דובר רה"מ לשופט: "בליכוד מאמינים בחופש ביטוי" - סרוגים

דובר רה"מ לשופט: "בליכוד מאמינים בחופש ביטוי"

דיון חריף מתנהל החל מהבוקר בוועדת הבחירות על עתירת כחול לבן נגד הליכוד. הצעת מלצר: "פעיל מפלגה יצהיר את שמו ויחשוף את תפקידו". דוברו של נתניהו: "לפיד וגנץ שלחו סוללת עורכי דין בניסיון לסתום פיות לימין"

דובר רה"מ לשופט: "בליכוד מאמינים בחופש ביטוי"
  (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

דיון ארוך וחריף מתנהל החל מהבוקר (רביעי) בוועדת הבחירות המרכזית של עתירת כחול לבן נגד הליכוד. מלצר הבהיר כי הוא רואה בחומרה רבה שימוש בפרופילים מזוייפים ופייק ניוז בניסיון להשפיע על מערכת הבחירות, עם זאת לא נקבע כל קשר לליכוד.

בסופו הציע יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר כי כל אחד מפעילי המפלגה יצהיר את שמו ויחשוף את תפקידו במסגרת המפלגה. דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך טען מנגד כי אי אפשר לקבל את זה: "אנחנו בעד חופש ביטוי, זה אחד מהערכים של התנועה שלנו".

המשך דיון בעתירת רשימת כחול לבן נגד הליכוד (בעניין תעמולה אסורה) בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כב' השופט חנן מלצר.מפלגת כחול לבןמפלגת הליכוד#שקיפות #בחירות2019

פורסם על ידי ‏ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22‏ ב- יום רביעי, 3 באפריל 2019

לפי ההצעה שתלויה בהסכמת הצדדים, כל פרסום מטעם רשימות המועמדים ברשתות החברתיות יהיה מזוהה-בין אם הוא נעשה באמצעות המועמדים, אחת המפלגות שהגישו אותו או בעל תפקיד בהן וכי הצדדים יקבלו עליהם צו מניעה מוסכם וייתנו הסכמתם לחשיפת פרטיהן בפרסומים.

באי כוחה של כחול לבן, חברי הכנסת מיקי לוי וקארין אלהרר בירכו על ההצעה, "הממשיכה את הקו בו נוקטת מפלגת כחול לבן, לשקיפות מלאה במערכת הבחירות הנוכחית והוסיפו והודיעו כי בכוונתם אף להפוך את הצעתו של כבוד השופט מלצר להצעת חוק אשר תעלה כבר בכנסת הקרוב", דברי השניים.

בעניין תעמולה אסורה, ביקש עורך הדין של הליכוד: "בבקשה תמחקו את העתירה, אתה אח שלי. תוותר על התלונות, תתנצלו ותשלמו פיצויים ותנו לנו ללכת הביתה" .

בשורת אמירות לא ענייניות, התקשו בכחול לבן לקשר את הבוטים המופעלים לליכוד. אולם לטענת מנכ"ל מפלגת יש עתיד, הוא אמר בחקירה הנגדית בעניינו: "תזמורת שמנוגנת היטב ויש מי שמנצח עליה. היא מתוזמנת ומתוזמרת וסביר להניח שלכאורה גם ממומנת".

במקביל צייץ בטוויטר דוברו של ראש הממשלה נתניהו, יונתן אוריך בחשבון מאד פעיל כי "לפיד וגנץ שלחו סוללת עורכי דין בניסיון לסתום פיות לימין ברשת".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו