ריבלין: "האנטישמיות מחלחלת להנהגה באירופה" - סרוגים

ריבלין: "האנטישמיות מחלחלת להנהגה באירופה"

נשיא המדינה התייחס בנאומו בטקס יום השואה לגל האירועים האנטישמים באירופה, וקרה לפעול נגד האנטישמיות: "אירופה שוב משנה את פניה. האנטישמיות מחלחלת ללב ההנהגה האירופית"

author-image
ריבלין: "האנטישמיות מחלחלת להנהגה באירופה"
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא הערב (רביעי) דברים בפתח העצרת הממלכתית לפתיחת יום השואה ביד ושם בירושלים. בדבריו התייחס לגל האירועים האנטישמיים באירופה ובעולם.

"אירופה היום, שוב משנה את פניה. טהרנות לאומנית, שנאת זרים, אנטישמיות בוטה ועכורה, משמאל ומימין, מרחפת על פני אירופה. מן הימין ועד לשמאל הקיצוני, האנטישמיות מחלחלת ללב ההנהגה האירופית. כוחות פוליטיים שאנטישמיות וגזענות היא חלק משפתם, מורשתם ורוחם – לעולם אסור שיהיו בעלי בריתנו" אמר.

"המסר של מדינת ישראל חייב להיות ברור וחד משמעי. שום אינטרס או שיקולים של ריאל פוליטיק, לא יצדיקו ברית קלון עם קבוצות וגורמים גזעניים, שלא מכירים בעברם ובאחריותם לפשעי השואה".

"אין סתירה בין האהבה לעם, בין אהבתנו ומחויבותנו לעמנו, לבין מחויבותנו לאהבת האדם" הוסיף. "חביבין ישראל, חביב אדם שנברא בצלם. זה איננו רק הלקח שלמדנו מההיסטוריה הכאובה שלנו, זה גם שורש השורשים של תורת ישראל ומורשת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
ריב לין
יוהן | 01-05-2019 21:45
נשיא לא בטוח של כולנו.קודם טטיף לכול ערוצי השמאול במדינה.שהם 24 שעות ביממה מלכלכים על הדתיים על הליכוד על הימין הם היחידים שאיכפת להם מהמדינה.תפרגן להםנשיאנו על התנדבותם בז'קה ובהרבה דברים אחרים.איפה כל הילדים של כמוך הם גרים בחול ולומדים בחול.אנחנו גרים בישראל ולומדים בישראל.אנחנו הסוג האמיתי.למה אתה לא מדבר על אלו שיוצאים לחול ללכלך על הצבא וחיילי ישראל.ריב ליין
2
ריבלין
יוהן | 01-05-2019 21:51
בחרנו עוד פעם ימין וכול הזמן ימין גם אים נצתרך לאכול לחם ומרגרינה בלבד.למען תישאר מדינה יהודית ודת יהודית.כנראה שלך זה לא חשוב.תתעורר כבר מהשמולאנים.
3
אתם מסלפים בכוונה את הכוונה
Shlomo Regev | 02-05-2019 0:34
הכותרת השלמה היא: האנטישמיות מחלחלת להנהגה באירופה...אסור שאלו יהיו בני בריתנו הביקורת אינה רק כלפי חוץ, אולי להיפך ברובה כלפי פנים נגד מדיניות החוץ שלנו נגד התחברות למשטרים פשיסטיים
4
ריבלין
אילן | 02-05-2019 8:25
ריבלין מה אתה מצפה מהעולם כשמגרונך יוצאות הצהרות שקריות ואנטישמיום: בני עמי לא בחרו בדרך הטרור