דריכות במערכת הפוליטית: נערכים להחלטת היועמ"ש - סרוגים

דריכות במערכת הפוליטית: נערכים להחלטת היועמ"ש

שנתיים של חקירות יגיעו מחר לשיא עם הפרסום הצפוי של המלצות היועמ"ש בתיקי רה"מ. ככל הנראה, נתניהו יואשם בשוחד והפרת אמונים- אך מנדלבליט גם יאסור על פרסום חומרי החקירה

דריכות במערכת הפוליטית: נערכים להחלטת היועמ"ש
  (צילום: מרק ישראל סלם/POOL)

מה יכריע מנדלבליט? כל העיניים נשואות, כאשר חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיעו מחר (חמישי) לשיא, עם הפרסום הצפוי של המלצות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהן הוא יכול להיות חשוד בעבירות של שוחד, מרמה, הפרת אמונים או כמו שטוען נתניהו- סגירת התיקים כי "לא היה כלום – כי אין כלום". ככל הנראה ביממה הקרובה נדע את התשובה.

על פי ההערכות, כתב החשדות נגד נתניהו הוכן, ויתייחס לשלושת הפרשיות שיכילו את העבירות השונות בהן נחשד נתניהו. לפי הדיווחים, מנדלבליט צפוי להגיש את המלצותיו בבת אחת בכל התיקים- כשככל הנראה, בתיק 1000, פרשת המתנות- טובות ההנאה בין נתניהו ורעייתו למקורבו ארנון מילצ'ן יומלץ להגיש כתב אישום על הפרת אמונים, אישום קל בהרבה ממה שהוכרז בהתחלה.

בתיק 2000, השיחות של נתניהו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס היועמ"ש לא סוגר את התיק, אלא גם כאן באישום קל בהרבה משוחד של הפרת אמונים. עם זאת, מנדלבליט עדיין צפוי להגיש המלצה על עבירת שוחד בכפוף לשימוע נגד הנחקר השני, מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

התיק המרכזי והראשי מבין כולם הוא תיק 4,000, פרשת בזק – וואלה: קידום עסקת בזק בתמורה לסיקור אוהד למשפחת נתניהו באתר וואלה, בה חשוד שאול אלוביץ' מבעלי וואלה ובזק, בו צפוי נתניהו להיות מואשם בשוחד בכפוף לשימוע.

עם הוצאת ההודעה הדרמטית, ההחלטות יימסרו לעורכי הדין של החשודים, בהם לא רק נתניהו אלא גם נוני מוזס, זאב רובינשטיין, שאול אלוביץ' ועוד. ככל הנראה, הפרקליטים יתקשרו לחשודים, ימסרו להם את ההחלטה אותה קיבלו מנציגי היועמ"ש במייל- ורק אחר כך תצא הודעה לעיתונות. בכלי התקשורת מעריכים כי עוד לפני שתצא ההודעה הרשמית, יצאו הכותרות וההדלפות מהפרקליטות.

נתניהו: "מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב"

בלשכת ראש הממשלה אמרו בתגובה להערכות כי "ההאשמות על שוחד הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ׳ דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות. כל ההחלטות בעניין בזק אושרו ע״י כל הרגולטורים האחראיים וראש הממשלה פעל ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי".

"להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט" הוסיפו וסיכמו. "מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב".

כמו כן, נתניהו עדיין צפוי לרשום הישג במאבקו להוכיח כי "לא היה כלום": היום דווח ב-Ynet כי מנדלבליט צפוי להסכים לבקשת ראש הממשלה שלא לפרסם את חומרי החקירה בשלושת התיקים שבהם הוא חשוד עד אחרי הבחירות לכנסת- זאת מתוך התחשבות בעובדה שהחומרים עלולים לשמש כתעמולה נגדו. על פי הדיווח, פרקליטיו של ראש הממשלה הגישו בקשה שלפיה אם מחליטים לזמן את נתניהו לשימוע לפני הגשת כתב אישום, משרד המשפטים ימנע את העברת החומרים לכל המעורבים בפרשות שהוא מעורב בהן עד לאחר הבחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
ההימור שלי
כבוד למיגזר | 27-02-2019 20:45
שני אישומים על שוחד. 16 עד 24 חודשי מאסר. בניכוי שליש, ישב בערך שנה וקצת בכלא חרמון.
2
איש צר ואויב המנ-דלבליט הזה-3 שנים שביבי סובל
עידו 2 | 27-02-2019 21:54
הרי כל השנים האחרונות שמוצצים לביבי את הדם כמוה כמו לשבת בכלא 10 שנים !! אז מה עוד רוצה המנ-דלבליט הזה? כמה אכזריות יש באיש אחד??? אבל כנראה היהודים מוכרחים לסבול והממונים על הנסבלים נהנים מזה. הם חיים מן הפקת אכזריות. טפוי איכסה !
3
רק ביבי!
רחל | 28-02-2019 9:36
רק ביבי! אתה גיבור ישראל! העם אוהב אותך!