בכיר ביהדות התורה: "אפילו הנאצים אישרו הפרדה מגדרית"

בכיר ביהדות התורה: "אפילו הנאצים אישרו הפרדה מגדרית"

הרב הליטאי אביעזר פילץ, מבכירי רבני "דגל התורה", טען בנאום בחירות שנשא כי "אפילו הנאצים ידעו שצריך לתת מגורים נפרדים לגברים ונשים", תוך שהוא מותח ביקורת על המדיניות האוסרת הפרדה מגדרית בתחבורה הציבורית בישראל

רב ליטאי: "אפילו הנאצים אישרו הפרדה מגדרית"
  הרב פילץ (צילום: באדיבות כיכר השבת)

הרב אביעזר פילץ, ראש ישיבת "תפרח" החרדית ומבכירי הזרם הליטאי במגזר החרדי, טען בנאום בחירות שנשא אמש (מוצ"ש) כי התנהלות המדינה גרועה מזו של הנאצים. את הדברים הקשים אמר הרב פילץ כשלצידו מנהיגי המגזר הליטאי-חרדי, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין.

צפו בווידאו (באדיבות כיכר השבת):

"אלו שזממו להסיר את עם ישראל מאמונתו גם במרתפי האינקוויזיציה, גם במסעי הצלב וגם בדרגשים במחנות בשואה – לא הצליחו. אלפיים שנה תחת מציקים, עם ישראל שמר על אמונתו ודווקא עכשיו כשהגיעו לרווחה, יש יהודים שיכולים לשרוף בתי כנסת עם ספרי תורה, זה לא היה מעולם כזה דבר".

בהמשך נאומו, אמר הרב פילץ: "אסור לנסוע באוטובוסים נפרדים – גברים ונשים, יש מדינה בעולם שלא מרשה לעשות הפרדה באוטובוסים?" טען הרב הליטאי, "חוץ מהמדינה הזו, כאן לא נותנים. זה מדינת עבודה זרה, אפילו הנאצים ידעו שצריך לתת מגורים נפרדים לגברים ונשים".

בהמשך דבריו טען הרב פילץ כי במדינת ישראל "אסור ללמד ילדים עקידת יצחק, אסור ללמד בריאת העולם לילדים, ברוך השם שיש מי שעומדים בפרץ, אבל הם זוממים".

בתגובה ל"כאן מורשת", הסביר יצחק פינדרוס, מועמד "דגל התורה" ומנחה הכנס אמש, כי "מכל שיעור בשיבה אפשר להעביר ציטוט לרשתות החברתיות ולעורר סערה. הרב הביא דוגמא שאפילו בשואה לא היה מאבק כזה".

יו"ר הנהלת נשות הכותל, ענת הופמן אמרה בתגובה לדברי הרב פילץ: "שתיקתם של חברי הכנסת נוכח האמירה שהנאצים היו רגישים יותר לצורכי היהודים מאשר הרשויות במדינת ישראל מדאיגה ומקוממת. מאות הנוכחים בכנס יהדות התורה בבית הכנסת לדרמן הגיבו באדישות כאשר שיוויון מגדרי בישראל המודרנית הושווה להשמדת עם באירופה. השתיקה והאדישות כלפי דברי הסתה הקיצוניים האלה הם דרך המלך לשפיכות דמים בכותל בפרט ובמרחב הציבורי בכלל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
גוזר קל וחומר? ושמא מעשה
טפשת ממארת | 24-03-2019 16:38
אבות בסימן לבנים?
2
מצאתם למי להחמיא..הם הפרידו כי ׳קול באשה ערוו
יגאל | 24-03-2019 16:41
מה לכם ולנו חוץ מלחיות מעמלנו.
3
הרב פילץ בעל תעודת בגרות
ציפי | 24-03-2019 17:03
גם לרב כזה כואב שיש הנילחמים נגד הדת אפילו במקומות חרדים אנשים לא יודעים ש90 אחוז מהחילונים באים ממשפחות שחזרו בשאלה רוב הגדול היו הסבים שלו שומרי תורה ומיצוות פה הם פרקו עול ונעשו חילונים
4
דת
יהודה גינגולד | 24-03-2019 17:44
דת סתומה !לסתומים !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
5
מה שנקרא רב בור ועם הארץ
יוסף | 24-03-2019 19:52
חבל רק שהוא גם מחנך נוער לשנאה ואנטישמיות. צריך לשלוח אותו חזרה בזמן לנאצים כדי שיידע לפחות על מה הוא מקשקש.
.
.. | 25-03-2019 17:53
הרב פילץ שליטא הוא גדול עולם!
6
למסרוחניקים קשה לשמוע את האמת
ם | 25-03-2019 14:38
גם אחרי שסירסו את גוש קטיף ויסרסו את ישע בקרוב אמן
7
הרב פילץ
שרה | 26-03-2019 0:21
ימח שמו ושם זכרו! חבל שהוריו עלו לארץ. הוא היה צריך להיוולד במקום שמשם הוריו עלו ולהבין מה זה נאצים!