פרקליטי הקטין א': נערער על תרגיל המדובבים - סרוגים

פרקליטי הקטין א': נערער על תרגיל המדובבים

בהודעת הפרקליטות נאמר כי "ההגנה מוותרת על הקביעות בעניין המדובבים ולא תערער עליהם", אך עורכי דינו של הקטין מפרשת דומא תוקפים, בטענה כי אינם מסכימים לכך ואף מאיימים לבטל את הסדר הטיעון

author-image
פרקליטי הקטין א': נערער על תרגיל המדובבים
  (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

לאחר שהפרקליטות אמרה כי "ההגנה מוותרת על הקביעות בעניין המדובבים ולא תערער עליהם", תוקפים עורכי דינו של הקטין את הודעת הפרקליטות, בטענה כי אינם מסכימים לכך ואף מאיימים לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עם הקטין א'.

עדי קידר, עורך דינו של א', שלח בתגובה מכתב לעו"ד יעל עצמון, לפיו "נדהמתי לקרוא את הודעתכן לתקשורת ואבקש את הבהרתכם בעניין". כשהוא טוען כי "ראשית נכתב על ידכם כי ההגנה מוותרת על הקביעות בעניין המדובבים ולא תערער עליהם".

ומדגיש: "אנו לא מסכימים עם הודעה זו ובמידת הצורך נבטל את הסדר הטיעון בנושא זה, שכן תלוי ועומד אישום נוסף להכרעת בית המשפט בארגון הטרור, שנושא המדובבים, כך לטענתכם, קשור אליו ועל כן עומדת לנו הזכות לערער על תרגיל המדובבים בהקשר זה".

צריך לציין כי א' אינו נחשד בפרשת דומא, וגם על פי כתב האישום המקורי לא היה בזירה ומלכתחילה לא הואשם ברצח, אלא במעורבות בתכנון הפיגוע. לדברי הפרקליטות, "ריחוקו מהזירה מקשה על הוכחת קיומה של כוונת הקטילה הנדרשת לצורך הרשעה בקשירת קשר לרצח. בעצם ההודיה, מוותרת ההגנה על האפשרות לערער על ההחלטה במשפט הזוטא".

עם זאת, הודיעו בפרקליטות כי "בין היתר, מוותרת ההגנה על האפשרות לערער על הקביעות בנוגע להודאות הקטין בפני המדובבים במסגרת התרגיל אשר התקבל כקביל על ידי בית המשפט במסגרת ההחלטה במשפט הזוטא".

אך למשפט שיתנהל סביב ההוכחה לחברותו בארגון טרור, נאמר עוד מטעם הפרקליטות כי "במסגרת ההסדר, תבקש המדינה לשכנע את בית המשפט כי הנאשם הקטין חבר בארגון טרור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הזאבים מהפרקליטות ימח שמם מחכים לטרף
עידו 2 | 13-05-2019 7:23
השמאל ימח שמו גוסס