מוטי יוגב: "מברך את ראש הממשלה על הצהרתו" - סרוגים

מוטי יוגב: "מברך את ראש הממשלה על הצהרתו"

ח"כ מוטי יוגב בירך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הצהרתו בדבר קידום הצעת החוק אותה הניח בכנסת הקודמת, לגירוש משפחות מחבלים

מוטי יוגב: "מברך את ראש הממשלה על הצהרתו"
  (צילום: פלאש90)

יוזם החוק לגירוש משפחות מחבלים בכנסת ה-20, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), בירך הערב (שני) בעמוד הטוויטר שלו את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הצהרתו בדבר קידום הצעת החוק אותה הניח בכנסת הקודמת, לגירוש משפחות מחבלים.

יוגב כתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על אימוץ החוק שקידמתי בכנסת הקודמת לגירוש משפחות מחבלים, זהו אמצעי חיוני במאבק המוסרי נגד הטרור".

בנוסף, יוגב הדגיש כי הוא מגבה את דרישת הנהגת המפלגה למינוי יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים: "אנחנו באיחוד הימין נגבה כל צעד שיביא לאיזון ביחסים בין מערכת המשפט ונבחרי הציבור, בהובלת ידידי ח"כ בצלאל סמוטריץ'".

בתוך כך, מוקדם יותר הערב נערכה פגישה נוספת בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרב רפי פרץ במסגרת המשא ומתן הקואליציוני.

בשבוע שעבר הגישה המפלגה מסמך דרישות גדול ובליכוד ביקשו ללמוד אותו ובמקביל שאיחוד מפלגות הימין יצמצם את העקרונות החשובים לו בהחלט.

דרישות ברורות, אך מצומצמות

כלל הנראה, הליכוד מבין את הצרכים שעלו במסמך, גם אם הם מרובים, אך לכולם ברור כי אי אפשר לנהל משא ומתן על כ- 120 סעיפים. משכך, בימים האחרונים עשו בבית היהודי והאיחוד לאומי שיעורי בית וחזרו עם דרישות ברורות, אך מצומצמות.

כזכור, ביום שישי האחרון התקיימה פגישה ראשונה שהוגדרה "מעולה" בין הצדדים, שם לא עלה עניין חלוקת התיקים, אולם מאז התרחש סבב ההסלמה בדרום וראש הממשלה נתניהו מצא זמן בקרייה בין אזעקה לאזעקה גם לשיחה ב- 4 עיניים עם ח"כ בצלאל סמוטריץ' – שם סביר להניח עלה נושא חלוקת התפקידים.

תיק פחות בכיר עם יותר סמכויות

לפי שרי הליכוד, ראש הממשלה נתניהו מעוניין להעניק את תיק החינוך לרב רפי פרץ, אך לא מתכוון לתת את תיק המשפטים לסמוטריץ'. לאור זאת, צריך ללכת לכיוונים חדשים ואחרים כשברקע הדרישה ברורה לחינוך ומשפטים ומצד שני את תיק השיכון שהיה לכאורה מיועד בליכוד לסמוטריץ' מבקשים דווקא החרדים. משמע, סמוטריץ' יקבל תיק פחות בכיר בחשיבותו אך עם יותר סמכויות שיוענקו לו, ייתכן שמשרד הדתות למשל.

יש תיאום חזק בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין, שזמן הפגישה הקצר בשישי דווקא לא מעיד על פיצוץ, אלא על נכונות בין המפלגות לעבוד באווירה טובה ויעילות, לא בשל לוח הזמנים הקצר אלא יותר בדרייב של עבודה.

צריך להגיד, כי סך הכל קווי יסוד הם הגיוניים ומתכתבים עם הליכוד, בטח בכל נושאי הגברת המשילות. עם זאת, בנושאי דת ומדינה פחות ניתן דגש לאור הרגישות מול החרדים ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אולם צפוי לבוא ביתר שאת – בפגישה הנוכחית.

בהודעה המשותפת לאחר מכן נכתב: "הפגישה התקיימה באווירה טובה ונסובה סביב קווי היסוד והדרישות של שני הצדדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אין אמון בממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים..
מתנחל אבל ישר. | 14-05-2019 1:16
וחרפה ש 'כיפה סרוגה' שותפה לשחיתות והרס עם הקודש.
2
מחבלים
דני דין | 14-05-2019 5:37
חשוב יותר לדאוג שלא ישוחררו מחבלים בעסקות חילופין.
איזה אפשרות
אני | 14-05-2019 17:44
איזה אפשרות אחרת יש?אבל להיות בכלא זה לא הדבר הכי נפלא...ומה גם שהם אויבים בכלא אוייב,הם בודאי לא מלקקים דבש...וכשהם משתחררים לתוך התופת בעזה...גם לא בדיוק מחכים להם חיים טובים.אבל חיילים ישראלים חייבים לחזור הביתה.
3
משיח שקר-D9
רוני | 14-05-2019 6:22
פושעי ישע לדין
4
גירוש, הוצאות להורג, גזענות דתית
משה | 14-05-2019 6:58
חוק החסינות, חוק ההתגברות, חוק ההסמכה, כיבוש המזרח התיכון, פשעי מלחמה, טיהור אתני, מוות של חצי מליון חיילים ואזרחים, הרס מוחלט של ישראל, כיבוש זר, אונס, שוד, הוצאות להורג, בריחה, גלות וחלוקת הארץ בין הצבאות הכובשים. אין חדש תחת השמש ותחת הכיפות הסרוגות שלכם.
ממשה עד משה
גבריאל | 14-05-2019 10:15
משה רבנו שעל שמו אתה נקרא,אמנם היה מגמגם אבל מנהיג. ואילו אתה משה ניכר כברברן עם אפס אינטלגנציה לך תמכור פיתות בעיר העתיקה.
5
שריך סוררים וחבר גנבים,רודף שוחד ושלמונים
תמשיכו להכשיר כל שרץ | 14-05-2019 8:00
כרגיל - המפלגות הדתיות אלופות בחילול ה'.
6
סיסמתנו : D-9 לכל פוגרומצ'יק שהצטרף אלינו
העבדים של ביבי | 14-05-2019 13:39
ולהשומע ינעם.
7
עונש מרתיע
אבו נאצר | 14-05-2019 14:53
עונש כזה יעיל ואפקטיבי הרבה יותר מעונש מוות למחבלים. גירוש משפחת המחבל הפוטנציאלי עשוי להניא אותו מלבצע את פעולת הטרור.
8
מחבלים יהודים
הבורר | 14-05-2019 15:30
מה עם משפחות מחבלים יהודים? חבורת כלומניקים שכמותכם