תכיר במדינה פלסטינית? ארה"ב מכחישה את הדיווחים על "עסקת המאה"

תכיר במדינה פלסטינית? ארה"ב מכחישה את הדיווחים על "עסקת המאה"

יום לאחר שדווח כי "עסקת המאה" של ממשל טראמפ לא תכלול הכרה במדינה פלסטינית, שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט הכחיש את הדיווחים: "לא נחשוף פרטים על התכנית לפני הפרסום. ההשערות רק פוגעות"

ארה"ב מכחישה את הדיווחים על "עסקת המאה"
  (צילום: שאטרסטוק)

האם ישראל צריכה לחשוש? יום לאחר שדווח כי "עסקת המאה" של ממשל טראמפ לא תכלול הכרה במדינה פלסטינית, שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט הכחיש היום (שלישי) את הדיווחים וקרא להפסיק להפיץ שמועות על פרטי תכנית השלום המתגבשת.

"ג'ארד (קושנר, יועצו של הנשיא טראמפ), שגריר ארה"ב בישראל (דייוויד פרידמן), ואני מעריכים את כל העניין סביב התכנית ומאמצינו לשלום בשנתיים האחרונות. עם זאת, אנחנו לא נחשוף פרטים על התכנית לפני הפרסום" טען בטוויטר. "פרסום ההשערות לא עוזר לאף אחד, ורק פוגע במאמצים שלנו. אנחנו מציעים שתשימו סוף למשחקי הניחושים".

"עבדנו קשה כדי להגיע לנוסח ההסכם, ואנו מאמינים שהוא הוגן, ריאליסטי וניתן לביצוע" הוסיף גרינבלט, אך מיד הבהיר: "רק הצדדים עצמם יכולים לסיים את הסכסוך. אנחנו מאמינים שהתכנית שלנו תוכל לעזור להם לעשות זאת".

כזכור, אמש דווח בעיתון "וושינגטון פוסט" כי התכנית האמריקנית לא צפויה להכיר בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית- ובמקום תתן להם אוטונומיה בלבד. לדבריהם, "עסקת המאה" תכלול הכרה של מדינות ערב בישראל, לצד קבלת הסטטוס-קוו הקיים של הרשות הפלסטינית כ"אוטונומיה" – ולא כמדינה ריבונית. עוד דווח כי התכנית תכלול חלק נרחב שיעסוק בצרכים הביטחוניים של ישראל.

בעקבות הפרסום, עיתון ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי בכירים באיחוד האירופי גינו את התכנית- זאת למרות שעדיין לא נחשפו לכל פרטיה. בדבריהם קראו לדחות את התכנית כל עוד היא לא קוראת להקמה של מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים. "הגיע הזמן שאירופה תעמוד על עקרונות היסוד של תהליך השלום הישראלי-פלסטיני" כתבו. "לצערנו, הממשל האמריקני הנוכחי התרחק מהמדיניות ארוכת השנים של ארה"ב. מדובר בתכנית חד צדדית, המוטה נגד הפלסטינים ומכירה רק בטענות של צד אחד בנוגע לירושלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אירופה - עשיו ועמלק .....
דב | 18-04-2019 18:55
אנגליה בראש
2
מוסלמים
נועם | 17-07-2019 7:44
המוסלמים רוצים לזרוק את היהודים ללבנון