שר החוץ האיראני: "נתניהו עלול לדרדר את טראמפ למלחמה"

שר החוץ האיראני: "נתניהו עלול לדרדר את טראמפ למלחמה"

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף טען כי ראש הממשלה נתניהו עלול לגרור את הנשיא טראמפ לעימות צבאי עם איראן: "הוא עלול לדרדר אותו למלחמה". על ההתבססות האיראנית בסוריה: "לא נוותר על המאבק הזה"

איראן: "נתניהו עלול לדרדר את טראמפ למלחמה"
  שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף (צילום: שאטרסטוק)

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף תקף הלילה (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי הוא עלול לגרור את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעימות צבאי עם איראן.

"אני לא חושב שטראמפ מעוניין במלחמה, אבל זה לא אומר שלא יפתו אותו לאחת כזו" אמר זריף בריאיון לסוכנות הידיעות "רויטרס". לטענתו, צוות של מקורבים ויועצים לנשיא, ביניהם נתניהו והיועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, עלולים "לדרדר" את המצב ולשכנע את טראמפ לפתוח בעימות מול טהרן. זריף אף העלה אפשרות שיהיו גורמים שעלולים לתכנן "תאונה" מכוונת, במטרה להחריף את המצב ולהצית משבר נרחב.

"כל אלו שעיצבו את המדיניות הנוכחית לא מעוניינים בפתרון מוסכם ללא אלימות" הוסיף ותקף. "שיהיה ברור לכולם: איראן אינה מעוניינת בעימות, אך לא נהסס להגן על עצמנו במידת הצורך". זריף גם התייחס להתבססות האיראנית בסוריה: "אנחנו נישאר דרוכים, לא נוותר על המאבק הזה ונעזוב ככה סתם. הכוחות יישארו בסוריה ובעיראק בזמן הקרוב".

עוד תקף את החלטה האמריקנית להכיר במשמרות המהפכה כארגון טרור, כשלדבריו "כבר יש לנו דוקטורט בלעקוף סנקציות. אני לא אגיד למי נמכור, כי אם אגיד את זה לא נוכל למכור להם". על החרפת הסנקציות מול המדינה טען כי "זו החלטה אבסורדית. אין לזה שום השלכות מעשיות. האמריקנים לא שינו את כללי המשחק, או את כללי הפתיחה באש מול כוחותינו. את זה לא ניתן להם לעשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
נתניהו עלול לדרדר
שלמה גנוט | 25-04-2019 11:58
איראנים ארורים
2
זריף
עדי | 25-04-2019 17:38
זריף במקום לטפל בעם שלכם שצמא לשלום ואין לו מה לאכול אתם רק זורעים שנאה וטרטר במקומות אחרים בשביל מה אתם מקבלים מכות מלמעלה סתם שטיפונות בצורת יש לכם טענתם שישראל גונבת לכם עננים. ילד בן 3 לו היה אומר את זה ואם אתם חושבים שישראל מפחדת מכם אתם טעות מרה ישראל לו עושה לכם חשבון ראינו אותכם בסוריה אתם רק נובחים כמו כלב. אלוקים למעלה לו נותן לכם מכות סתם מלמעלה אתם רק פקפקה
3
מול אמריקהסופה של אירן כמו עירק
חבר של ריטה | 26-04-2019 15:26
האיראנים והאיסלם הם ציר הרשע העיקרי בעולמנו כיום. אם אלוהים אוהב אותנו טוב יעשה שהאמריקאים ימחצו אותם כמו תיקנים בסבב מלחמה אחד. לצערי אין מצב לכאוס שפיכות דמים או טרור שאין שם מעורבות או טביעת אצבע של דת איסלאם או מוסלמים. הטיפול באיראניםזה יקרין לכל המוסלמים הרדיקלים בעולם שעם כל הכבוד למוחמד והדת הפרימטיבית והאלימה שלו הם לא יכולים להיות הילד הרע של העולם.
4
פחדנים
יורי | 26-04-2019 21:19
איראן מהפחד שלה מכינה את העולם מה הולך להיות ומנסה לעצור את זה, איך בדיוק תגנו על עצמכם?? אתם תקבלו אחת טובה שלא תקומו ממנה. הלוואי שאיראן כבר לא תהיה על המפה. עוד מעט זה יהיה בעזרת השם.
5
ממש מוסרי המחבל הזה!
יהודי | 28-04-2019 12:02
חחחח