הרשויות מציעות לתושבי כרם שלום לצאת מבתיהם - סרוגים

הרשויות מציעות לתושבי כרם שלום לצאת מבתיהם

לקראת פעולה צבאית בעזה? רשויות בעוטף עזה מציעות לתושבי הקיבוץ 'כרם שלום' שבדרום הרצועה להתפנות מבתיהם. מוקדם על הודיעו בצה"ל על עוצר יציאות לכלל הכוחות הלוחמים

הרשויות מציעות לתושבי כרם שלום לצאת מבתיהם
  (צילום: דודי מודן/פלאש90)

לקראת פעולה צבאית בעזה?

לראשונה מאז 'צוק איתן' במועצה האיזורית אשכול קיימת היערכות לפינוי מסודר של יישוב כרם שלום בבדרום הרצועה. על פי הדיווח בחדשות הערב  ב'כאן 11', המועצה האזורית אשכול פנתה לתושבי כרם שלום והציעה להם להתפנות מבתיהם במהלך סוף השבוע. לפי שעה טרם ברור האם מדובר בהתרעה מסכנה או בהכנות לפעולה צבאית בעזה.

במקביל, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס התראיין לרשת אל-ג'זירה והתייחס למתיחות בין ישראל לרצועת עזה: "יש לנו מידע שישראל רוצה לתקוף לפני הבחירות. אנחנו מוכנים", טען הבכיר.

מוקדם יותר הושלמה הגעת מפקדת אוגדה, שלוש חטיבות וכוח ארטילריה לפיקוד הדרום. הכוחות מבצעים תדריכים, מסדרי מוכנות ואימונים לתרחישים אפשריים.

במהלך היום התקיימה סדרת דיונים בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי, במסגרתם בוצעה הערכת מצב, דיוני תרחישים ואישור פקודות אופרטיביות לתרחישים שונים. כמו כן, ניתנו הנחיות לצעדים הנדרשים להשלמה על ידי כלל המפקדות עד מחר (ו׳) וכן הוחלט על עוצר יציאות מלא של כלל הכוחות הלוחמים המוקצים לפיקוד הדרום.

בנוסף, תקף צה"ל חוליית מחבלים שהפריחה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה. דובר משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי בתקיפה נפצעו קל שלושה בני אדם. במקביל, על רקע המתיחות בדרום וההיערכות להפגנות בגבול עזה בסוף השבוע, בצה"ל הודיעו כי הוחלט על עוצר יציאות לכלל הכוחות הלוחמים בפיקוד הדרום.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום למתיחות בדרום ואמר כי הוא הורה להדק את טבעת הביטחון סביב הרצועה. בטקס חנוכת הקטע הצפוני של כביש 6 במחלף תל קשיש, ציין נתניהו כי הוא הורה לעבות כוחות ו"להיות מוכנים למערכה רחבה".

"אני בא עכשיו מגבול רצועת עזה, שם נפגשתי עם מפקדי האוגדות והמח"טים שנמצאים בקו הראשון", אמר נתניהו. "יידעו כל אזרחי ישראל שאם נידרש למערכה רחבה – ניכנס אליה חזקים ובטוחים ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות האחרות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בזבוז זמן וכוחות של חיילנו . רק הפצצות מהאוי
יאיר | 28-03-2019 20:40
למה להכנס? למה? ממי מפחדים? לא הקש בגג ולא בדלת. הקש בגופם ורוחם של אוייבנו. השמדה מהאויר . חד . ברור. חלק. הכל....
צודק. הלוואי כך ורק כך!!!
אם בישראל | 29-03-2019 1:18
עם ישראל חי. הלוואי נתפוס שכל ונמגר את החמאס עד תום! יודו לנו גם ערביי עזה שסובלים מהחמאס.
2
הכוחות בשטח
יובל | 28-03-2019 20:56
שאננות זה החשש הגדול תמיד. מקווה שהכוחות ישמרו על עצמם ולא יפגעו בקרבת השטח. הכי חשוב!
3
פשוט עיוות המציאות...מטומטמים
תושבת כרם | 28-03-2019 21:06
החברים בקיבוץ רצו הפוגה מהפיצוצים הבלתי נגמרים האלה.. אז המועצה ארגנה להם סופש בחינם כדי לנוח... מעוותים ככ כאילו קוראים לנו להתפנות בשבת בגלל מה שיהיה... וואי התקשורת הזאת פשוט נוראית. סתם יוצרים לחץ מיותר