מאבק דיגיטלי: וואטסאפ יוצאת למלחמה באפליקציות פיראטיות

מאבק דיגיטלי: וואטסאפ יוצאת למלחמה באפליקציות פיראטיות

וואטסאפ יוצאת למאבק באפליקציות פיראטיות שמתבססות על הפלטפורמה של אפליקציית המסרים הפופולרית- אך מציעות תכונות נוספות שלא נכללות באפליקציה המקורית. משתמשים שהורידו אפליקציה מתחזה- ייחסמו ל-24 שעות

נחסמתם בוואטסאפ? ייתכן שזו הסיבה לכך
  (צילום: שאטרסטוק)

המלחמה הבאה של וואטסאפ: אפליקציית המסרים הפופולרית יוצאת למאבק נגד אפליקציות פיראטיות ומתחזות, המתבססות על הפלטפורמה של אפליקציית וואטסאפ- אך מציעות תכונות נוספות שלא נכללות באפליקציה המקורית, כמו הגדלת מספר החברים בקבוצה, אימוג'ים מיוחדים, או אפשרות להעביר הודעות למספר רב של אנשים במקביל.

על פי הודעת החברה, השימוש באפליקציות פיראטיות מהווה הפרה של תנאי השימוש בוואטסאפ. "אפליקציות בלתי רשמיות מתלבשות על חשבון הוואטסאפ של המשתמשים באופן שעלול לפגוע במדיניות הפרטיות שלנו" אמרו. "מכיוון שהאפליקציות פותחו על ידי גורמים חיצוניים, אין לנו אפשרות לוודא את פרטיות ההודעות הנשלחות דרכן".

ההודעה הזהירה מפני שתי אפליקציות פיראטיות ספציפיות- GB WhatsApp ו-WhatsApp Plus- אך יש גם אפליקציות נוספות המתבססות על רעיונות זהים. האפליקציות הפיראטיות בדרך כלל מופצות כקישורים להורדה באתרים חיצוניים, ולפעמים הן גם מצליחות למצוא את דרכן לחנויות הרשמיות- במטרה לבלבל את המשתמשים המחפשים להוריד את האפליקציה האמיתית. במידה והורדתם אפליקציה פיראטית- מומלץ לגבות את ההודעות שלכם, להסיר את האפליקציה ולהוריד במקום את אפליקציית וואטסאפ המקורית.

מי שמוריד אפליקציה פיראטית יחסם

בוואטסאפ הזהירו כי משתמשים שהורידו אפליקציה פיראטית ייחסמו ל-24 שעות, במהלכם יוצג שעון שסופר לאחור עד לזמן שחרור החסימה. בזמן הזה המשתמשים לא יוכלו לשלוח או לקבל הודעות בוואטסאפ- גם אם הם יתקינו את האפליקציה הרשמית. עוד הזהירו כי משתמשים שימשיכו להשתמש באפליקציות המתחזות ייחסמו לפרקי זמן ארוכים יותר- ואף עלולים להיחסם לחלוטין במספר הטלפון שלהם.

המהלך הנוכחי של וואטסאפ מהווה גם חלק מהמאבק בתרמיות רשת, זאת לאחר שמספר נסיונות הונאה השתמשו באפליקציות פיראטיות כדי להפיץ וירוסים. בינואר נחשפה תרמית רשת שהופצה באמצעות הודעות המכילות קישור להורדת אפליקציה בשם "וואטסאפ גולד", המאפשרת לכאורה לבטל את מגבלת הזמן למחיקת הודעות אחרי שהם נשלחו. בפועל לחיצה על הקישור להורדת האפליקציה תפתח קישור לאתר זדוני, שמנסה להוריד וירוסים שיוכלו לאפשר לתוקפים לפרוץ למכשירי המשתמשים ולקחת מהם פרטים אישיים, ביניהם מספרי טלפון ופרטי כרטיסי אשראי.

לפני שנתיים גרסה מזוייפת של וואטסאפ שהופצה בחנות האפליקציות של גוגל שימשה כחלק מהונאה, כשאלו שהורידו והתקינו את האפליקציה המזוייפת גילו שהיא שותלת פרסומות מטרידות בסמארטפון- ובכך מכניסה למפתחיה כסף. לאחר ההתקנה האפליקציה המזוייפת מסווה את עצמה כאפליקציה ללא שם או תמונה, כדי שהמשתמשים לא יוכלו להסיר אותה ולהעלים את הפרסומות. האפליקציה הזדונית זכתה תוך שבוע למעל מיליון הורדות, לפני שגוגל הסירה אותה מהחנות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עצוב
אנונימית | 12-03-2019 21:12
עדיף שהם יתעסקו במטרידים מפקיסטן במקום לא? במקום מעל 30 הודעות ביום ומעל 700 חסומים. (אמיתי)