איראן: "נשרוד את העלבונות של טראמפ"

איראן: "נשרוד את העלבונות של טראמפ"

על רקע המתיחות בין איראן וארה"ב, שר החוץ האיראני הבהיר כי הוא אינו מפחד מאיומיו של טראמפ: "ארה"ב משחקת משחק מסוכן מאד- אך אנחנו לא מפחדים מהם. נשרוד את העלבונות של טראמפ"

author-image
איראן: "ארה"ב משחקת משחק מסוכן מאד"
  (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בין ארה"ב לאיראן ממשיכה לספק הצהרות ואיומים ממנהיגי המדינות. הפעם הגיע תורו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שאמר היום (שלישי) כי הממשל אינו מפחד מאיומיו של הנשיא טראמפ ותגבור הכוחות האמריקנים באזור המפרץ הפרסי.

"ארה"ב משחקת משחק מסוכן מאד" אמר בראיון לרשת CNN. "הבאת כל הכוחות הצבאיים הללו לאזור קטן עלולה להוביל לתאונות קשות. יש צורך בזהירות קיצונית".

זריף טען כי ארה"ב אחראית למשבר הנוכחי, זאת בעקבות החמרת הסנקציות על המדינה. "הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין היא זאת שהובילה את שתי המדינות לעימות" אמר. "אנחנו פעלנו מתוך כוונות טובות, אך לא נהיה מוכנים לדבר עם אנשים שלא עמדו בהבטחות שלהם".

"איראן לעולם לא תנהל משא ומתן תחת סחיטה. אי אפשר לאיים עלינו ולצפות שנדבר" הוסיף והבהיר. "הדרך הנכונה להגיע לדיאלוג היא בכבוד, לא באיומים. יהיו השלכות כואבות להסלמה, למרות שאנחנו לא מעוניינים בה. אנחנו לא מפחדים מארה"ב. נשרוד את הקריאות לרצח עם והעלבונות של טראמפ".

במקביל, נשיא איראן חסן רוחאני התייחס גם כן לאיומים של טראמפ. לטענתו, "הממשל האמריקני מורכב מפוליטקאים חובבים בעלי רעיונות נאיבים. טראמפ נסוג מאיומי המלחמה שלו, מכיוון שיועציו הצבאיים יעצו לו להימנע ממלחמה. הם הבחינו באחדותה של האומה האיראנית".

כזכור, אמש הנשיא דונלד טראמפ הבהיר כי איראן "תיתקל בעוצמה רבה" אם תפעל נגד ארצו- זאת כתגובה לשיגור הרקטה לעבר שגרירות ארה"ב בעיראק, שעל פי ההערכות בוצעה על ידי האיראנים או תומכיהם. עם זאת, טראמפ הוסיף כי הוא תומך בדיאלוג עם הממשל האיראני: "אם הם יתקשרו בהחלט נדבר, אבל זה תלוי בהם. אני רק רוצה שהם יתקשרו אם הם מוכנים. אם לא – שלא יטרחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו