה, והציע להם את תיק האוצר ועוד שלושה תיקים, וכן את גניזת חוקי החסינות ופסקת ההתגברות וביטול חוק בוררות חובה. עם זאת, יו"ר המפלגה אבי גבאי דחה את ההצעה, כשלדבריו " עמדתנו נותרה שאין מקום לבחירות נוספות ועל הנשיא לתת את המנדט להרכבת הממשלה לחבר הכנסת בני גנץ".

בהמשך נתניהו יצא במאמץ אחרון להביא לפשרה בין יו"ר סיעת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והמפלגות החרדיות בעניין חוק הגיוס. לפי הצעתו, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת.

"כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם" הזהיר נתניהו את הסיעות החרדיות. "פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי- שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור".

עם זאת  במפלגות החרדיות זעמו על המהלך. "אחרי שתמכנו בנתניהו לאורך כל הדרך הוא מפנה לנו עורף עם איומים, אנחנו לא חוששים שיחול חוק שירות ביטחון על כולם. לא יהיה בחור ישיבה אחד שיגויס" אמרו גורמים במפלגות. גם ח"כ יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "אם ליברמן לא יתפשר – נלך לבחירות". גם בישראל ביתנו נותרו בעמדתם הקודמת, ואמרו כי "ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף"- ובכך סתמו הצדדים את הגולל על עוד הצעה בדקה ה-90.

לאחר מכן כל סיעה התכנסה כדי לקבוע כיצד תצביע בהצבעה הגורלית. הבית היהודי- האיחוד הלאומי אמרו כי "מתוך אחריות ציבורית לעתיד מחנה הימין החליטה הערב סיעת הבית היהודי האיחוד הלאומי להצביע בעד פיזור הכנסת ה21. הערב מיד בתום ההצבעה תתכנס מפלגת הבית היהודי להקמת מטה הבחירות". גם מפלגת רע"ם-בל"ד הודיעו כי יצביעו בעד פיזור הכנסת.

בפתח הדיון על ההצבעה אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "אם עובר החוק לפיזור הכנסת, זה לא אומר שהכנסת נעלה את שעריה. ואנחנו עדיין לא קבענו את מועדי פגרת הבחירות. בתוך כך הודיע אדלשטיין שביום שני הקרוב תתקיים ההצבעה לבחירת מבקר המדינה.

הפכנו כל אבן בניסיון להרכיב את הממשלה. לצערי, נראה שגם תוספת זמן לא תשנה את המצב ורק תרע את מצב המדינה התקין. מתוך אחריות לעם ולמדינת ישראל, החלטנו בלב כבד לתמוך בפיזור הכנסת ה-21. נפעל להצלחת מפלגת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, כמייצגי כל המחנה הציוני-דתי וכל עם ישראל בכנסת ה-22 שתבוא עלינו לטובה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
זה לא בחירות חוזרות...
eli | 30-05-2019 0:16
זה מצבע טהור אוויר פוליטי. לשם שינוי.
ניצחון אדיר לביבי המלך. נגד 3 גנרלים
עידו 2 | 30-05-2019 7:04
ביבי מאוד מרוצה. כי נכונו לו מלחמת עולם שלישית מול 3 גנרלים אהבלים. דוד המלך אמר תמיד כי הקרבות הקשים ביותר הוא מול טיפשים ואהבלים.
2
מדינת ישראל
elie | 30-05-2019 0:17
מערכת חוק שהיא בדיחה ומנדלבליט הבדיחה הכי מצחיקה ראש ממשלה שמחוקק חוק חסינות ופסקת התגברות כגי למלט את עצמו מפנה החוק ויועץ משפטי שעושה הכל כדי לאפשר לעבריין להיות ראש ממשלה ולחוקק חוקים שהם עבירות בכלל את נתניהו כבר צריך לגלגל אותו למעשיהו ללא שימוע וללא משפט הוא כבר למעשה הודה במעשיו בעבירות בהם נאשם וחברי הכנסת מהליכוד ומהימין בוחרים להיות פודלים וסמרטוטים לעבריין ומערכת החוק ממליכה עבריין
3
מי הצביע בעד
ישי | 30-05-2019 0:20
פרטו את שמות 74 המנוולים
4
ליברמן
שי | 30-05-2019 0:56
לברמן ילד קטן שדואג רק לעצמו בתור יועץ לנתניהו ולחרדים שיצהירו שלא ישבו ולא יכניסו אותו לכנסת הבאה נקודה צריך להחזיר את שקד בנט ופיגלין למפלגות ליכוד או הבית היהודי וכך לא יאבדו קולות לשוא
5
כשהשם רוצה אפילו מטאטא יורה
ישעיהו | 30-05-2019 7:45
המטאטא הזה הוא אומנם כוחני, גס רוח, מושחת עד היסוד, חסר מוסר והבנה אסטרטגית אבל הוא עזר לטאטא סופסוף את ביבי מעל במת ההיסטוריה. בעזרת השם, הממשלה הבאה שתקום לאחר הבחירות תבחר בדרך הישר, המוסר והשלום ותסייע בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.
6
ביבי הרס סיכוי לממשלת ימין
אורלי | 30-05-2019 8:24
בעולם מקביל, בלי ביבי, היינו עם קואליציה של 70 חברי כנסת שהייתה פועלת למען המדינה ולא למען החסינות של אדם סציפי מאוד. נמאס מפולחן האישיות שלו, אני מצביעה כחול לבן