דנמרק: שיתפו ברשת תיעוד של רצח- ונשלחו למעצר - סרוגים

דנמרק: שיתפו ברשת תיעוד של רצח- ונשלחו למעצר

משטרת דנמרק עצרה 14 בני אדם לאחר ששיתפו סרטון ברשתות החברתיות המציג את הרצח של אזרחית דנית במרוקו. לטענת המשטרה "מדובר בסרטון פוגעני במיוחד, לא רק עבור משפחות הקרבנות- אלא גם לכל מי שיצפה בו"

author-image
דנמרק: שיתפו ברשת תיעוד של רצח- ונשלחו למעצר
  סרטון הרצח שותף ברשת. התיירות שנרצחו במרוקו (צילום: עמוד הטוויטר של רשת Sky News)

מחיר הפרסום: כוחות המשטרה בדנמרק עצרו היום (חמישי) 14 בני אדם, זאת לאחר ששיתפו ברשתות החברתיות סרטון המציג את הרצח של האזרחית הדנית סטראגר ג'ספרסן.

כזכור, ג'ספרסן נרצחה יחד עם חברתה מארן אואלנד, בת 28 מנורבגיה, במהלך טיול במרוקו, וגופותיהן אותרו בדצמבר האחרון באזור נידח ברכס הרי האטלס. על פי הערכות המשטרה, מדובר בפיגוע טרור שבוצע על ידי ארגון אסלאמי קיצוני, כאשר ההערכה היא שפעילי דאעש אחראים לאירוע המזעזע.

בחקירת האירוע נמצא תיעוד ממצלמות אבטחה שהראה את שלושת החשודים מקימים אוהל סמוך לאוהל שבו התיירות ישנו במהלך הטיול שלהם- ובהמשך נכנסים לאוהל וגוררים החוצה את ג'ספרסן. בסיום הסרטון מוצג תיעוד של ג'ספרסן צורחת בזמן שגבר משסף את גרונה למוות באמצעות סכין.

במשטרה אמרו כי 12 מתוך האזרחים שנעצרו יואשמו בכך שהפיצו את הסרטון הקשה, בעוד שהשניים הנותרים יואשמו בתמיכה פומבית באירוע טרור- זאת על רקע התוכן שנכתב בפוסט שבו שיתפו את הסרטון. עוד אמרו כי 6 מבין העצורים הם קטינים בגילאי 13 עד 18.

"הסרטון ששותף הוא פוגעני במיוחד, לא רק עבור משפחות הקרבנות, אלא גם לכל מי שיצפה בו" אמרו במשטרה הדנית. "מדובר בתיעוד של אירוע אלים, שעלול להטריד ולזעזע אנשים חפים מפשע שבמקרה נחשפו לסרטון בגלל השיתוף ברשת- בין אם מדובר בילדים, בני נוער, או מבוגרים. אנו קוראים לכל מי שמחזיק בתיעוד למחוק אותו באופן מיידי ולא להפיץ אותו הלאה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
העיקר להסתיר את מה שהמוסלמים עושים
בחסות הסמול | 07-03-2019 20:47
!
2
מיותר
רבקה | 08-03-2019 9:13
כתבה מיותרת ולא מתאימה