הצעת חוק חדשה: עיריית ניו יורק תגן על בתי הכנסת - סרוגים

הצעת חוק חדשה: עיריית ניו יורק תגן על בתי הכנסת

בעקבות אירועי הירי בפיטסבורג וקליפורניה, הצעת חוק חדשה בניו יורק תעגן את חובתה של העירייה להגן על בתי הכנסת בעיר. לדברי מגישי ההצעה: "עלינו לוודא שכל מי שרוצה להתחבר עם ה' יוכל להתפלל ולדעת שהם בטוחים"

author-image
הצעת חוק חדשה: עיריית ניו יורק תגן על בתי הכנסת
  מגישי הצעת החוק החדשה בניו יורק (צילום: OU)

בעקבות שני אירועי הירי האנטישמיים שהתרחשו השנה בבתי הכנסת בפיטסבורג וקליפורניה, מנהיגי הקהילה היהודית בניו יורק פועלים כעת כדי להעביר הצעת חוק חדשה, שתעגן בחוק את חובתה של העיר ניו יורק להגן על בתי כנסיות ובתי פולחן בעיר. ההצעה גם תאפשר להוסיף תקציב ביטחון לשמירה על בתי הכנסת.

הצעת החוק החדשה הוגשה על ידי חברי מועצת עיריית ניו יורק חיים דויטש וקלמן ייגר, שעמדו אמש לצידו של הרב בנימין גולדשמידט, שייצג את ארגון ה-OU, במפגן תמיכה בנושא על מדרגות בניין העירייה בניו יורק.

"כשגדלתי כילד במוסקבה, כאשר הייתי נכנס לבית הכנסת הגדול במוסקבה, זה היה מבצר. לא הייתי מאמין שכשאני אלך עשרות שנים מאוחר יותר, עם בני בן השלוש, לבית הכנסת שלי, הוא יצטרך לעבור את אותם גלאי מתכות, אותם שומרים חשדנים, בניו-יורק, בשנת 2019. כמה זה כואב" אמר הרב גולדשמידט במפגן.

"יש לי רק כמה שאלות לשאול אתכם", הוסיף ושאל. "כאשר הורים מלבישים את הילדים שלהם ביום ראשון בבוקר עבור בית הספר העברי – האם הם צריכים להיות מודאגים על מזג האוויר או על היתכנות של יורה משוגע? כאשר האבות המייסדים של ארצות הברית הנציחו את חופש הדת, האם הם מתכוונים שאנחנו צריכים רק לתרגל את זה בבית או שאנחנו יכולים וצריכים לתרגל את זה ברשות הרבים, בבית הפולחן?".

הרב בנימין גולדשמידט עם מורי ליטווק, ראש מחלקת יחסי ממשל של הOU (צילום: OU)

"האם יש לתת את היכולת להתפלל רק לאותם קהילות בעלות אמצעים שיכולים להרשות לעצמם שירותי ביטחון פרטי, או לתת לכל קהילה, לכל מי שרוצה להתחבר עם ה', כי תהיה להם אפשרות לבוא ביחד להתפלל ולדעת שהם בטוחים?" הוסיף. "בתור רב, אסור לשכוח את דבריו של דוד המלך: 'אם ה' לא ישמור עיר, שוא שקד שומר'. הבה נקווה שאלוקים ישמור עלינו, וישמור על העיר שלנו, וייתן לנו כוח לעבדו באמת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו