ראש ממשלת ליטא: "אשקול להעביר את השגרירות לי-ם" - סרוגים

ראש ממשלת ליטא: "אשקול להעביר את השגרירות לי-ם"

ראש ממשלת ליטא אמר כי ישקול להעביר את שגרירות ארצו מתל אביב לירושלים במידה ויזכה בבחירות בליטא שיערכו במאי הקרוב. לדבריו, המהלך "יחזק את הקשרים עם ישראל וארה"ב"

ראש ממשלת ליטא: "אשקול להעביר את השגרירות לי-ם"
  ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס (צילום: שאטרסטוק)

האם שגרירות נוספת בדרך לבירה? ראש ממשלת ליטא סאוליוס סקוורניאליס אמר היום (שלישי) כי הוא ישקול להעביר את שגרירות ליטא בישראל מתל אביב לירושלים, זאת במידה ויזכה בבחירות שייערכו בארצו ב-12 במאי.

"העברת השגרירות לירושלים תחזק משמעותית את הקשרים עם ישראל וארצות הברית, אשר ליטא רואה בהן כמפתח ביטחוני מרכזי נגד רוסיה" אמר במהלך מסיבת עיתונאים. "המהלך יביא לתנופה חדשה ביחסים עם ישראל הן בתחום הביטחון והן בתחום הסחר, ויאותת לארצות הברית שאנחנו שותפים לא רק במילים".

לדבריו, המדינה תשקול את היתרונות והחסרונות שבמהלך ותקבל החלטה סופית לאחר הבחירות. כשנשאל על התגובה האפשרית של הרשות הפלסטנית להעברת השגרירות, סקוורניאליס השיב כי "אסור לנו לחשוש ממדינות שכנות. הקשרים הביטחוניים והתרבותיים שלנו הפכו את ישראל לאחת מבעלות בריתה הקרובות ביותר של ליטא".

הדיווח הנוכחי מגיע במקביל למהלכים של מדינות אחרות להעביר גם כן את השגרירויות לירושלים. בשנה שעברה צ'כיה פתחה בירושלים מרכז מדיני בשם "בית צ'כיה", אשר מכיל את כל המוסדות הדיפלומטיים של צ'כיה עד להעברה הרשמית של שגרירות צ'כיה בישראל- שצפויה להתרחש בחודשים הקרובים.

במקביל, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הבטיח בקמפיין הבחירות שלו להעביר את השגרירות הברזילאית לירושלים וכן לסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל, כשלטענתו "פלסטין היא לא מדינה- ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות שלה". עוד ציין כי העברת השגרירות לירושלים "תסייע לקידום השלום במזרח התיכון". בולסונרו יגיע לביקור בישראל ב-31 במרץ, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לקדם את המהלך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו