משפחת איש רן: "להרוס את בית המחבל שרצח את בננו" - סרוגים

משפחת איש רן: "להרוס את בית המחבל שרצח את בננו"

שלושה חודשים לאחר הפיגוע בצומת עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש רן, ביתו של סאלח ברגותי עדיין קיים. כעת דורשים ההורים שירה ועמיחי מאלוף הפיקוד להרוס את בית המחבל

author-image
משפחת איש רן: "להרוס את בית המחבל שרצח את בננו"
  (צילום: חיים גולדברג, סרוגים)

שלושה חודשים לאחר הפיגוע הרצחני בצומת עפרה, שירה ועמיחי איש רן דורשים מאלוף פיקוד המרכז להרוס את בית המחבל שרצח את בנם עמיעד ישראל הי"ד.

כזכור בפיגוע ירי בצומת עפרה, נורתה שירה שהייתה בהריון מתקדם, הרופאים בבית החולים שערי צדק יילדו את בנה, אך הוא נפטר ימים ספורים לאחר מכן. כעת פונים בני הזוג שירה ועמיחי במכתב לאלוף פיקוד המרכז נדב פדן בדרישה להרוס את בית המחבל שרצח את בנם וכן את בתי המסתור ששימשו את המחבלים מהפיגוע בעפרה ובגבעת אסף.

המכתב, שנשלח על ידי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את משפחת איש רן כנפגעי איבה, התחיל בתיאור האירוע. "בתאריך 9.12.18 בוצע פיגוע רצחני על ידי חוליית מחבלים לעבר מרשיי. בפיגוע נרצח תינוקם של מרשיי, עמיעד ישראל הי"ד. האם, שירה איש רן, נפצעה קשה, האב, עמיחי איש רן נפצע בינוני, וחמישה אזרחים נוספים נפצעו בדרגות שונות".

ביתו של סאלח ברגותי לא נהרס

עוד נכתב כי שלושה ימים לאחר הפיגוע חוסל המחבל סאלח ברגותי, ואחיו עאסם ברגותי שהיה שותף לרצח, נמלט. יום לאחר מכן, בתאריך 13.12.18 ביצע עאסם ברגותי פיגוע נוסף בצומת גבעת אסף, בו נהרגו שני חיילי צה"ל, וחייל ואזרחים נוספים נפצעו. עאסם ברגותי נעצר כחודש לאחר מכן, בדירת מסתור של סייען סמוך לכפר מגוריו.

במכתב שנשלח גם לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, סגן שר הביטחון אלי בן דהן ויועמ"ש איו"ש מתואר: "בתאריך 20.1.19 הודיע דובר צה"ל על מסירת צו הריסה לבתי המחבלים. בתאריך 7.3.19 הרסו כוחות הביטחון את ביתו של המחבל עאסם ברגותי, אך באופן תמוהה ובלי כל הסבר הידוע למרשיי ביתו של המחבל סאלח ברגותי לא נהרס. נראה שהצבא נמנע מלהרסו".

עו"ד בלייכר חוזר ומדגיש במכתב כי "המחבל היה שותף מלא לפיגוע ולרצח של עמיעד ישראל. אין כל היגיון בהימנעות מהרס ביתו. מאחר ומדובר בצעד הרתעתי, כל הססנות והימנעות מצעדים אלו כלפי המרצחים שוחקות את ההרתעה ומסכנות חיים. אבקש להרוס את ביתו של המחבל לאלתר".

בהמשך המכתב מונה בלייכר נימוקים נוספים להריסת בתי הסייענים, בנוסף בית המחבל עצמו. "חוליית המחבלים הרצחנית לא פעלה בחלל ריק, אלא קיבלה סיוע ותמיכה של מעגלי טרור רבים. מושכלת יסוד היא, שעל מנת להילחם ולהרתיע את הטרור יש לנקוט ביד קשה, הן כנגד חוליית המחבלים ושותפיה והן כנגד הסייענים והמסייעים אף לאחר מעשה".

לדבריו "מרשיי שנפצעו ושכלו את בנם, פונים בבקשה אל כבודו לפעול כל הכלים על מנת למגר את הטרור ולהרתיעו. להעדיף את הזכות של אזרחי ישראל לחיים בביטחון על פני אי אלו זכויות של הטרוריסטים, על כל מעגליהם. אבקש להרוס את בתי הסייענים, בדגש רב לבתים אשר שימשו מסתור לחברי החוליה".

לבסוף, ביקש בלייכר במכתב "מפציר בכבודו, לא לאפשר החזרת גופות המחבלים למשפחותיהם, אשר עלולה להעניק פרס ועידוד לטרור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אוי לנו!
eli | 27-03-2019 11:23
כמה נפלנו, כמה החושים שלנו נשחקו, שהורים שכולים מסתפקים בהריסת בית המחבל כדי להתנחם... אוי לנו, לאיזה שפל הגענו...
2
אין הרתעה. יש לסלק את כל המשפחה
ליאת פרידמן | 27-03-2019 12:14
לא לאשר כספים אל הרוצחים. להרוס בתים. ולהחזיק במאמץ להנהיג הרתעה כלפי מחבלים שאותם מחנכים להרג ורצח.