עסקת זכריה באומל: שני האסירים הסורים שוחררו - סרוגים

עסקת זכריה באומל: שני האסירים הסורים שוחררו

דובר צה"ל אישר כי האסירים הסוריים ששוחררו בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל חזרו לארצם, כשעברו דרך מעבר קוניטרה. במקביל, בסוריה דווח כי נערכים לשחרור אסירים נוספים

עסקת זכריה באומל: שני האסירים הסורים שוחררו
  גופתו של באומל מועברת לישראל (צילום: קובי גדעון\לע""ם)

דובר צה"ל הודיע היום (ראשון) כי האסירים הסורים ששוחררו בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל הי"ד חזרו לארצם הבוקר בשעה 11:00.

האסירים הועברו לידי הצלב האדום דרך מעבר קוניטרה ברמת הגולן, בליווי פעילי יוניפיל והתיווך הרוסי. במקביל, כלי התקשורת בסוריה כי נמשכים המאמצים לשחרור שני אסירים נוספים: סדקי אל-מקת ואמל אבו סאלח ממגד'ל שמס.

אמש דווח כי גורמים מדיניים בכירים קיבלו את ההחלטה לשחרר את האסירים הסורים ללא דיון בממשלה או בקבינט המדיני בטחוני. ההחלטה אושרה על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין, שחתם על החנינה לשניים, ובהמשך החנינה אושרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

שני האסירים הסורים שישוחררו בעקבות השבת גופתו של זכריה באומל, הם זידאן טוויל, שנדון ל-11 שנות מאסר בגין הברחת סמים ב-2008 והיה צפוי להשתחרר בעוד שלושה חודשים, וחמיס אחמד, שב-2005 חדר לבסיס צה"ל במטרה לבצע פיגוע- והיה אמור להשתחרר ב-2023.

לפי הדיווח בכאן, שחרור האסירים הסורים היה אמור להתבצע עוד בערב חג ראשון של פסח, בסמיכות לליל הסדר, אך נדחה בעקבות מותו של מפקד יוניפי"ל. עם זאת,  המהלך הגיע בעקבות בקשה ולחץ רוסי למחווה כלשהי לסוריה כן לאחר השבת גופתו של באומל זל" לאור הפעילות הרוסית בשטח המדינה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שלום
יהושוע כהן | 28-04-2019 14:04
אולי בהמשך רון ארד ואלי כהן מדמשק אולי יהיה בעתיד