"מי אתם מעדיפים?": קרוליין גליק במתקפה נגד זהות - סרוגים

"מי אתם מעדיפים?": קרוליין גליק במתקפה נגד זהות

מועמדת הימין החדש תקפה את מפלגת זהות, אשר לטענתה מנסה "למשוך את תומכי הימין החדש אליה". בפוסט בפייסבוק הסבירה מדוע היא מתרחקת ממפלגתו של פייגלין: "מי אתם מעדיפים בכנסת?"

author-image
"מי אתם מעדיפים?": קרוליין גליק במתקפה נגד זהות
  (צילום: מרים אלסטר\פלאש 90)

מועמדת הימין החדש קרוליין גליק תקפה הערב (שלישי) את מפלגת זהות אשר לטענתה מנסה "למשוך את תומכי הימין החדש אליה". בפוסט שכתבה בפייסבוק השוותה את עצמה למועמדת זהות ליבי מולד, והסבירה מדוע עדיף להצביע לימין החדש על פני מפלגתו של משה פייגלין.

"מבחינתי שלושה דברים עיקריים מביאים אותי להתרחק מזהות ולתמוך בימין החדש" הסבירה. "הדבר הראשון הוא הגישה הכללית לפוליטיקה. פוליטיקה היא אומנות האפשרית. בהינתן מציאות בה אינך מחליט יחיד, איך תוכל לקדם את סדר היום שלך?"

"איך פייגלין יישם את תוכנית החינוך"?

לטענתה, "זהות אומרת שהיא מפלגה של שוק חופשי. בין השאר, היא רוצה להפריט את מערכת החינוך באמצעות וואוצ'רים. על פי השיטה הזאת, כל ההורים יקבלו קופון שווה שכר לימוד לכל ילד. כהורים נוכל לקחת את הקופון ולהפקיד אותו היכן שנרצה, כמו תשלום שכר לימוד במוסד פרטי. זאת על מנת לחייב בתי ספר לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר או להיסגר. "על הנייר זה נשמע אחלה. אבל יש כמה בעיות".

"ראשית, איך שר החינוך משה פייגלין, או שרת החינוך ליבי מולד, יישמו את התוכנית הזאת באמצע שביתת מורים, כאשר בית הדין לעבודה יגיד לו או לה שאכן, המורים צודקים, יש להם חוזה- והתוכנית מפרה אותו? איך השר פייגלין או השרה מולד יישמו את התוכנית שלהם בקואליציה עם החרדים? ליצמן ודרעי יתמכו בתוכנית? גם לא אחרי שיעשנו קילוגרם של עלים ירוקים".

"לעומתם, שר החינוך נפתלי בנט עשה יותר כדי להביא לליברליזציה של מערכת החינוך מכל שר חינוך שקדם לו" הבהירה. "הוא העצים את מנהלי בתי הספר כדי להעניק להם את החירות לבחור את צוות המורים ולהתאים את תוכניות הלימודים לצרכי הקהילה שלהם. הוא הכניס את התוכניות של בית הספר בחופשות כדי להוריד את הנטל שימי החופשה המופרזים מטילים על ההורים, ופתח איזורי רישום על מנת לאפשר להורים לבחור בתי ספר- כדי לוודא שהילדים שלנו יוכלו ללמוד במסגרת שמתאימה להם".

"פייגלין רמז כי שקד גונבת את העבודה שלו"

בהמשך התייחסה לנושא המשפטי, המהווה מרכיב מרכזי בקמפיין הימין החדש: "בזהות מדברים על רפורמה במערכת המשפט שתחזיר את הבלמים והאיזונים למערכת המשפט. יו"ר המפלגה פייגלין אפילו הוציא סרטון בנושא בשבוע שעבר בו טען כי הוא אבי המהפכה המשפטית שהשרה איילת שקד מקדמת במשרד המשפטים. פייגלין טען שהוא זה שדיבר על הצורך לבטל את הוועדה למינוי שופטים ואף רמז כי השרה שקד גונבת את העבודה שלו".

