כתב אישום הוגש נגד המחבל מפיגוע הירי בעפרה - סרוגים

כתב אישום הוגש נגד המחבל מפיגוע הירי בעפרה

כתב אישום הוגש נגד המחבל עאצם ברגותי, האחראי לפיגועי הירי בעפרה וגבעת אסף שבהם נרצחו שלושה בני אדם, ביניהם התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד, ונפצעו 7 נוספים

author-image
כתב אישום הוגש נגד המחבל מפיגוע הירי בעפרה
  זירת הפיגוע בעפרה (צילום: עפר מאיר\פלאש 90)

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט הצבאי ביהודה, נגד המחבל עאצם ברגותי- מפקד החוליה האחראית לפיגועי הירי בצומת עפרה ובגבעת אסף בדצמבר האחרון. לבקשת התביעה, בית המשפט הורה על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים.

בכתב האישום, המחבל הואשם שורה ארוכה של עבירות חמורות, וביניהן שלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה, המקבילה לעבירת רצח. כזכור, ב-9 בדצמבר 2018, ביצע המחבל, יחד עם אחיו, את פיגוע הירי בכניסה לישוב עפרה, בו נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד ונפצעו 7 נוספים, ביניהם אמו של התינוק שירה איש-רן שהייתה בחודשי היריון מתקדמים. ארבעה ימים לאחר מכן, ב-13 בדצמבר 2018, ברגותי וחברי חוליית הטרור שבו היה שותף ביצעו פיגוע ירי נוסף בצומת גבעת אסף, בו נהרגו הלוחמים סמל-ראשון יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד, וכן נפצעו לוחם ואזרחית נוספים.

עוד נטען בכתב האישום כי ברגותי תכנן לבצע פיגועים נוספים, ואף החל בהתארגנות אליו לפני שנעצר.

המחבל אותר לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי מתמשך של שב״כ, ימ״מ וצה״ל, ונעצר בביתו של אחד משותפיו לחוליה בכפר אבו שחידם הסמוך לכפר מגוריו. לטענת כוחות הביטחון, ברגותי היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

בשבוע שעבר לוחמי צה"ל הרסו את ביתו של משפחת המחבל. זאת לאחר שבג"ץ אישר להרוס את הבית בכפר כובר, כשדחה את הערעור שהגישו בני משפחתו. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול במטרה לסכל טרור ולשמור על הביטחון במרחב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ענישה
פיני | 11-03-2019 15:15
מקווה שהעונש יהיה חד משמעי ויבוצע מיד.