הרב דוד לאו: הסכמי קדם נישואין רק מעכבים את הגט - סרוגים

הרב דוד לאו: הסכמי קדם נישואין רק מעכבים את הגט

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, סיפר על השפעת החוק להסדר יישוב סכסוכים על עולם סכסוכי הגירושין ויצא נגד הסכמי הקדם נישואין: "לא מצאתי נוסח שמסתדר עם ההלכה"

author-image
הרב דוד לאו: הסכמי קדם נישואין רק מעכבים את הגט
  (צילום: ליאב פלד/ דוברות לשכת עורכי הדין)

בפתיחת מושב בכנס לשכת עורכי הדין באילת שעסק ביישוב סכסוכים, דיבר הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, על השפעת החוק להסדר יישוב סכסוכים על עולם סכסוכי הגירושין והתייחס גם לקמפיין של הארגונים הליברלים למען הסכמי קדם נישואים אותו.

בפתח דבריו אמר הרב לאו: "הילדים הם נפגעים הגדולים ביותר בסכסוכי המשפחה. מה שלא יקרה, הילדים נפגעים, השאלה היא עד כמה. אני זוכר תיק שבסכסוך מסויים שהגיע אליי, הילד היה בן שנה וחצי ובני הזוג אמרו שהם יעסיקו את בית הדין עד שיגיע לגיל 18 והם, לצערי ממשיכים בזה גם היום".

הרב לאו ציין נתונים מעולם הגירושין ואמר: "מאז שנכנס החוק לתוקפו ביולי 2016, עד סוף שנת 2016 נפתחו 3,545 תיקים ליישוב סכסוך, ומתוכם המשיכו והתגרשו 2,012 זוגות. כבר בחצי השנה הראשונה לחוק, למעלה מחצי התגרשו, אבל לא התגרשו 1,533 זוגות. כלומר, הניסיון ליישב סכסוך הוכיח את עצמו. ב-2017 ההצלחה גדלה .מתוך 7,517 תיקים, המשיכו והתגרשו 3,747 זוגות, לעומת 3,770. כלומר, למעלה ממחציתם לא התגרשו כתוצאה מהחוק החדש".

הרב לאו המשיך ואמר כי "ב-2018, נפתחו 7,857 תיקים מתוכם לא התגרשו 5,162. גם מאז תחילת 2019 לא התגרשו 2,771 זוגות מכלל 3,155 הזוגות שפתחו תיקים. מהנתונים הללו אנו רואים בבירור שמספרי הלא מתגרשים עולה ועולה מאז שהחוק להסדר יישוב סכסוכים במשפחה נכנס לתוקפו. אני תמיד מבקש מבתי הדין הרבניים, מי שמגיע בלי הסכם, לא לסגור במהרה את התיק בכתיבת גט. לא לרוץ כל כך מהר בעיקר שמסביב יש משפחה. בסכסוך גירושין לא רק הילדים נפגעים. גם הסבא והסבתא. כל המעגל מסביב נפגע. לצערי, אם אנחנו לא מגיעים לפשרה, אנחנו פוגעים בעצמנו. אם הדיינים והשופטים יסתכלו על השעון בדיון וימהרו הביתה, הם פוגעים בכולם. הם צריכים להיות נכונים ופתוחים יותר להאזנה לשני הצדדים בסכסוך. צריכה להיות פניות. אנשים שמגיעים לדיון בבית הדין הגדול יודעים שהם יודעים מתי הם מוזמנים אבל שייקחו בחשבון שיישארו הרבה זמן כדי שננסה להגיע לפתרון, גם אם ייקח זמן".

בסוף דבריו התייחס הרב לאו להסכמי קדם הנישואין ואמר: "בנוגע להסכמי קדם נישואין אדגיש ואומר – הקמנו בעבר ועדה ובחנו את ההסכמים שלא יגרמו לתקלה בהלכה. עדיין לא הצלחנו למצוא נוסח והירהרנו על נוסח שאולי ייתן מענה. לצערי, עד היום, כל התיקים שהגיעו לבית הדין ובהם הסכמים קדם נישואין לא רק שלא הועילו אלא שפכו והוסיפו שמן למדורה. המציאות מגלה שכל מי שהגיע עם הסכמי קדם נישואין, הגיע טעון ועם החלטה לכאן ולכאן, וההסכם רק מוסיף חומר בעירה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רבנים ת"ח בעלי אחריות. ממליצים בחום על הסכם ק
ע | 28-05-2019 21:50
די
2
מתי כן מצאת דרך כל שהיא להקל או למצוא דרך חדשה?
ירון | 28-05-2019 22:41
3
יחצנות נטו
יהודי | 29-05-2019 8:52
כיום בתי הדין לא מעודדים שום שלום בית מתירים נשים בגיטין מעושין כפי שעשו אצלי על סמך שקרים ומתבססים בצורה מעוות על מקורות הלכתיים להחזיר את התורה לעם וערך המשפחה
4
אין דברים כאלו "עגונה" ו"ממזר"!
ממזר | 14-02-2021 15:01
לכל מסורבות הגט החילוניות-אל תחכנה לגט בכלל! אלא המשכנה בחייכן עם מבני זוג חדשים-והולדנה ילדים עם מי שאתן רוצות! הרעיון שאשה שרוצה להתגרש תלויה בהסכמת (רצון) הגבר (הבעל)-הוא רעיון פרימיטיבי ושוביניסטי-ואף חילונית לא צריכה להסכים עמו! ממזר זהו מושג דתי פרימיטיבי ודימיוני-שמטרתו לשלוט ברחם של האשה-והחילוניות צחייבות להתעלם ממנו לחלוטין! כן יירבו ממזרים בישראל!!!
5
אולי.. שהאשה...
ואולי... | 12-06-2022 23:27
אולי.. שהאשה תתן לגבר גט.. מזונות. או.. ש.. יאללא ביי. בלי מחויבות או...ש.. לא הבנו מה אתן רוצות!!