"אינני יודעת אם פייגלין היה מסטול כאשר צילם את הסרטון אבל, המגלומניה שמשתקפת בו מסגירה דברים מדאיגים על אופיו" תקפה. "אני, למשל כותבת על מערכת המשפט ועל הצורך לבטל את המהפכה של אהרון ברק בעיתונות בעברית ובאנגלית כבר לפחות 15 שנים. מכוני מחקר כגון פורום קהלת והתנועה למשילות קיימים כדי לקדם את סדר היום הזה. היו כאן כמה שרי משפטים שביקשו לגלגל אחורה את כדור השלג ששמו מערכת המשפט כבר לפני למעלה מעשור"

"לעומת פייגלין שלא רואה אנשים ממטר אבל שמח ליטול את הקרדיט על עבודתם תוך רמיסתם, יש את שרת המשפטים איילת שקד. בקדנציה האחרונה, בתנאים פוליטיים קשיים מאוד היא התחילה את המהפכה נגד מערכת המשפט חסרת הבלמים. היא הביאה למינוי שופטים שמרניים לראשונה זה שנות דור" ציינה. "ואיך היא עשתה זאת? באמצעות עבודה עם אנשים שונים ממנה, תוך העצמת שותפים לדרך".

"שקד עשתה את הדבר שאף אחד שקדם לה לא הצליח לעשות. היא יצרה שותפות עם נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים, ובכך שינתה לראשונה את מאזן הכוחות בוועדה למינוי שופטים. עד ששקד הגיעה, שופטי עליון שלטו בוועדה ביד רמה ואף משפטן בעל גישה שמרנית לא הצליח להתמנות. שקד הצליחה לקדם את סדר היום שלה על אף שמשה כחלון חסם כל סיכוי של רפורמה במערכת המשפט באמצעות חקיקה בכנסת".

"הגישה לעם ישראל מנכרת"

"הדבר השני שמרחיק אותי ממפגלת זהות ומביאה אותי לפעול למען הימין החדש הוא הגישה הכללית לעם ישראל" המשיכה גליק. "יש משהו מנכר, לא אנושי ובוודאי לא יהודי בגישה הליברטריאנית שזהות מאמצת. העם היהודי איננו רק אנשים פרטים וקהילות נפרדות. אנחנו עם אחד".

"הגישה הליברטריאנית בעיניי היא אנטי ציונית. והגישה האנטי יהודית והאנטי-ציונית הזאת באה לידי ביטוי חזק בעמדת זהות שיש להפוך את צה"ל לצבא מקצועי" טענה. "לי אין כל ספק כי יישום החזון הזה יביא להתפוררות החברה הישראלית. נטל הביטחון ייפול על עניים. הם יראו בשירות מסלול לצאת ממעגל העוני. עשירים לעומתם, יעדיפו לשלוח את ילדיהם לאוניברסיטה בגיל 18 ולשלם לאחרים לשמור עליהם".

"אחד מעמודי התווך של החברה הישראלית היא האמונה עתיקת יומין שלנו כעם של שותפות לגורל. וכן, של אחווה. וצה"ל, כצבא העם, הוא אחד המקורות החזקים ביותר של תחושה זאת. את כל הזהות הקולקטיבית היושבת בשורש העם שלנו מקדמת דנא, מפלגת זהות מבקשת לנפץ. בתור ליברטריאנים שמעלים על נס את חירות הפרט הם שוכחים כי יהודים אנחנו וטוב לנו ביחד בארץ שלנו, ארץ ישראל".

"בתור יהודייה, אני רוצה שצבא הגנה לישראל ימשיך להיות צבא עם. אני גאה ששירתי בו. אני רוצה שבניי ישרתו בו" הבהירה. "בעיניי, יש ערכים חברתיים ובראש ובראשונה, כל ישראל ערבים זה לזה, שהם חשובים לא פחות מחירות הפרט. הם הסיבה שנפש יהודי הומייה. ואת הנפש הזה אינני מוצאת במפלגת זהות".

"פייגלין אינו מסוגל לעבוד עם איש"

בסיכום דבריה הציגה את ההבדל השלישי בין המפלגות: "אנחנו ממש מאמינים בדרך, ואין פשרות. אנחנו מחויבים באמת לארץ ישראל ולעם ישראל. אנחנו כאן כדי להיות השותפה הבכירה בממשלת נתניהו לא להיות האופורטוניסטיים של גנץ. אנחנו לא נהיה לשון מאזניים. אין לנו יכולת לשבת בממשלת גנץ בתמורה לקנביס או לכיסא על חשבון כל היקר לנו".

מנגד, גליק טענה כי "התומכים בזהות תמיד משבחים את המצע המפורט של המפלגה. אבל אין כל סיכוי שהח"כים של זהות יקדמו אותו. זאת הסיבה שפייגלין נכשל בפוליטיקה. הוא לא הביא אף הישג כי אינו מסוגל לעבוד עם איש. ומה הוא באמת חושב על האידיאולוגיה הכאילו ימנית שלו? האם הוא מתנה את השותפות שלו בקואליציה ברפורמה משפטית או חינוכית או בהחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון? לא. הוא מתנה הצטרפותו לממשלה בלגליזציה של קנביס".

"בעבור הזכות להתמסטל, הוא יוותר על העקרונות הכלכליים שלו. הוא ייוותר על ארץ ישראל. הוא יוותר על רפורמה משפטית. כי בעוד כחול לבן תתן לו קנביס, את האוצר החונטה תתן לניסנקורן. את המשפטים יתנו הגנרלים לשלי יחימוביץ ואת יהודה ושומרון וירושלים יתנו גאוני הביטחון לאש"ף" טענה.

"וזה מחזיר אותי לשאלה הראשונה שלי. מצביעי ימין יהודים, אחים ואחיות יקרים- מי אתם מעדיפים בכנסת? קרולין גליק או ליבי מולד? מאז ששבתי לשיקגו אחרי הטיול הראשון שלי בארץ, כילדה בת 12, אני מקדישה את חיי לקידום ישראל ברמה המדינית, פוליטית, צבאית, ומשפטית בארץ ובעולם. עליתי לארץ לבד בגיל 21 והתגייסתי לצה"ל כחיילת בודדה, ושירתתי 5 וחצי שנים".

"עבדתי בצוות המדיני של ראש הממשלה נתניהו בכהונה הראשונה שלו, ובמרכז למדיניות ביטחון בוושינגטון כעמיתה בכירה למזרח התיכון. עבדתי לאורך השנים עם מאות סנטורים וחברי קונגרס על נושאים אסטרטגים כדי לקדם את שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב. עבדתי עם ממשלות קנדה ואוסטרליה. הרצאתי בפורומים בכל העולם למען ישראל. לימדתי במכללות הצבאיות של ישראל וארצות הברית. כיסיתי את המלחמה האמריקנית בעיראק מיחידת חנית של הצבא האמריקני.

"ואחרי כל זה, החלטתי להצטרף לשרים נפתלי בנט ואיילת שקד כדי לקדם את סדר היום הביטחוני, המדיני, המשפטי, והכלכלי המשותף שלנו מתוך אמונה כי הדבר יבטיח את ביטחונה ושגשוגה של ישראל" סיכמה. "אז תבחרו אתם. קרולין גליק או ליבי מולד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 36 דיונים מיין לפי
1
רוצה לראות את קרולין בכנסת!!
גיל | 26-03-2019 23:31
אחת הגדולות.
2
אני מעדיף כל מי שלא קוראים לה "שולי מועלם"
תודה | 26-03-2019 23:34
ועדיף שיקראו לה רונית דרור
3
השתכנעתי לגמרי
זהבה | 27-03-2019 0:02
כל מילה פנינה קורין גליק כותבת נכון. אני אצביע לה, השתכנעתי לחלוטין עלי והצליחי קורלין גליק !!!
4
אם היו שולחים את בנט לשרת בכפיה בשריון..
רק זהות בקלפי | 27-03-2019 0:15
הוא היה מוריד פרופיל. אז אל תספרו לנו סיפורים, זאת חכמה מאוד קטנה לשרת בסיירת או בניירת, או אפילו בפרקליטות הצבאית.
5
אז תבחרו אתם. שולי מועלם או רונית דרור.
אני בחרתי | 27-03-2019 0:16
פמיניזם קיצוני או שוויון ושפיות.
6
כמה שטויות ודמגוגיה
ליבנה | 27-03-2019 0:28
7
מעדיפים את זהות
בר | 27-03-2019 0:54
!!!!!
8
ומי יש אצלכם? אלונה ברקת שתמכה בגירוש ב-2005?
רק טב ! | 27-03-2019 0:58
בקיצור, אתם ופייגלין זה היינו אך. עובדה שגם אצלכם יש הרשימה כמה שמאלנים מובהקים
9
האמת היא צודקת. חוץ מלגליזציה שום דבר הוא לא
רחל | 27-03-2019 1:06
כי זה דורש שיתוף פעולה ופשרות. להזכירכם, הוא לא בליכוד לא כי הוא הגיע למסקנה שזו לא הדרך להשפיע, אלא כי ביבי העיף אותו. הרעיון של כניסה לליכוד היה מוצלח דוקא, אבל הוא התעקש כל הזמן להבליט את עצמו ועוד כאלטרנטיבה לנתניהו.
10
מכה מתחת לחגורה
אלי | 27-03-2019 2:02
ביקורת תמיד לגיטימית אבל הסגנון פה מגעיל. קרולין לא רוצה לראות שפייגלין מתכוון לנקות את השחיטות בשלטון ובמוסדות המדינה, דבר שאל עף כל ההישגים שלה היא לא הצליחה לעשות.
11
לא יודע מי זאת ליבי מולד
בוחר | 27-03-2019 3:45
אבל אני כן יודע מי זאת שולי מועלם שנמצאת מקום אחד לפני קרולין גליק ברשימה. אני מאוד אוהב את קרולין גליק אבל המאמר שלה רק תמך בהחלטתי לבחור בזהות. לא מעניינת אותי לגליזציה, אבל כן מעניינים אותי כל שאר הדברים במצע. חבל שקרולין לא נמצאת בעצמה בזהות.
12
זהות תקבל 12 מנדטים. הציבור מאס בעסקנים
מצביע שס לשעבר | 27-03-2019 6:17
ואם יעשה אפילו עשרה אחוזים ממה שהבטיח, אנחנו הראשונים לעלות לירושלים עם טוריה וכובע ולהניח את אבן הפינה לבית המקדש.
13
תוכן רדוד ודוחה !
דוד | 27-03-2019 6:26
שלום, אקדים ואומר שלא תכננתי ואני לא מתכנן להצביע זהות וההתלבטות שלי היא הבית היהודי או הימין החדש! כנראה שהבית היהודי... למה בעבר התגאתי בבנט ושקד- בגלל דרך ארץ! הם לא לכלכל על מועמדים אחרים מאף מפלגה והתמקדו באיכויות שלהם ובטוב שהם עשו ויעשו. לצערי הם החליפו דיסקט וכמו שאני רואה גם חברת מפלגתם. המאמר הזה פשוט דוחה! יש בו מעט מעוד מידע ענייני וכל משפט שני שלה זה :ניראה עם פייגלין המסומן הזה- יודע מה שאומר, יזכור, ידע לבצע תחת השפעת הסמים... פשוט חבל
זה הפרצוף האמתי של הימין החדש
אלי | 27-03-2019 11:27
שחצנים מתנשאים.
14
אני חושב שמי שמצביע לימין החדש מסתכן
טל | 27-03-2019 6:27
בלזרוק את הקול שלו מתחת לאחוז החסימה ולכן עדיף שיצביע למפלגה ימנית אחרת ( בית יהודי/זהות)
15
אם כל הכבוד אבל עכשיו נטל הביטחון נופל
אחד שיודע | 27-03-2019 6:31
על העניים העשירים משתמטים או הולכים לגלצ לפחות בצבא מקצועי אף אחד לא יכריח אותם והם יקבלו שכר טוב
מה שנכון נכון
אלי | 27-03-2019 11:31
הכתבה מגעילה, אבל לגבי צבא העם, קרולין צודקת. כיבוש הארץ היא מצווה המוטלת אישית על כל יהודי וכל יהודי מאז אברהם אבינו הוא חייל (מצטיין) בצבא ה'.
16
די נחנקנו.
יואל | 27-03-2019 7:04
כל כמה שעות מעלים כתבה נגד זהות.. תתחילו להפנים. זהות הפתעת הבחירות על אפכם וחמתכם.
17
אתר סרוגים
שמחה | 27-03-2019 8:35
הוא אחד האתרים הרדודים ביותר! עובדים אצל בנט! סרוגים אתם בטוח לא! חפיפניקים זה כן! תשאלו את הרב googel למי נכון להצביע בבחירות האלו אולי תופתעו מהתשובה הפעם! עלובי נפש!
18
כמה עזות
בושה | 27-03-2019 8:54
להצהיר ללא בושה כי אינו מוכן לעבוד עם איש כאשר לתיק היקר ביותר הוא בוחר אדם אחר זה פשוט שקר. העובדה שאינו מוכן לעבוד עם מפלגה אחרת (נקרא לילד בשמו) היא מהעובדה הפשוטה שאין ראויה שכזאת. הנוף הפוליטי בישראל עד עתה היה ביצתי ודביק (דעתי האישית וכנראה, רק כנראה, גם דעתו של יור המפלגה)
19
ניסיון נחמד
היי | 27-03-2019 9:00
הניסיון להדביק את מועמדת עלה ירוק לשעבר יגרום לתוצאה הפוכה ממה שניסית לעשות. כאשר אנו רואים את ההתעלמות המוחלטת שהייתה לנו מהדרישה הצודקת של כל אדם לעשות את מה שהוא רוצה (במרחב הפרטי וללא פגיעה באחר כמובן) ללא כפייה של הרוב ונשמיט לרגע את העניין הרפואי שבדבר, יש לנו אחריות גדולה לתקן עוול זה
20
רק זהות
חילוני הדוק | 27-03-2019 9:06
רק זהות. רוצים חרות אמיתית. מאמין באלפר. כלכלן בעל שם עולמי. השינוי חייב להעשות. יוקר המחיה הרג פה את כולם. דיי לצביעות ולחגיגות השכר. הגיע הזמן לשינוי אמיתי וחרות בלתי מתפשרת. נמאס לי לחיות מאחורי חומות של פמניזם ראדיקלי ודת קנאית מטורפת. מבקש חרות ובעה גם יקבל אותה!!
21
מעדיף את ליבי
שלום | 27-03-2019 10:11
היא בטח לא מלכלכת על אחרים. קרולין גליק, פעם הערכתי אותך.
גם אני!
אלי | 27-03-2019 11:35
המידות - זה הבסיס.
22
מצביע זהות תקפצי לי
אבי | 27-03-2019 10:27
חחח
23
האמת
שוקי | 27-03-2019 10:56
יופי תתלונני על זה למשטרה את רוצה יותר כסף להשאיר את המשפחות בזבל נכון? לא מספיק לך אז תמצאי עבודה אחרת
24
אני מצביעה זהות
מישל | 27-03-2019 12:52
פיגלין איש רוח. אדם עם מצע מדוייק ואמין. חבל להתבסס ססיקורת שלך על הקנאביס וללכלך על ליבי מולד- אישה משכמה ומעלהץ אני את הפתק שלי שמה בזהות. סופסוף מצע רציני ויש על מי לסמוך.
25
שכנעת אותי דווקא להצביע לזהות
שוקי | 27-03-2019 13:14
בנט היה שר חינוך גרוע עד מאוד, הוא שחק את מעמד המורים וראי את המחסור שיש בשוק לעובדי הוראה שמתרחקים מהמקצוע. הוא הצעיד נושא אחד בלבד ופגע בכל השאר. בנט היה שר חינוך שמקנא בשר ביטחון - כל דבריו ועבודתו הייתה סביב שר הביטחון ולא חינוך שלא מעניין אותו. בנט תומך בביבי אבל כל הזמן תוקף אותו. בנט בורח ממפלגה כי הוא לא רוצה לחץ של שטח ומרכז וכו'. אין שום סיבה הגיונית להצביע לבנט. הוא לקח את שולי בשביל הכסף וגם אותה זרק - האם בכלל אפשר להאמין לבנט? לפחות פייגלין מגיע עם משנה סדורה ורעיונות מקוריים שמגדילים את חירות האדם. יש לו חזון, ברור שהביצוע יהיה מורכב יותר. אבל הא מרענן שיח ישן ותבוסתני מול ההסתדרות וגופים ארכאיים - לכן צריך להצביע בעבורו כדי לרענן את המערכת.
26
היא רק מסתובבת סביב עצמה
חיימקה | 27-03-2019 15:26
קרוליין היקרה, לא מדובר בהבטחות אלו או אחרות. בדיוק כפי שאינכם יכולים לממש את כל רצונותיכם בקדנציה אחת, כך גם זהות לצערי ככל הנראה לא תהפוך את הקערה על פיה בבת אחת. מצביעי זהות דבקים בה מפני שהם מזדהים עם הדרך של התנועה והמטרות שהיא הציבה בראשה. באשר לטענה בדבר הצבא המקצועי, אנטי יהודית היא הטענה שהדבק שמקשר בינינו הוא השירות המשותף בצבא. הקשר בינינו עמוק הרבה יותר כעם ששורשיו נטועים עמוק באדמתו ובהיסטוריה.
27
אישית - מעדיף את ליבי מולד כשרת החינוך
ישי תורג׳מן | 27-03-2019 15:42
במיוחד לאור התגובה החיובית שלה לדברים הבאמת כואבים ציניים ודמגוג יום בעיניי של קרולין... ליבי אחלה לה שהם יפגשו שתיהן בכנסת ויוכלו לקדם נושאים משותפים יחד. (לא זוכר ציטוט מדוייק) אותה אני מעדיף בכנסת- חד משמעית.
28
קרוליין מרשימה ביותר
לשם רון | 27-03-2019 16:00
אך שוגה בהבנת תוכנית האב של זהות. ודאי שהרב אמסלם ומר פייגלין לא תופסים את העם רק כפרטים. הם תופסים אותו כקהילות שבוחרות כיצד לנהל את אורח החיים יחד. אין גם מה להמעיט בערך הליגליזציה, היא עוד סמל לחירות ולבחירה.
29
את מי אתם מעדיפים את שולי מועלם או רונית דרור
אם כבר מדברים | 27-03-2019 16:05
אני מעדיף את דר רונית דרור בכנסת.
30
#מצביע_זהות
איתי מרחב | 27-03-2019 21:41
קרוליין אכזבה
31
תגובה
איתן | 28-03-2019 1:43
עצם ריבוי ההתעסקות עם זהות מלמדת שיש פחד מההצלחה המסחררת של פייגלין. בחור חכם, נחמד, אמיץ, נחרץ, ומקורי. זה שטויות שהוא יוותר על אי או ביטחון בשביל קנביס. יש לו אחריות גדולה לענײַני אי. גם לבטחון. הוא הרי רוצה לכבוש את עזה. והוא, בניגוד לאחרים, יעשה את זה אם יהיה לו כוח. אוסלו מת. זו עובדה. אפשר שלא להסכים איתו על פרט זה או אחר אבל בסך הכל, הוא אוכל הרבה פוליטיקאים לארוחת בוקר.
32
קרולין גליק תותחית
נשמה יהודית | 28-03-2019 7:48
הימין החדש מפלגה חשובה.
33
פייגלין דואג לזכויות גברים.. ואת בדיוק ההיפך.
דוד | 28-03-2019 8:13
ידוע שכל הבית היהודי והימין החדש זה מפלגות פמינסטיות קיצוניות אשר חרטו על דגלם להתעלל במין הגברי. ואכן חוקקו חוקים קשים ביותר נגד גברים.
34
עוד בעניין זהות
נחמה רחמן | 28-03-2019 9:37
עוד בעניין זהות: פייגלין אומר שהוא יצמצם את מספר השרים מ-29 ל-11. מתוך זה תקבל זהות 2. האם זה לא אבי אבות הסחטנות? הצצה לדיקטטורה שלו: פייגלין סיפר בדיחה שמתרוצצת על חבר זהות ששואלים אותו מה השעה, והוא אומר אני צריך להסתכל במצע של זהות האם בבדיחה זו אין הצצה לעולמו הפנימי שהוא ההיפך מחירות?
35
השתכנעתי מאוד
אבי | 29-03-2019 1:11
עכשיו אצביע זהות בכל הכוח ואגרום לעוד 100 אנשים לבחור זהות. שמים ז בקלפי.
36
אני אצביע זהות ,אם הם בעד "עלה ירוק "
חיים | 29-03-2019 16:17
תודה גברת גליק - ממש התלהטתי למי להצביע.