פורסמו זוכי 'רוח ציון' בפרס מוסקוביץ' תשע"ט - סרוגים

פורסמו זוכי 'רוח ציון' בפרס מוסקוביץ' תשע"ט

ד"ר מאור פריד, מייסד ומנכ"ל עמותת 'ללמוד להצליח', ורותי- אנטוהון טורצקי, אשת חינוך, הפועלת לחבר את החברה הישראלית לסיפור יהדות אתיופיה ומורשתה

author-image
פורסמו זוכי 'רוח ציון' בפרס מוסקוביץ' תשע"ט
  רותי- אנטוהון טורצקי

פרס מוסקוביץ' לציונות, אתמול (חמישי) פורסמו שמות הזוכים בפרס 'רוח ציון' בפרס מוסקוביץ': ד"ר מאור פריד ורותי- אנטוהון טורצקי.

הפרס ע"ש צ'רנה וארווין מוסקוביץ' יינתן זו השנה ה 12 לאישים המובילים עשייה ציונית ויחולק בערב חגיגי שיערך כמדי שנה לאחר יום ירושלים בתאריך 4 ביוני בבנייני האומה.

הופעה מלאה של אברהם פריד שמארח לראשונה את אמיר דדון | לפרטים נוספים על האירוע לחצו כאן 

זוכי 'רוח ציון' בפרס מוסקוביץ'

ד"ר מאור פריד, סובל מהפרעות קשב וריכוז חריפות, והיה לראשון במשפחתו שלמד לימודים תיכוניים. לאור המחסור בהכוונה ועידוד להשגת השכלה, והעובדה שלא היה מי שיאמין בו מלבד הוריו, היה על הדרך הבטוחה לאלימות ופשע. למרות הקשיים שעבר לאורך הדרך, התגייס כקצין לתכנית המצוינות "ברקים", שם ספג את ערכי צה"ל והחליט לעשות מעשה לקידום ולהצלת בני נוער מהפריפריה שיממשו את הפוטנציאל הגלום בהם ללא צורך במזל שישחק לטובתם. במהלך שירותו בצה"ל בדרגת סרן, השלים את התואר הראשון והשני בהצטיינות ואת לימודי הדוקטורט כמסיים הצעיר ביותר בטכניון בגיל 24 בלבד, והוכר כ-"מדען מצטיין".

באותה שנה שימש כמרצה חיצוני באוניברסיטת בן גוריון בקורס מקורי שכתב. מחקריו עסקו בהגנה על מערכות חיוניות לביטחון ישראל מפני רעידות אדמה, שזכו לפרסים ופרסומים יוקרתיים ורבים.

מאור, יזם והקים את תכנית 'ללמוד להצליח'- עמותה ללא כוונות רווח, שמטרתה לעודד ולקדם בני נוער וסטודנטים מהפריפריה הגאוגרפית והסוציו-אקונומית למצוינות והגשמה עצמית, הן דרך הצלחה במישור הלימודי והן דרך שירות משמעותי בצה"ל. זאת מתוך האמונה שלכל אדם יש ייעוד שיש למצוא ולפעול להשגתו בעזרת ליווי, הכוונה וכלים נכונים, ושכל נער זקוק למבוגר אחד שיאמין בו. העמותה מונה עשרות מתנדבים ומלגאים מכל רחבי הארץ, רובם, בעלי ניסיון רב בעבודה עם בני נוער. כלל פעילי העמותה פועלים מתוך ערבות הדדית ותחושת שליחות, ושואפים לחולל שינוי משמעותי בחייהם של בני נוער רבים במדינת ישראל. העמותה פועלת על פי מודל ייחודי של מנטורינג אישי וקבוצתי, הגדרת תכנית אישית, קיום פעילויות הכנה לצה"ל, מתן הרצאות בכל רחבי הארץ, הפעלת "קו חם" אינטרנט, הפצת הספר "ללמוד להצליח" שכתב מאור לאלפי בני נוער בסיכון ברחבי הארץ, ועוד. לכל אלו מטרה משותפת: העצמה אישית, חיזוק תחושת המסוגלות וטיפוח שאפתנות.

ד"ר מאור פריד

רותי- אנטוהון טורצקי, נולדה באתיופיה ועלתה לארץ במבצע שלמה כשהייתה בת 5, גדלה בקריית מלאכי, הייתה פעילה ב"בני עקיבא" ושירתה כקומונרית בסניף עולים מאתיופיה בלוד. אחרי השרות המשיכה לשנת מדרשה ולמדה הוראה.

