רב ראשי במרוקו וסבון בן 100 שנה: העבר המשפחתי של נטע ברזילי נחשף

רב ראשי במרוקו וסבון בן 100 שנה: העבר המשפחתי של נטע ברזילי נחשף

לקראת האירוויזיון המתקרב, הזוכה הישראלית נטע ברזילי גילתה שלל פרטים מפתיעים על משפחתה. אז מי הרב הראשי שקשור אליה ומה היה שם משפחתה המקורי? צפו

מפתיע: מי הרב הראשי שקשור לנטע ברזילי?
  (צילום: מתוך יוטיוב)

אחרי המסע לאירוויזיון, עוצרים למסע שורשים: הזוכה הישראלית באירוויזיון, נטע ברזילי גילתה את עברה המשפחתי 7 דורות ו- 300 שנה אחורה.

את המחקר המיוחד ערכה חברת ההייטק MyHeritage, הנותנת השנה את החסות של האירוויזיון בתל אביב. בעקבות המחקר נטע גילתה שהיא קשורה משפחתית ליותר מ-7,000 איש הפזורים בשישים מדינות ברחבי העולם.

המחקר גילה שמשפחת אביה שינתה את שם המשפחה המקורי מ"שפיזאייזן" ל"ברזילי", המשמעות של שניהם זהה: נפח. חוקרי החברה טסו לפולין כדי לאתר ולצלם עבורה את בית מגורי הסבא-רבא שלה, נתן ברזילי, שחי בעיר טומשוב לובלסקי.

מצד משפחת אמה, סבא של סבא של נטע בנימין סרור, היה במקור מטריפולי, לוב. שם היה בעל בית חרושת לסבון וחוקרי MyHeritage איתרו והציגו בפניה סבון בן 100 שנה מאותו מפעל. הסבון העתיק נשתמר מאז ומוצג במרכז מורשת יהדות לוב באור יהודה. החוקרים איתרו גם כוס קידוש ששימשה את משפחתה בכל ערב שבת במשך למעלה מ-120 שנה.

(צילום: מתוך יוטיוב)

בין הפרטים המפתיעים שגילתה ברזילי על משפחתה, נחשף כי אחד מאבות משפחתה היה הרב הראשי של מקנס במרוקו.

חברת MyHeritage מנהלת את מאגר אילנות היוחסין ומאגר המסמכים ההיסטוריים מהגדולים בעולם. תיעוד ההיסטוריה המשפחתית של נטע ברזילי היא חלק מפרויקט רחב – One Big Family – שיזמה החברה ובו נוטלים חלק משתתפים נוספים בתחרויות האירוויזיון בעבר ובהווה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו