החשוד בתקיפת שגריר פולין מתנצל: "נתקלתי ביחס מכפיש"

החשוד בתקיפת שגריר פולין מתנצל: "נתקלתי ביחס מכפיש"

אריק לדרמן, החשוד בתקיפה של שגריר פולין, התנצל על התקרית שעוררה סערה וביקש להיפגש עם השגריר באופן אישי כדי להתנצל בפניו. לדבריו: "נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות, שעורר בי תחושות קשות"

"יחס מכפיש": החשוד בתקיפת שגריר פולין מתנצל
  שגריר פולין בישראל (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

לאחר שנעצר בעקבות התקיפה של שגריר פולין בישראל מארק מגירובסקי, החשוד אריק לדרמן התנצל היום (רביעי) על התקרית, שעוררה סערה נרחבת בישראל ובפולין.

"אני מבקש להביע את התנצלותי על האירוע שאירע אתמול" אמר. לדבריו, "משפחתי חוותה את תלאות השואה בפולין, ופנייתי לשגרירות הייתה בענייני השבת רכוש. במסגרת פנייתי זו, נתקלתי ביחס מכפיש מצד אחד מעובדי השגרירות- שכינה אותי בשפה הפולנית בכינוי 'יהודון', מה שעורר בי תחושות קשות מאוד".

עוד הדגיש כי לא היה מודע לזהותו של האדם שאותו תקף, ורק אחרי התקרית הבין כי ירק על השגריר הפולני. "ביקשתי מבאי כוחי לפנות למשרדי השגרירות בבקשה להתנצל בפני השגריר" אמר. "אני מקווה שבכך האירוע יבוא לכדי סיום ויישמר בפרופורציות המתאימות".

כזכור, אמש דווח כי לדרמן בן ה-65 הגיע לשגרירות פולין לפנייה בנושא השבת רכוש מהשואה- אך בשגרירות סירבו לאפשר לו להיכנס. כתוצאה לדרמן הגיב בזעם כשזינק לעבר הרכב הראשון שזיהה כשייך לשגרירות וירק לעבר הנוסע – שהיה השגריר הפולני. כוחות המשטרה איתרו את לדרמן ועצרו אותו לחקירה.

בפולין הגיבו בזעם לתקרית, כאשר ראש הממשלה מתאוש מורבייצקי גינה את המתקפה. "פולין מגנה את המעשה האגרסיבי הזה" אמר. "אלימות נגד דיפלומטים או כל אזרח אחר היא פעולה שאף פעם לא מקובלת". גם במשרד החוץ אמרו כי הם מזועזעים מהאירוע ורואים בחומרה את התקיפה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו