הרב בן דהן לסרוגים: מצפה לשוב למשרד הביטחון - סרוגים

הרב בן דהן לסרוגים: מצפה לשוב למשרד הביטחון

בתום שתיקת בחירות, הרב בן דהן בראיון לסרוגים: "נתניהו נתן לציונות הדתית מתנה יפה", האכזבה מאיחוד מפלגות הימין "ההישג לא גדול" ומצפה לחזור למשרד הבטחון או לקבל ראשות וועדה

author-image
הרב בן דהן לסרוגים: מצפה לשוב למשרד הביטחון

אחרי מערכת הבחירות, הגיע תורו של סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן ששמר על שתיקה ארוכה לפתוח את הפה. בראיון לסרוגים הוא מספר על שלושת החודשים בהם היה פסיעה מהכנסת, הדיונים בבג"צ בעניינו, מה קרה למפלגתו ואיזה תפקיד הוא רוצה לחזרה בממשלה?

קודם כל, מה אתה אומר על התוצאות?

"אין ספק שיש ניצחון גדול של ראש הממשלה. הליכוד עשה פה צעד גדול שהביא לניצחון של כל הימין. עם זאת, המצב כרגע שבו הימין החדש לא נכנס מחליש את הציונות הדתית- עד עכשיו היינו שמונה מנדטים, היום הם רק חמישה. איתי זה שישה, אבל זה עדיין לא הכוח שהיה לנו קודם".

אולי המהלכים של נתניהו פגעו בציונות הדתית ולא עזרו לה?

"אני לא בטוח. דווקא הפעם הזאת הייתה יותר בגרות. נכון שפעם קודמת ברור שזלגו מאיתנו קולות לליכוד, אבל אני חושב שהפעם הזאת הרבה פחות. אפשר לראות את זה מכך שבמקומות ביהודה ושומרון שבהם היה אפשר לצפות שהליכוד יתחזק, בפועל הבית היהודי יתחזק. מבחינתנו ההיחלשות מגיעה בעיקר מזה שהלכנו בשני ראשים, או אפילו בשלושה ראשים, כי אני מעריך שחלק ניכר מהקולות של פייגלין מבוססים על הציונות הדתית".

הציונות הדתית צריכה ללמוד מהחרדים להתאחד

בסוף מדובר בכישלון. מ-8 מנדטים אותם ציפו, איחוד מפלגות הימין עומדת רק על חמישה

"זה נכון. אין ספק שבמבט הזה ההישג לא גדול, אבל אם מסתכלים על נקודת ההתחלה- שלושה חודשים אחרי שפתאום שני השרים והמנהיגים הבולטים עוזבים באופן פתאומי, ללא כל השארת תשתית או יכולת לבנות רשימה מסודרת עם פריימריז וכל מה שצריך להיות- בסך הכל זה כן הישג".

עם זאת הוא כבר מכוון לבחירות הבאות: "וודאי שצריך לעשות חושבים על איך אנחנו מגיעים לכך שאנחנו יותר הולכים מאוחדים ולא כמו שהלכנו היום בשלושה ראשים. זה דבר לא נכון. צריכים ללמוד מיהדות התורה למשל, גם היא מחולקת לפלגים שונים וחסידויות שונות, ועדיין הם הלכו יחד בשותפות אחת ועלו מ-6 מנדטים ל-8. אני מעריך שהעלייה נובעת מכך שהלכו בצורה מאוחדת. למרות שבבחירות המוניציפליות היו חילוקי דעות ביניהם ופילוגים שונים, כשהגיע העת לבחירות הארציות הם השכילו להתאחד וזכו להצלחה".

אתה תחזור לאיחוד מפלגות הימין?

כן, בעזרת השם.

במה זה תלוי?

יש מהלכים חוקיים, אני כרגע מייצג מפלגה עצמאית, אני צריך להיפרד מהליכוד ולהתפלג ממנה וצריך שוועדת הכנסת תאשר את הפילוג ואלחר מכן כמפלגה עצמאית אני צריך להוגיע לוועדת הכנסת על פעילות כסיעה אחת עם סיעת איחוד מפלגות הימין. זה למעשה שתי מפלגות שמחליטות לפעול יחד כסיעה אחת. לא שאני חוזר חזרה, יש פה מהלך טכני".

האם תרצה

אם זה אפשרי, לא רואה את האפשרות הזאת אם זה ניתן בוודאי שאני ישמח אני לא יודע אם בכלל יהיה לנו סגן שר. מעריך שיהיו לנו שני שרים ויהיה רצון לסגן שר.

זה תנאי שלך לחזרה לאיחוד מפלגות הימין?

לא

יש איזה שהם תנאים בכלל?

לא, אני לא במעמד של להציב תנאים, לא רוצה ולא מעוניין.

מצפה לחזור למשרד הבטחון ולקבל ראשות וועדה, יש לי נסיון רב ובהחלט אני מצפה לקבל. אבל אם לא אקבל – לא אקבל, אשרת את המדינה גם כחבר לכנסת.

נתניהו נתן לציונות הדתית מתנה יפה

שמרת על דממה בכל התקופה האחרונה, אתה שובר עכשיו שתיקה

נגד החיבור של אח"י והליכוד היו שתי עתירות מטעם כמה גופים לוועדת הבחירות ואחרי שהם נכשלו שם, הם עתרו לבג"צ, במטרה למנוע את החיבור הזה ואת ההסכם, ובעצת עורכי דיני המליצו לא להבליט ולא להיות שותף פעילות יחד עם איחוד מפלגות הימין שאני רשום

הגעת לנאום הניצחון של הליכוד, נכחת באירועי ליכוד בבחירות

זו חלק מהמחויבות שלי לרשימה, אני לא מתעלם מזה שנתניהו נתן לציונות הדתית מתנה יפה. כחלק מהרשימה, זו הייתה חובתי להיות בכינוסים הללו. הוא ציין כי "זומנתי באופן אישי על ידי לשכת ראש הממשלה לאירועים בהם ביקשו להופיע בהם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
'הרב' יצטרף לממשלת שוחד מרמה והפרת אמונים ?
קר | 15-04-2019 17:58
אני מקווה שהיושר והאחריות על עם ה' תגבר על 'ימניות'.. ימניות שמוכנה להרוס את עם ישראל..
ראינו איך שמעשי הימין מגרגרים את ישראל לשאול
מתנחל אבל ישר. | 16-04-2019 0:33
מעשי ה'ימין' מדרדרים את ישראל לשאול תחתית
2
מה הרב השיג בתור סגן שר ביטחון?
א | 15-04-2019 18:15
?
אלישיב עם עגיל באוזן - התפוח לא נפל רחוק מהעץ
אלישיב בן דהן דתל"ש | 15-04-2019 20:23
אלי חי בסרט
מנע מכירת צוללות לאויב תמורת שלמונים ??
עז | 15-04-2019 19:52
פשע כזה יכול להתבצע כשהוא היה שם ?
3
מלחך פנכה
טובאל | 16-04-2019 9:53
איך הפשפש עלה למעלה. לא תרם מאום בשבתו במשרד הבטחון, חוץ ממנעמי השלטון. חילול השם.
4
ביבי חזק בפרוקים
אזרחית | 16-04-2019 13:33
ביבי החליש במכוון את מפלגות הימין של הציונות הדתית. רצה אותם קטנים, אך במידה שתעזור לו לשלוט ולא יוכלו להגביה ראש ודרישות. לכן שיחק אותה בהפוכה עודד חבורים שבעצם רק פיצלו