כיום, רותי בעלת תואר ותעודת הוראה בחינוך ומלמדת נערות בסיכון.

רותי נישאה ליוסי טורצקי לפני 11 שנים אשר הוריו עלו מאנגליה ולהם 5 ילדים. רותי ובעלה יוסי מעבירים שיחות לבני נוער ולמבוגרים, והפיקו מופע משותף "נס אלוקי" שעוסק במיזוג הגלויות וסיפורם האישי, והצגה לילדים נוספת "עולים לירושלים" המספרת על עולמם של יהדות אתיופיה והכמיהה שלהם לעליה לישראל ולהגעה לירושלים. רותי, הוציאה לאור ספר קומיקס המחבר את הילדים בשפה מצוירת ונגישה אל עולמם היהודי-חוויתי של יהודי אתיופיה. בימים אלו עובדת רותי על הוצאת ספרי קומיקס נוספים לקידום רעיונותיה, ועל פיתוח יוזמות טכנולוגית שיאפשרו לחוות את נס קיבוץ הגלויות באופן חוויתי.

פרס 'רוח ציון' מבקש למצוא ולעודד רעיונות חדשים, המיועדים להתמודד עם האתגרים של הציונות בישראל כיום. וניתן ישראלים צעירים ויצירתיים, המחויבים לרעיון הציוני, ושואפים לתת מענה למורכבות בחברה הישראלית היום מבחינות רבות, ולזוכי פרס זה יש את הכוח להוביל, להשפיע ולהמשיך להגשים את החלום הציוני בנחישות ובאהבה.

זוכים אלו, מצטרפים לזוכי פרס רוח ציון יהודית קצובר ונדיה מטר,יושבות ראש תנועת הריבונות מייסודה של נשים בירוק. פרופ' משה קופל, מייסד ויו"ר פורום "קהלת" וד"ר עליזה בלוך ראשת העיר בשמש.

יהודית קצובר היא אשת התיישבות, אשת חינוך ופעילה ציבורית למען ארץ ישראל. קצובר הייתה בקבוצת הנשים שבשנת 79' חדרו לבית הדסה שבלב חברון, ובכך סללו את הדרך להקמת הישוב היהודי בעיר. בהמשך הובילה והשתתפה במאבקים להיאחזות יהודית באזור חברון וגוש עציון.

נדיה מטר היא אשת התיישבות ופעילה למען ארץ ישראל, משנת 1993, שנת הקמתה של תנועת ההתיישבות וההסברה 'נשים בירוק' על ידי חמותה, רות מטר ז"ל, מכהנת נדיה מטר כיו"ר התנועה.במסגרת הפעילות הציבורית השתתפה והובילה מאבקים ציבוריים ומחאות נגד הסכמי אוסלו ונגד רעיון החזרה לקו הירוק והקמת מדינה הפלשתינית בלב ארץ ישראל. בקיץ 2005, ימי המאבק בתכנית העקירה מגוש קטיף וצפון השומרון חברה קצובר לתנועת 'נשים בירוק' ולעומדת בראשה, נדיה מטר, והפכה ליו"ר שותף של התנועה יחד עם מטר.

במסגרת זו הובילו השתיים פעילות חוץ פרלמנטארית לעידוד ההתיישבות ביהודה ושומרון, למניעת השתלטות ערבית לא חוקית על אדמות בשטחי C, קמפיינים ציבוריים והסברתיים נגד מדיניות הנסיגות, ארגון פעילויות חינוכיות ציוניות לקבוצות בני נוער, המשיכו את מסורת צעדת ליל תשעה באב סביב החומות ועוד.יחד עם מטר הקימה קצובר בשנת 2011 את תנועת הריבונות הפועלת מול שרים, חברי כנסת ואישי ציבור להובלת חזון החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון. התנועה בהנהגתן המשותפת מחוללת שינוי תודעתי בשיח המדיני-פוליטי בישראל עם קיומם של כנסים ברחבי הארץ בהם משתתפים מנהיגים ואנשי רוח הדנים בחזון ובדרכי יישומו. התנועה גם מפיקה את כתב העת 'ריבונות' ואת אתר האינטרנט 'ריבונות' הכוללים כתבות, מאמרים ועדכונים סביב החזון.

