הזיכרון שהולך איתי: בני וחנה על בנם נועם בהגון הי"ד

הזיכרון שהולך איתי: בני וחנה על בנם נועם בהגון הי"ד

בני וחנה מפתח תקווה בזיכרון מבנם סמל נועם בהגון הי"ד שנהרג בטנק בו שירת פעילות מבצעית: "נועם איתי כל יום, כל היום, כל הלילות, כל החגים כל השבתות" | פרויקט זיכרון בסרוגים

"פיזר סביבו אהבת הארץ ואדם" | נועם בהגון הי"ד
  כרם שניטע לזכר סמל נועם (באגי) בהגון. באדיבות המשפחה

לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, חברים ומשפחות שכולות משתפים את הזיכרון שהולך איתם מיקיריהם שנפלו.

חנה ובני, הוריו של סמל נועם מנחם (באגי) בהגון ז"ל, מפתח תקווה, החליטו לשתף את הזיכרון שהולך איתם מבנם נועם הי"ד, שנפל בפעילות מבצעית כאשר הטנק בו שירת עלה על מטען רב עוצמה ליד דוגית שבחבל עזה בי"ג באדר א' תשס"ג (15.2.2003) .בן 20 במותו.

נועם למד בישיבה התיכונית חיספין ולאחר מכן בישיבת עתניאל, וחבריו סיפרו להורים על אדם שהגדיל את ערך החברות, אהבת אדם, ואהבת הארץ.

סיפור שממחיש את ערך החברות בחייו של נועם הי"ד, בישיבה התיכונית בחיספין אחד מחבריו היה נכה בשתי רגליו ובאחת השבתות הוא רצה להגיע לחדר, והשבת הייתה גשומה מאוד, ונועם חיכה איתו. לאחר שהבחינו שהגשם לא פסק, נועם הלך עם החבר לחדר אך הוא אמר לו: עזוב, אתה תתרטב. אני אדדה איכשהו, אבל אתה יכול לרוץ. נועם לא היסס וענה לו: אם אתה מתרטב אני אחכה איתך וגם אני אתרטב ביחד.

ערך החברות היה אצל נועם פן משמעותי, גם בצבא בשמירות, מספרים חבריו, שאם היה צריך להעיר מישהו למשמרת אחריו היה אומר להם שלא יעירו אותו: "אני כבר ער, אני אשמור במקומו".

החברות, ההתנדבות, ואהבת הארץ והכל בשמחה היו היסודות שהרכיבו את נועם. חבריו שהכירו את אהבתו לטיולים בארץ ישראל גם הנציחו אותו באמצעות שביל ליד כרם מהר"ל – שביל נועם – שאף הוכר בחלק בתוך שבילי ישראל.

מתוך אתר גל-עד

הוריו, בני וחנה, מספרים גם על הרצינות בחייו של נועם ועל חתירתו לחיי משמעות. גם על מוטו שליווה את נועם. למצוא את החיזוק גם בכאב ובשכול: נבואה מצמררת לדרך בה הוריו יצטרכו ללכת לאחר שנהרג.

7 שבועות לפני מותו, נהרגו ארבעה תלמידים בישיבת עתניאל בה למד. כך כתב נועם לאחר ההרג הנורא: "הזיכרון הטוב ביותר מהמת הוא הזיכרון החי. הדברים שלקחנו מהנפטר ממשיכים להתקיים בעולמנו".

לראות את החיזוק ואת הדרך הנכונה גם ברגעים הקשים ביותר, לקבל כל דבר בשמחה, ולאהוב את האדם ואת הארץ  ולחתור לחיי משמעות- זו מורשתו של נועם הי"ד.

אמו, חנה, אומרת: "אמא מביאה ילד לעולם והיא מאמינה שיהיה לה לתמיד. נועם גדל, והיה לי גבר, והוא היה יותר מאשר מטר תשעים ס"מ שהיה גובהו. כמעט ולא ניתן להמחיש את מה שהוא היה. לא היה ניתן להתעלם ממנו. הוא פיזר אמונה סביבו באהבת הארץ והאדם".

יהי זכרו ברוך.

בני וחנה בהגון, מייסדי פרויקט 'אמץ חלל' שמתקיים זו השנה השנייה במסגרתו סטודנטיות ממכללת תלפיות מכינות יחד עם המשפחות השכולות אלבום הנצחה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו