טראמפ: "תמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן" - סרוגים

טראמפ: "תמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן"

נשיא ארה"ב הזהיר כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן בעקבות האולטימטום שלה לחדש את פרויקט הגרעין: "תמיד יש אפשרות כזו, אבל אני מאד מקווה שזה לא יקרה"

author-image
טראמפ: "תמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן"
  (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (חמישי) למתיחות מול איראן, זאת בעקבות החמרת הסנקציות האמריקניות והאיומים של איראן לחדש את פרוייקט הגרעין  שלה. בדבריו אמר כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן בעקבות המתיחות הרבה.

"אפשר לומר שתמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן" אמר במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אני לא רוצה לומר שלא, אבל אני מאד מקווה שזה לא יקרה".

עם זאת, טראמפ ציין כי הוא עדיין מוכן להיפגש עם המנהיגים האיראנים: "כל מה שהם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה הזו- זה להתקשר אליי ולשבת איתי. נוכל לגבש הסכם בקלות, אנחנו בסך הכל לא רוצים שיחזיקו בנשק גרעיני".

כזכור, אמש נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי ארצו תפסיק ליישם חלק מההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015. בהודעה רוחאני הציב אולטימטום למעצמות- לפיו במידה ולא יישמו את ההתחייבויות שלהן מהסכם הגרעין בנושא בנקאות ונפט, איראן תחזור להעשיר אורניום תוך חודשיים.

"ביטול ההסכם מסוכן לאיראן ולשאר העולם, אך זו תהיה התגובה הקשה שלנו אם דרישותיהו לא ייענו" אמר. עוד איים כי "איראן גם לא תמכור אורניום מועשר ומים כבדים למדינות אחרות". עוד טען כי "המהלך הנוכחי מגיע לאחר שמשטר הציונים ואיפא"ק הפעילו לחץ על ממשל טראמפ לסגת מהסכם הגרעין".

בארה"ב הגיבו בזעם להחלטה האיראנית, וטענו כי מדובר ב"סחיטה גרעינית של אירופה". מספר שעות לאחר ההכרזה האיראנית, הבית הלבן הודיע על הטלת סנקציות חדשות על ייצוא פלדה- המרכיב השני בגודלו בכלכלה האיראנית אחרי ייצוא הנפט. "אנו מזהירים את מדינות העולם: פלדה ומתכות איראניות כבר לא מקובלות בנמליכם" אמר טראמפ. "נמשיך לפעול נגד טהרן במידה והם לא ישנו משמעותית את התנהלותם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יצחק רבין
נועם | 17-07-2019 8:25
יצחק רבין במפלגת העבודה