גנץ: "עלינו להגביר את התקיפות נגד חמאס" - סרוגים

גנץ: "עלינו להגביר את התקיפות נגד חמאס"

יו"ר כחול לבן גינה את ירי הרקטות, וקרא לממשלה לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה: "חייבים להחזיר את היוזמה לידיים שלנו. כרגע החמאס וארגוני הטרור הם אלו שמכתיבים את סדר היום למדינת ישראל"

author-image
גנץ: "עלינו להגביר את התקיפות נגד חמאס"
  (צילום: פלאש 90)

יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר היום (ראשון) בעוטף עזה לאור ההסלמה בדרום ומתקפת הרקטות הנרחבת לעבר ישראל. בדבריו התייחס למתיחות הנרחבת וקרא לממשלה לפעול בעוצמה נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

"מה שמדינת ישראל צריכה לעשות עכשיו זה נורא פשוט- להגביר את התקיפות בעוצמה רבה נגד חמאס וארגוני הטרור בעזה, באופן שיחזיר את ההרתעה למקום הנכון והראוי לה" אמר גנץ. "הדבר השני- מיד בתום המערכה, צריך ליזום תהליך מדיני ומדינתי שרותם לפה גורמים חיצוניים, וגורם לזה שהמרווח בין המערכות הולך ונמתח".

"חייבים להחזיר את היוזמה לידיים שלנו. כרגע היוזמה בידי החמאס וארגוני הטרור- הם אלו שמכתיבים את סדר היום למדינת ישראל, וראוי שמדינת ישראל תכתיב את סדר היום" הוסיף. "אם הם פונים לפעולה בכוח, הם יפגשו הרבה יותר כוח- ויש לנו אותו. ברגע שההרתעה תושב והשקט יוחזר, נכון לקחת יוזמה מדינית ומדינתית ולרתום לפה גורמים אחרים. רק בדרך הזו נדחוק את הרעשים ואת המערכות לכיוונים אחרים".

"הדבר השלישי שמדינת ישראל חייבת לעשות הוא להקפיד על מדיניות חיזוק ותחזוק של כלל העוטף- אשכול, שער הנגב, שדרות, דרום אשקלון, חוף אשקלון וכל המקומות האלה. לא רק כשיש אירוע, אלא גם אחרי שהאירוע נגמר" סיכם. "יש לנו רמטכ"ל מצוין ומערכת צבאית מצויינת. אני מכיר את כולם היטב ובכל הדרגים, אני לא נמצא כאן כדי לעשות הערכת מודיעין במקומם, את זה הם עושים בצורה מצויינת. אני נמצא כאן כדי לדרוש מהדרג המדיני שאחרי שהמערכה תסתיים, ויתקפו את מה שרוצים לתקוף- שיעשו את מה שהדרג המדיני צריך לעשות, וזה לראות מה אפשר לעשות כדי שיראה פה אחרת"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אני לא מאמין שהוא אמר זאת בלי גמגום
אברהם | 05-05-2019 14:58
האיש הזה צריך טיפול רציני. הוא סכיזופרן ממש. הוא כנראה שכח עד כמה הוא היה אימפוטנט במיוחד בצוק איתן.
בצוק איתן
התמים | 05-05-2019 16:14
היה רמטכל. הרמטכל ממלא אחר ההוראות שהוא מקבל מהממשלה שהיא הדרג המחליט ולפי החלטותיה פועל הצבא. מה רצית שיעשה ? הצבא יכול לתת מענה מוגבל . הדרג המדיני הוא זה שצריך לתת מענה איסטראטגי לטווח ארוך , באמצעים מדיניים, כלכליים וצבאיים. הבעיה שאין לנו מנהיגים אמיצים ובעלי מעוף, אלא מנהלי חשבונות שרוצים לשמר את הסכסוך על אש קטנה - ולשרוד ללא כתב אישום פלילי.
2
אתה יכול להיות יותר ספציפי!!??
ארנון יששכר | 05-05-2019 15:05
מה שצריך לעשות זה פשוט ביותר,על כל רקטה 50 פגזים שמנים וטיפשים,לתוך בתי עזה ויושביהם המחבלים. כרגע חייבים להם אלפיים חמש מאות פגזים עסיסיים.נראה איך יגיבו אחרי,מי שמונע זאת כרגע זה הערכים והמוסר המעוות של צמרת צהל,ערכים שמובלים על ידי חונטת בית המשפט העליון והפצרים למינהם ,שמכינים לעצמם את הקרקע, להצטרף לחונטת העליון,על ידי הפעלת ערכיהם המזוייפים ,על בנינו לוחמי צהל.
בצהל משרת העם כולו. (חרדים לא) שוחד מרמה ימין
שוחד מרמה= ימין | 05-05-2019 16:35
שוחד מרמה והפרת אמונים= ימין ונהגי מוניות וכיפות סרוגות.
איזו
התמים | 05-05-2019 16:21
תגובה מטופשת. בצוק איתן ובמלחמות שקדמו לו הרגנו בעזה אלפי ערבים וזה לא עזר. תגובה צבאית קשה היא נקמה אבל לא מביאה פיתרון כולל ואמיתי. הצבא לא מביא פיתרון לטווח ארוך. לפיתרון צריך דרג מדיני נחוש ואמיץ שיוביל לפיתרון כולל. אבל, אצלנו לא רוצים פיתרון כולל שיצריך גם פשרות וויתורים. הרי עוד לפני שראינו את תוכנית השלום של טראמפ כבר נזעק הימין הקיצוני לסנדל את הממשלה ולהתנגד לתוכנית השלום ( !!!!) האמריקאית. השתלבנו במרחב ועוד לפני שרואים את הפרטים - לא רוצים שלום. ברור שממשל טראמפ הוא הידידותי ביותר האפשרי לישראל - אבל סמוטריץ' ודומיו מסכלים אפילו תוכנית שלום של טראמפ ומובילים למדינה דו לאומית ובסוף גם עם רוב ערבי. ואומרים שאנו חכמים והערבים טיפשים.....
3
הרמת הרמה
מיכה | 05-05-2019 16:07
כאשר המדינה במצב של כמעת מלחמה , יש צורך בעדוד , הרמת מוראל ושתוף פעולה בין כל המסגרות . זה לא הזמן להטיח ולנפנף במה שלכאורה לא בסדר . אנו לא במערכת בחירות . תופעת גנץ מזכירה לנו את הסיבות ליריבות בעבר בין היהודים , שהביאה לנפילת הבית הראשון וגם השני .
4
אולי תפסיק כבר להגיד את המובן מאליו
אורי | 05-05-2019 18:25
מה שבנימין נתניהו עושה אתה מדווח עליו כאילו זאת הייתה דעתך מלכתחילה, כשהיית בקבינט לא עשית כלום, אתה אלטרנטיבה או פרשן? אם אין לך משהו חכם להגיד פשוט תשב בשקט ותן למקצוענים לעבוד אתה כבר משעמם בצורה מציקה עם טימינג גרוע
5
גנץ
רמון | 06-05-2019 0:13
אשכנזי כינה אותו חמור אני מסכים איתו