בעולם מגנים את חמאס: "הירי בלתי מקובל" - סרוגים

בעולם מגנים את חמאס: "הירי בלתי מקובל"

באיחוד האירופי גינו בחריפות את ירי הרקטה לעבר השרון, ושלחו איחולי החלמה לפצועים. בדבריו שגריר האיחוד האירופי בישראל תקף את חמאס: "הירי ללא הבחנה באזרחים הוא בלתי מקובל"

בעולם מגנים את חמאס: "הירי בלתי מקובל"
  שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, בפגישה עם הנשיא ריבלין (צילום: מארק ניימן\לע"ם)

גינוי באירופה: מדינות האיחוד האירופי גינו בחריפות את ירי הרקטה מרצועת עזה לעבר מושב משמרת שבשרון, אשר הוביל לפציעתם של 7 בני אדם ולקריסת בית. בדבריהם קראו לפעול לרגיעה ותקפו את חמאס על ההסלמה.

"אני עוקב בדאגה רבה אחר ההתפתחויות בבית שנהרס על ידי רקטה מרצועת עזה במושב משמרת במרכז הארץ" אמר שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה. "אני מאחל לכל מי שנפגע התאוששות מהירה. הירי ללא הבחנה באזרחים הוא בלתי מקובל".

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלדנוב, הוסיף כי "הירי הבוקר לא מתקבל על הדעת ויוצר מתיחות שיא". עוד הבהיר כי הוא עובד בשיתוף פעולה עם מצרים, זאת לטענתו "על מנת להרגיע את המצב".

שר החוץ של ליטא, לינאס לינקביצ'יוס, הוסיף וגינה את ההתנהלות של חמאס והגן על ישראל בדבריו: "שבעה ישראלים נפצעו בביתם לאחר פגיעה ישירה של טיל שנורה מרצועת עזה. אני מגנה את הצעדים הפרובוקטיביים והמסוכנים הללו, ומאחל החלמה מהירה לכל הפצועים. זכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה".

שגריר אוסטריה בישראל מרטין וייס ציין כי "הדיווח על כך שרקטות נורו ללא הבחנה על בתיהם של אזרחים חפים מפשע הוא לא דבר שרצינו לשמוע על הבוקר. 7 אנשים נפצעו הבוקר, והיו בקלות יכולים להיות גם הרוגים". לדבריו, "זו הסלמה חמורה, שצריכה להסתיים באופן מיידי".

גם בצפון אמריקה גינו את המתקפה. "שוב מתקפה על ישראל מרצועת עזה. שוב טיל שנורה לעבר יישוב מרכזי בישראל, פוגע בבית ומוביל לקריסתו" אמר שליח ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. "אנו מגנים את האלימות מעזה, ומחזקים את זכותה של ישראל להגן על עצמה".

שגריר קנדה בישראל אנטוני הינטון ציין כי הבית שנהרס מפגיעת הרקטה ממוקם בסמוך לבית הספר של בתו. "ישראל היא מדינה קטנה מאד" טען, כשהוא מבהיר כי המתקפה הזו קרובה אליו באופן אישי. "על כל העולם לגנות את ירי הרקטות לעבר אזרחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ללא עבודת השטח של נתניהו בתחום המדיני היינו ר
דנה | 25-03-2019 10:58
רואים תגובות אחרות נגד ישראל הגיע הזמן שהעם הכפויי טובה הזה יעריך את מה שראש הממשלה שעובד יומם ולילה עושה בשבילנו יישר כח בנימין נתניהו!!!
אבל
התמים | 25-03-2019 13:10
מצבנו הביטחוני מעולם לא היה טוב יותר !!!!!
2
חייבים לנקוט ביד קשה ומרתיעה. כך שכל בתי המחב
ליאת פרידמן | 25-03-2019 12:02
חייבים לנקוט ביד קשה ומרתיעה. 1. שכל בתי המחבלים יהרסו מיד, 2. לטפל בהנהגת חמאס בצורה תקיפה, 3. לא לאפשר לערבים לחנך לאלימות בבתי הספר
3
בעולם מגנים את חמאס: "הירי בלתי מקובל"
שגרירות קנדה בתל אבי | 25-03-2019 13:49
אנא תקנו את הטעות: אנטוני הינטון הוא סגן שגרירת קנדה והנספח הפוליטי תודה שגרירות קנדה
4
''גם רציחת 6 מיליון היה בלתי מקובל''
מגיב | 25-03-2019 14:07
גם לחסל את עזה ב4000 טון טילים הוא לא מקובל
5
מעניינת תגובתם המהירה לגינוי כשמדובר בשרון...
מיכל | 25-03-2019 14:07
הבנתי היא שאזרחי יוש הינם סוג ב' ו-ג' במקרה הטוב...
6
זה חריף? "לא מקובל"
לא מקובל | 25-03-2019 16:26
החמאס נבהלו נורא
7
ו
ו | 26-03-2019 9:46
מר ביטחון ביזיון