זהירות: הודעת וואטסאפ פשוטה עלולה להרוס לכם את הטלפון

זהירות: הודעת וואטסאפ פשוטה עלולה להרוס לכם את הטלפון

הודעה חדשה המועברת בוואטסאפ מציעה למשתמשים קישור להורדת גרסה משודרגת של האפליקציה שכוללת אפשרויות שלא קיימות בוואטסאפ המקורי. אלא שבפועל מדובר בתרמית- ולחיצה על הקישור עלולה להרוס לכם את הסמארטפון

זהירות: הודעת וואטסאפ עלולה להרוס את הטלפון
  (צילום: שאטרסטוק)

משתמשים בוואטסאפ? כדאי שתיזהרו: תרמית חדשה שמופצת באפליקציית המסרים הפופולארית פועלת במטרה לגנוב פרטים אישיים מהטלפונים של המשתמשים.

התרמית מופצת באמצעות הודעות שמכילות קישור להורדת אפליקציה בשם "וואטסאפ גולד", המתוארת כגרסה משודרגת של וואטסאפ המכילה מגוון אפשרויות שלא קיימות בגרסה הרגילה המוכרת. בין השאר נטען כי "וואטסאפ גולד" מאפשר לשלוח מעל 100 תמונות בו זמנית, מכיל אימוג'ים חדשים ומיוחדים וכן מבטל את מגבלת הזמן למחיקת הודעות אחרי שהם נשלחו.

אלא שבפועל אפליקציית "וואטסאפ גולד" אינה קיימת בכלל. לחיצה על הקישור להורדת האפליקציה תפתח קישור לאתר זדוני, שינסה להוריד למכשירכם וירוסים שיוכלו לאפשר לתוקפים לפרוץ למכשירכם ולקחת ממנו פרטים אישיים, ביניהם מספרי טלפון, ססמאות לחשבונות מייל, ופרטי כרטיסי אשראי. זו לא הפעם הראשונה שבה תרמית כזו מופצת: בשנת 2016 האקרים הפיצו הונאה דומה, אך שם האפליקציה המזוייפת נקראה "וואטסאפ פלוס".

במקביל לקישור הזדוני, האחראים להונאה מפיצים גם הודעה שקרית שמזהירה מפני סרטון המופץ ומאפשר לתוקפים לגשת למידע האישי בסמארטפון. "אם אתם מכירים מישהו שמשתמש בוואטסאפ גולד, תעבירו להם את ההודעה הזו" נכתב. "קולגה ממחלקת אבטחת המידע אצלי שיתף כי מחר וואטסאפ גולד תשתף סרטון בשם "מרטינלי", והוא ייעץ לי לא להפעיל אותו בשום אופן. הסרטון פורץ למכשיר הנייד שלכם, ושום דבר לא יתקן את זה! שתפו עם החברים שלכם". בפועל, הסרטון המתואר לא קיים, וההודעה נועדה לגרום למשתמשים להתעניין ב"וואטסאפ גולד" ולהוריד אותה גם בלי שיקבלו את הקישור בעצמם.

בוואטסאפ הבהירו כי מדובר בהונאה, והזהירו את המשתמשים שלא להעביר את ההודעות הללו. "אין לנו שום קשר לוואטסאפ גולד. יש רק אפליקציה רשמית אחת של וואטסאפ" נאמר. "במידה וקיבלתם הודעה עם קישור להורדה- מחקו אותה באופן מיידי, ואל תפיצו את זה הלאה".

בספטמבר האחרון וואטסאפ החלה להיאבק בתרמיות הרשת, כשעדכון שהופץ אפשר לאפליקציה לזהות קישורים חשודים הנשלחים בשיחות- ולהזהיר את המשתמשים מפני הונאות אפשריות. האזהרה נעשית באמצעות ריבוע אדום שמופיע בראש ההודעה המכילה את הקישור, בו נכתב באותיות גדולות "קישור חשוד". כמו כן, לחיצה על הריבוע תאפשר למשתמש לראות מדוע האפליקציה הגדירה את הקישור כחשוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אויש נו כבר 5 שנים אני מקבל את הבולשיט הזה
שלום | 06-01-2019 15:23
אתר חדשות
מחזק
יוסי | 06-01-2019 17:17
מחזק הכל בולשיט וגם אם זה נכון אנחנו לא נוריד את זה או ניכנס לקישור
2
כותרת לא נכונה בכלל
דידי | 06-01-2019 20:29
''הודעת ווטסאפ עלולה להרוס את הטלפון''. זה לא ההודעה, זה הקישור. באותה מידה אפשר לשלוח את הקישור בכל פלטפורמה אחרת.
3
וזה הסבר למה
כותב הכתבה הוא טיפש | 08-01-2019 14:03
אם תיכנסו לאתר הזה לא יקרה כלום