מנדלבליט: אין עילה לפסול את תשדיר עוצמה יהודית - סרוגים

מנדלבליט: אין עילה לפסול את תשדיר עוצמה יהודית

היומ"ש אביחי מנדלבליט קובע כי למרות הסתייגותו מסרטון התעמולה של 'עוצמה יהודית' התוקף את הפרקליטות הצבאית, הוא אינו מהווה עילה לפסילה "הסרטון מביע הסתייגות מדרך פעולתו של הצבא"

מנדלבליט: אין עילה לפסול את תשדיר עוצמה יהודית
  מתוך סרטון עוצמה יהודית

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש היום ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-21 את עמדתו בנושא עתירה לצו מניעה כנגד סרטון תעמולה שהפיצה מפלגת עוצמה לישראל, אשר לטענת העותרים מהווה תעמולה אסורה ומעשה פלילי של הסתה לאלימות ולגזענות.

הסרטון פורסם במוצאי שבת האחרונה ונראה מחבל המנסה לבצע פיגוע דקירה נגד חייל, אך פרקליט בפרקליטות הצבאית מונע מהחייל לירות, כי לא מדובר בסכנה ממשית. לאחר מכן נכנס לפריים עו"ד איתמר בן גביר, המורה לחייל לירות מאחר והיה מדובר בפעולה של הגנה עצמית. בן גביר הוסיף וטוען: "הם כובלים את  הידיים של החיילים שלנו, אנחנו באים לשנות".

מסתייגים מהסרטון – אך אין עילה לפסול

בעמדת המדינה נכתב כי היועמ"ש ופרקליט המדינה מסתייגים בחריפות מתוכנו של הסרטון, אשר מציג את מערכת המשפט הצבאית כאילו זו כובלת כביכול את ידי החיילים במסגרת פעילות מבצעית ונוכח סכנת חיים. הדברים אינם נכונים ורחוקים מן האמת, אולם זו אינה השאלה העומדת על הפרק במסגרת העתירה.

לעמדת היועמ"ש, דין העתירה להידחות, שכן הסרטון אינו מפר את סעיף 2ב לחוק דרכי תעמולה, כיוון שאין חשש כי מצפייה בסרטון עלול להיווצר הרושם כי צה"ל וחייליו מזוהים עם מפלגת עוצמה לישראל המתמודדת בבחירות לכנסת ה-21, אלא להיפך. הסרטון מביע הסתייגות מדרך פעולתו של הצבא.

באשר לטענה להסתה לגזענות, בעמדה צוין כי הסעד המבוקש אינו נמנה על סמכויותיו של יו"ר הוועדה מכוח החוק. היועמ"ש מוסיף, כי מבחינה ראשונית של הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה עולה, כי ככל שהייתה מוגשת תלונה, הרי שעל פני הדברים לא הייתה קיימת הצדקה לפתוח בחקירה בנסיבותיו של פרסום זה.

עם זאת, סבור היועמ"ש כי יש מקום להבהיר כי הדמויות המופיעות במדים בסרטון אינן חיילים אמיתיים אלא שחקנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מזל שהיועמש מאשר...פחחחח
מדינה בהפרעה | 04-03-2019 21:30
פח
איזה יועץ -רועץ נחמד בא לנו לחבקו שילך לעזה
עידו 2 | 04-03-2019 23:10
כל ילד מבין שהסרטון נחמד ומוצלח. אז מי צריך את היועץ הנבזי הזה?
2
ממש לא מובן שמדובר בשחקנים...
אלי | 04-03-2019 22:24
סתם המחבל השיג בסוף נשק חם והפך להיות בעד עוצמה יהודית. הזיה לילדי גן.
3
הבני בית מספרים שלפני שבוע נכנס פלוני מחו"ל
הבני בית מספרים | 04-03-2019 22:46
הבני בית מספרים שלפני שבוע נכנס פלוני מחול למרן הגאון שר התורה ר' חיים קניבסקי שליטא ואמר לו שאין לו כסף, ומבקש מהרב ברכה חזקה לכסף, ענה לו מרן ר' חיים קניבסקי שליטא אינני מאמין לך, בגלל שאם אכן הדבר שאין לך כסף, אז איך הצלחת להיכנס אליי דרך יענקוש???
4
שופטים שפויים
רפאל | 05-03-2019 6:38
ימין חייב לעלות חזק ע'מ להחליף את השופטים השמאלנית די כבר דם ילדינו לא הפקר אנחנו שולחים את טובי ילדינו לצבא ובסוף בין שלי מפחד להגן על עצמו זה נורמלי? לאף שמאלני אין ילד שעומד בסיטואציה דומה. כי הם לא שולחים את ילדיהם למקומות מסוכנים
5
רק גובניקים עושים סרטון כזה
יהודי | 05-03-2019 8:37
ממתי לוחם צה"ל הולך עם שיער אפרו???? רואים שהם לא היו לוחמים
חחח
מילואימניק | 05-03-2019 16:57
תחשוב על זה
עוצמה יהודית
ביבי=טיבי | 05-03-2019 15:43
זה חייל במילואים