לצד מיזמי הסברה ותודעה ממשיכה תנועת הריבונות בחיזוק האחיזה המעשית בשטח, כך בשמורת 'עוז וגאו"ן' שהוקמה על ידי פעיליה לזכר שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו והפכה לאתר חינוכי-תיירותי בו מבקרים אלפים, וכך בשורת מפעלי התיישבות באזור גוש עציון. (שדמה, נצר, אדוריים, עיטם).בהובלת קצובר ומטר הוקמה גם תנועת נוער הריבונות המקיימת פעילות הסברה צעירה ברחבי הארץ ובמדיות החדשות. כמו כן מקדמת התנועה את עיצובה של הנהגת הדור הבא ברוח חזון ריבונות ישראל על כל מרחבי ארצו.

פרופ' משה קופל, ייסד את פורום קהלת (ע"ר)  בשנת 2012, מכון מחקר ומעשה הפועל לעיגון מעמד הקבע של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, תוך כדי חיזוק הדמוקרטיה הייצוגית וחירות הפרט בישראל. מכון המחקר הגדול ביותר כיום בימין הישראלילאחר שבע שנים של פעילות שקטה במכוון שהנחה פרופ' קופל, הועבר חוק-יסוד: ישראל מדינת הלאום ההיסטורי שפרופ' קופל ניסח טיוטה ראשונה שלו לפני 15 שנה. בנוסף, באמצעות הפורום קודמה חקיקה ועשיה ציונית משמעותית בתחומים רבים, כולל בין היתר חוק-יסוד: משאל עם שנדרש כדי ליישם את החקיקה המתנה נסיגה משטחים בריבונות ישראלית במשאל עם מוקדם, חוק ההסדרה, קיזוז כספי טרור, תיקונים לחוק החרם וחוק נתמך ישות מדינית זרה (שפרופ' קופל לקח חלק משמעותי בהעברת נוסחם המקורי עוד לפני הקמת פורום קהלת), תיקוני חקיקה להסרת חסמי תעסוקה לעולים ועוד. בשנים האחרונות, פורום קהלת הפך למרכז ומצמיח פעילות ברשת הולכת וגדלה של ארגוני החברה האזרחית בימין הישראלי הנשענים על המומחיות והמשאבים של קהלת בצורה שקטה.

ד"ר עליזה בלוך, מהווה מודל של מנהיגה ציונית המעורבת בעשייה חינוכית-חברתית הפונה לכל שבטי ישראל. עמדה במשך 14 שנים בראש התיכון הממלכתי הגדול ביותר בבית שמש ולאחר מכן בראש רשת "ברנקו וייס" הארצית ומיצבה את עצמה בשנים אלה במרכז העשייה הקהילתית בבית שמש וברחבי ישראל. הובילה בהתנדבות תכניות ופרויקטים בעיר דוגמת פאנל משותף לחרדים-דתיים וחילונים, שולחנות עגולים, כנס "בית שמש – 70 פנים לה", שיעור תנ"ך שבועי בביתה ועוד.לפני כשנה זכתה בראשות העיר בית שמש, לאחר קמפיין פוזיטיבי שבסיסו היה הטוב המשותף. בלוך נמנעה לאורך כל הדרך מלפלג ולהסית והדבר הסתיים בנצחון שסחף תושבים מכל קצוות הקשת הפוליטית, העדתית והסוציאו-אקונומית.

הפרס ע"ש צ'רנה וארווין מוסקוביץ' ינתן זו השנה ה 12 לאישים המובילים עשייה ציונית ויחולק בערב חגיגי שיערך כמדי שנה לאחר יום ירושלים בתאריך 4 ביוני בבנייני האומה ויכלול הופעה מלאה של אברהם פריד, שיארח לראשונה את אמיר דדון.

להרשמה לאירוע לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
שוחד מרמה והפרת אמונים לבית האסורים. לא פרס.
צוללת | 10-05-2019 12:21
שחיתות ממליכים על עם ישראל בחסות ובהובלת כיפה סרוגה
'ערכי הציונות הדתית' שוחד מרמה והפרת אמונים..
מתנחל אבל ישר. | 11-05-2019 22:36
פעם סמכתי על הציונות הדתית.. היום אני רואה שהם תומכים בשחיתות. גועל נפש.